Visa ett inlägg
Gammal 2019-05-07, 10:33   #4
Gotland
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 6371
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det är inte ATG som tvingar någon, men man var tvungen att investera i nya terminaler med legitimationstvånget, och en ny terminal kostar sexsiffriga belopp. Att investera många miljoner i terminaler kände ingen att man ville göra. Därför blev det inte så många.

Om jag fattade rätt så fick banorna köpa fler terminaler om de ville, men ingen ville betala för dem själv, utan det skulle helst "någon annan" göra. Och när "någon annan" inte ville, så blev det inte så många.

Men visst kan man väl skära ned prispengarna igen och köpa terminaler, om det är vad travet vill. De är dock inte lönsamma, utan många banor vet ju att provisionen från spelet knappt räcker till personalens lön. Man skulle ju kunna tänka sig att man då finansierade det hela med publikintäkter, men publiken betalar inte entré heller.
Just ja, "någon" måste betala.

Och som alltid i de flestas resonemang så måste denna "någon" helst vara någon annan än en själv.

Jag förstår att ATG helst ser att ALLA går över och lirar digitalt men tyvärr tror jag att det kommer leda än mer till att banorna avfolkas.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat