Visa ett inlägg
Gammal 2019-05-08, 10:26   #6
Gotland
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 750
Sharp$: 9155
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av warn90 Visa inlägg
Håller inte alls med !! Spikarna måste framgå !!! Är inte intresserad av 2% av systemet uran vill ha minst 10-20 % , dom pengarna lägger man inte på grisen i säcken !!! Om spelläggaren inte har spikarna klara 2 timmar innan start kanske dom inte borde spela !!! Sen kan man alltid komplettera lite i garderingsloppen .
Jag förstår hur du tänker. Men jag håller inte alls med dig.

Jag har med åren blivit senare och senare i mina beslut kring systemen och har väl nått hyfsad framgång både privat och på tillsammans.

Pluggandet sätter igång tidigt till en omgång men besluten om upplägget kan förändras ända in i det sista. Ser/hör jag något som påverkar min bedömning av ett lopp kan hela upplägget ändras totalt. En tilltänkt spik kan bytas till helgardering och allt där emellan. Viktningen av systemet baseras på hur jag ser på omgången totalt. Visst har man tankar och idéer, men de slutgiltiga besluten tas mycket sent.

Således blir det i dessa lägen "farligt" att lägga ut för mycket info alldeles för tidigt. Detta då köpare kan ha gått just på den tidiga infon om spikval etc. Men visst, även här kan man ju föra resonemang och tankar kring tänkbart upplägg m.m.

Förvisso tror jag att det du åsyftar med din fråga rör de andelsspel som INTE går via tillsammans utan snarare mer de andelsspel som skapas på vanliga atg.se och här håller jag med dig mera. Att lägga ut så mycket information som möjligt är väldigt bra. Då tänker jag främst på systemstorlek etc. Så andelsköparen har info nog att själv kunna besluta hur stor del man vill ha.

Jag tycker exempelvis Basse gjort det exemplariskt här på sidan den senaste tiden på bland annat sina V4 system. Lappens storlek kommuniceras tydligt och han anpassar den efter omgångens storlek och omsättning.

Givetvis kan även infon på tillsammans bli bättre och här ser jag väl framförallt att man borde kunna öka tydligheten med hur många gånger systemen varvas. Det har vi alltid varit tydliga på de lappar som läggs på ombudssidan för Sharps tillsammans med Västertorp. Våra system där är nästan uteslutande unika och lämnas bara in en gång. Gå gärna in och kika på hur det ser ut där.

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/3H4X-DJXU-71499
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat