Visa ett inlägg
Gammal 2019-04-27, 10:33   #71
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
När du rullar Ginas lopp bör du tänka på att hästen inte gått barfota runt om i år. Bara barfota bak en gång. Idag aviseras barfota runt vilket varit ett jätteplus tidigare . Men ännu mer intressant är att tränaren i intervjun med spelvärde pratar om jänkarvagn för första gången någonsin . Du bör alltså tänka på att det idag kan bli helt annan utrustning än vad du baserar dina slutsatser på och således en helt annan prestation . Har du inte den infon är det lätt att du blir lurad av senaste loppen. Men var inte helt bestämt med första jänkarvagn så du bör hålla koll på den infon under dagen. Sen är vädret fortfarande ett frågetecken också. Har regnat mycket i Malmö i natt och på förmiddagen men ännu inte nått Göteborg tydligen.
Jag tittade ju bakåt på flera lopp såklart, även de där hon gått skolöst. Att de inte lyckades slå sig förbi Ferrari River i somras tycker jag tyder på en lite för dålig vinnarskalle när det blir riktigt tufft motstånd. Sist hon var här var det visserligen med skor. Men motståndet var ju inte alls detsamma heller. Att hon med ett nödrop höll undan för Darling Harbour trots bättre löpning gillar jag inte helt enkelt.

Jänkarvagn vet man aldrig hur bra effekten blir av. Kanske är överlägsen helt plötsligt. Men jag tycker som regel den effekten blir som allra bäst när hästarna har framspår och får löpa fritt, helst av allt i ledningen på sprint. Nu medel och bakspår, njaaa...

Vädret verkar tuffa på som planerat med regn från första start och hela vägen i mål. Lite mindre nederbörd än det såg ut som häromdagen dock. Banskötarna är ju förberedda på det iallafall, så det borde ju vara ett plus. Frågan är hur bra det är för barfotaspringarna dock, läste någon tränare som sa att de brukade gödsla med grovt material vid sånt här väder på Åby och att det kunde ställa till det lite för hästarna som går nakna.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat