Visa ett inlägg
Gammal 2019-05-07, 07:56   #1
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Mitt sista besök på en travbana

Rubriken är hemsk. Skulle aldrig för några år sedan ens tänka i dessa banor, men nu är det sant. ATG gör tydligen ALLT för att tömma travbanorna på folk. EN bana har redan nu infört kontantförbud, flera lär följa. Min upplevelse i går kväll på Solänget kommer inte att medföra några flera besök i framtiden.

Jag hakar inte upp mig i första hand på tvånget att legitimera mig utan på en helt annan sak. Vid starten till lopp 1 hastade jag till spelkassorna eftersom jag såg en bra provstart, med spelvärde. Det ska egentligen inte stå spelkassorna utan SPELKASSAN.....

En enda LUCKA var bemannad, resten var tomma !! Jag trodde inte vad jag såg. Vi var 10-12 spelare i kön efter provstaterna. När starten gick visade det sig att TRE av oss hann spela. Inte jag, det kanske var tur den här gången för "min" häst blev bara trea- Jag påpekade för "kassörskan" att det här går bara inte. Helt rätt sa hon.

MEN hon berättade att det är ATG som bestämmer hur många kassor som banan får ha öppna och Solänget skulle idag få ha TVÅ. Den andra en trappa upp vid restaurangen. Man skulle tvinga folk att använda mobilen trodde hon. ALLTSÅ dom som har mobil och kan hantera den alltså. Vilket inte alla kan eftersom dom flesta som åker på trav idag är "pensionärer" och inga "mobilkunniga" ungdomar

En i kön berättade att i lördags var TVÅ kassor öppna på Dannero och stort missnöje bland spelarna även där. Det borde väl vara FLERA kassor öppna nu än normalt sedan man infört legitimationstvånget. Att spela med kort tar självfallet dessutom längre tid. Med en hundring i näven och säga 50 50 på tvåan tar "några sekunder" Garanterar att omsättningen blir mycket högre än vad som nu är fallet.

Tacka vet jag att sitta hemma framför datorn och själv sköta spelet. Snacket om att ATG försöker göra allt för att locka folk till travbanorna är rent nonsens.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+10), abstruse (+1)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat