Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-05-08, 08:07   #1
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 194
Sharp$: 948
Standard

Förslag på mall tillsammans på sharps


Ett litet förslag (hur jag vill ) att tillsammansbolagen på sharps ska se ut. 1. Systemläggaren gör klart hur stort systemet ska vara . Bra riktlinjer är enligt mig V4 1000-2000 dvs 20-40 kr per andel , v64 samma 20-40 kr per andel , v86 och V75 så stort man tror man kan sälja 50-150 kr per andel. 2. Nu vet man att man köpt 20% för 400 kr om det är 40 kr per andel. 3. Det måste tydligt framgå hur systemet ska se ut !!! Tex spik nr 1 i första ochspik nr 3 i femte loppet, då kan man välj det system man tycker ser bra ut. Lägg ut förväntad rad typ 1x5x8x6x1x8 , självklart kan garderingarna ändras menALDRIG spikarna. 4. Köpte in mig i ett system med spik på rolig 3e handare i sista loppet. När kupongen kom va det ny spik och typ alla i sista loppet. ( behöver knappast säga att spiken drog och tredjehandaren vann ) såklart sista gången med honom. Köpte in mig på Gs75 i söndags , spik i 4 loppet på en favorit och en 7e handare till 20gg pengarna spik i sista , försa spiken vann och 20 oddsaren kom 2A dokonjo var för bra , nu gav det 15 miljoner och vi var nära 20 femmor a 2000 kr , med lite tur hade vi fått 1 miljon. MEN DET VIKTIGA jag visste vad jag köpte in mig på, hade jag inte gillat spiken i sista, hade jag kunnat avstå !! Nu kände jag mig helnöjd trots inga vinster o kommer haka på igen såklart . Okey lång text Summering 1. Bestämm systemets storlek och dela med 50 för pris per andel ., 2. Visa spikar och kortloppoch ändra aldrig !!! 3. Ni kommer söka slut fort när det finns andra som litar på erat omdöme eller har liknande idéer . OBS detta gäller mig , kanske finns andra åsikter , men tror det blir svårt o sälja andelar med motivation tillsammans är vi starka eller ikväll jackpott !!!
warn90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-08, 09:22   #2
 
yoozoos avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 2 142
Sharp$: 8103
Standard

Håller med till viss del för du har helt rätt i att man bör sätta ett tak på systemets storlek så att man på förhand vet hur stor del man köper in sig på.

Vad gäller spikarna så är en antydan på vilka dessa blir eller åtminstone vilka som kandiderar som spikalternativ tacksamt.

Däremot så kan man knappast kräva att systemet ska vara ristat i sten angående varken spikarna eller kortloppen och inte heller en exakt formel på upplägget...

Ett liknande upplägg hade varit tacksamt:

1kr andelen, max 25 andelar...
Det blir mycket troligt spik på Järvsöfaks och denna kompletteras med X,Y eller Z


Mer än så är inte nödvändigt!

EDIT: För färdiga systemförslag till V86 & V75 så finns de ofta synliga ett par timmar innan start på sharps tillsammans-sida:

https://tillsammans.atg.se/lagsida/71499

Senast redigerad av yoozoo den 2019-05-08 klockan 09:33.
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-08, 09:39   #3
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 194
Sharp$: 948
Standard

Håller inte alls med !! Spikarna måste framgå !!! Är inte intresserad av 2% av systemet uran vill ha minst 10-20 % , dom pengarna lägger man inte på grisen i säcken !!! Om spelläggaren inte har spikarna klara 2 timmar innan start kanske dom inte borde spela !!! Sen kan man alltid komplettera lite i garderingsloppen .
warn90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-08, 09:48   #4
 
Reg.datum: sep 2018
Inlägg: 18
Sharp$: 220
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av warn90 Visa inlägg
Håller inte alls med !! Spikarna måste framgå !!! Är inte intresserad av 2% av systemet uran vill ha minst 10-20 % , dom pengarna lägger man inte på grisen i säcken !!! Om spelläggaren inte har spikarna klara 2 timmar innan start kanske dom inte borde spela !!! Sen kan man alltid komplettera lite i garderingsloppen .
Om du inte tycker om systemläggarens upplägg behöver du ju faktiskt inte köpa andelar från den....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Cikoran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-08, 10:02   #5
 
yoozoos avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 2 142
Sharp$: 8103
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av warn90 Visa inlägg
Håller inte alls med !! Spikarna måste framgå !!! Är inte intresserad av 2% av systemet uran vill ha minst 10-20 % , dom pengarna lägger man inte på grisen i säcken !!! Om spelläggaren inte har spikarna klara 2 timmar innan start kanske dom inte borde spela !!! Sen kan man alltid komplettera lite i garderingsloppen .
Själva poängen med att köpa andelar ifrån andra är ju allt som oftast för att man antingen inte har tid/ork/lust att själv plugga på alternativt att man har pluggat på och lagt sina spel men vill ha komplement till sina egna tankar ifall det "högst osannolikt" inte skulle bli riktigt som man själv tänkte...

Du är säkerligen en påläst snubbe som gärna får snickra ihop ett färdigt system ifall du så önskar och jag hoppar troligen på för att se hur det går ;-)
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-08, 10:26   #6
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 736
Sharp$: 9162
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av warn90 Visa inlägg
Håller inte alls med !! Spikarna måste framgå !!! Är inte intresserad av 2% av systemet uran vill ha minst 10-20 % , dom pengarna lägger man inte på grisen i säcken !!! Om spelläggaren inte har spikarna klara 2 timmar innan start kanske dom inte borde spela !!! Sen kan man alltid komplettera lite i garderingsloppen .
Jag förstår hur du tänker. Men jag håller inte alls med dig.

Jag har med åren blivit senare och senare i mina beslut kring systemen och har väl nått hyfsad framgång både privat och på tillsammans.

Pluggandet sätter igång tidigt till en omgång men besluten om upplägget kan förändras ända in i det sista. Ser/hör jag något som påverkar min bedömning av ett lopp kan hela upplägget ändras totalt. En tilltänkt spik kan bytas till helgardering och allt där emellan. Viktningen av systemet baseras på hur jag ser på omgången totalt. Visst har man tankar och idéer, men de slutgiltiga besluten tas mycket sent.

Således blir det i dessa lägen "farligt" att lägga ut för mycket info alldeles för tidigt. Detta då köpare kan ha gått just på den tidiga infon om spikval etc. Men visst, även här kan man ju föra resonemang och tankar kring tänkbart upplägg m.m.

Förvisso tror jag att det du åsyftar med din fråga rör de andelsspel som INTE går via tillsammans utan snarare mer de andelsspel som skapas på vanliga atg.se och här håller jag med dig mera. Att lägga ut så mycket information som möjligt är väldigt bra. Då tänker jag främst på systemstorlek etc. Så andelsköparen har info nog att själv kunna besluta hur stor del man vill ha.

Jag tycker exempelvis Basse gjort det exemplariskt här på sidan den senaste tiden på bland annat sina V4 system. Lappens storlek kommuniceras tydligt och han anpassar den efter omgångens storlek och omsättning.

Givetvis kan även infon på tillsammans bli bättre och här ser jag väl framförallt att man borde kunna öka tydligheten med hur många gånger systemen varvas. Det har vi alltid varit tydliga på de lappar som läggs på ombudssidan för Sharps tillsammans med Västertorp. Våra system där är nästan uteslutande unika och lämnas bara in en gång. Gå gärna in och kika på hur det ser ut där.

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/3H4X-DJXU-71499
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-08, 10:43   #7
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 194
Sharp$: 948
Standard

Två svar i ett !!! Yahoo själva idéen är ju mest för att man vill göra större system än vad man har råd med själv !!!! Blir dyrt o göra V4 för 1200 , v64 för 2000 , V75 för 7000 kanske går när man har flyt men liten torrperiod är man pank. Svar till Gotland du verkar vara spelläggaren !!! Hur ofta köpet du andras andelar för 300-500 kr ??? Klart jag skulle okså ha en obegränsad kassa och massa följare som bara kastar in pengar i säcken . Men du kanske har plus statistik o därför får följare . Men hur ofta köper du andras spel ???
warn90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-08, 10:58   #8
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Ja Gotland det här med unik på Tillsammansombuden är mycket bra.

Däremot tillhör jag också den lilla skara som inte vill köpa grisen i säcken.

Om man köper eller inte köper en andel i ett färdigt system
beror på själva sågningsprocessen.

En tveksam spik "sågas" och man köper ingen andel i det systemet.

En del i Sharps ljusningsarbete vad gäller Tillsammans är kanske
att redovisa träffprocenten vad gäller spikvalet.

Även statistik vad gäller träffprocent kontra sena ändringar kan
vara intressant. Ett tidigt system behöver inte vara sämre än
ett sent.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-08, 10:58   #9
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 194
Sharp$: 948
Standard

Cikoran är ju det jag gör !!! Har jag inget o gå på så vet jag ju inte om jag gillar eller inte !!! Däremot om spiken på en V4 framgår så kan jag enkelt ta ställning . Dom som visar avsikterna med systemet kommer o få andelar . Dom som inte visar avsikten med systemet kommer tyna bort , så enkelt är det .
warn90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-08, 11:38   #10
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av warn90 Visa inlägg
Håller inte alls med !! Spikarna måste framgå !!! Är inte intresserad av 2% av systemet uran vill ha minst 10-20 % , dom pengarna lägger man inte på grisen i säcken !!! Om spelläggaren inte har spikarna klara 2 timmar innan start kanske dom inte borde spela !!! Sen kan man alltid komplettera lite i garderingsloppen .
Jag skulle vända på det och säga att om spelläggaren har spikarna klara 2 timmar innan start så borde den inte spela.

Att gå på första tanken i all ära, men speltrender sista timmarna påverkar spelvärdet mycket, för att inte tala om hur mycket sista minuten-info kan inverka på hästens chanser. Att nämna 4-5 hästar man väljer mellan som singelstreck kan ju låta sig göras, och även vilka lopp man sett ut som skrällopp och tänkt att gardera brett. Men att låsa systemet längre än så flera timmar innan spelstopp tror jag inte är en bra idé.

Man får lita på att den som öppnat ett andelsspel gör jobbet helt enkelt. Sen finns det väl en del som redovisar systemet lång tid innan och inte ändrar något. Typexemplet andelsspelen i butik som är klara flera dagar i förväg. De som vill veta exakt vad de köper kan handla där. Men då köper man ju av någon som bara gjort halva jobbet också, och resultatet blir oftast därefter.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+22)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-08, 11:52   #11
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 194
Sharp$: 948
Standard

Stekel vad är problemet ??? Lägg ut systemet när det är klart !!! Tar ju bara några minuter o sälja slut !!! Och som jag sa till Gotland hur många andelar köper du av andra ????
warn90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-08, 12:46   #12
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 736
Sharp$: 9162
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av warn90 Visa inlägg
Svar till Gotland du verkar vara spelläggaren !!! Hur ofta köpet du andras andelar för 300-500 kr ??? Klart jag skulle okså ha en obegränsad kassa och massa följare som bara kastar in pengar i säcken . Men du kanske har plus statistik o därför får följare . Men hur ofta köper du andras spel ???
Ja, jag är spelläggare. Och min statistik är rätt hyfsad ja.

Till omgångar jag själv inte pluggat så köper jag gärna in mig i andra tipsters system. Händer rätt ofta på vardagstravet då jag sällan hinner med att plugga till dessa i den utsträckning jag vill för att lägga eget spel.

Det jag tycker är viktigt när det kommer till spel är att man hittar sin nivå på spelandet och inte spelar för pengar man inte har. Många tror att det behövs större system för att lyckas men det går även att träffa rätt med mindre lappar.

10 april tycker jag att vi lyckades rätt bra med det...
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-08, 15:14   #13
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Men att låsa systemet längre än så flera timmar innan spelstopp tror jag inte är en bra idé.
Travspelare är lite som Ronja Rövardotter eller va det rumpnissarna.

"Skrik när du rider hem".

Man kan läsa att reserver är viktigt och väder och vind och
skor och huvudlag och strykningar och spelvärde och första
tanken och sista tanken och moster och hans faen...

Men det är ju bara ord utan egentligt faktaunderlag.

Expressen fick kritik av spelare för några årsedan att deras
tips va så inihelvete dåliga i tisdagsbilagan. Svaret var en
vanlig brasklapp, "det är för att vi tippar så långt innan, de
på banan innan start har en våldsam fördel."

Varpå samtliga journalister så upp sej och blev spelproffs.
Eller inte.

Vilket spelvärde är bäst en 60% som har 50% och vinner
eller en 10% som har 25% och förlorar?

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-08, 15:53   #14
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2385
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Travspelare är lite som Ronja Rövardotter eller va det rumpnissarna.

"Skrik när du rider hem".

Man kan läsa att reserver är viktigt och väder och vind och
skor och huvudlag och strykningar och spelvärde och första
tanken och sista tanken och moster och hans faen...

Men det är ju bara ord utan egentligt faktaunderlag.

Expressen fick kritik av spelare för några årsedan att deras
tips va så inihelvete dåliga i tisdagsbilagan. Svaret var en
vanlig brasklapp, "det är för att vi tippar så långt innan, de
på banan innan start har en våldsam fördel."

Varpå samtliga journalister så upp sej och blev spelproffs.
Eller inte.

Vilket spelvärde är bäst en 60% som har 50% och vinner
eller en 10% som har 25% och förlorar?

Mvh Uffe

Det verkar som begreppet sannolikhet ställer till det lite här.

Olika utfalls sannolikheter är bara meningsfulla på förhand.

Efter att 60%aren har vunnit är det ju 100% sannolikhet att den vann. Att det är bättre än 10%aren som inte vann med 100% sannolikhet råder det förhoppningsvis inget tvivel kring.

Men under förutsättning att spelaren är skickligare än spelarkollektivet på att bedöma sannolikheten för de olika utfallen kommer den som spelar 60%are som på förhand har 50% bedömd vinstchans kommer att förlora mer pengar än den som spelar 10%are med 25% vinstchans.

Att enbart titta på resultatet är vad som brukar kallas resultatorienterad efterhandsanalys. Jämför med t ex poker. Bara för att spelaren som endast kunde räddas av ett enda kort i leken råkar vinna betyder det inte att den spelaren tog det långsiktigt korrekta spelbeslutet.

Och det är samma sak med allt spel ( dit spel på hästkapplöpningar räknas in ). Det som råkar gå in till ett visst odds vid ett enskilt tillfälle har inget som helst att göra "det långa loppet".
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-08, 15:58   #15
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
...Expressen fick kritik av spelare för några årsedan att deras
tips va så inihelvete dåliga i tisdagsbilagan. Svaret var en
vanlig brasklapp, "det är för att vi tippar så långt innan, de
på banan innan start har en våldsam fördel."
...
Jag parafraserar Hans Rosling här och säger att det där är ingenting vi behöver debattera om, det är fakta. Ingen "brasklapp".

Sen kan man såklart även en blind tisdags-höna eller till och med de som spelar på sitt telefonnummer råka på en eller annan miljonutdelning. Men det är en annan femma.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td