Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Intressant är(?)...att om du gjort ett större system skulle du kunna haft färre rätt och vunnit mindre...så funkar det för oss travspelare...den riktigt duktiga travspelaren är ganska "försiktig" och har gott om pengar...selektivitet gällande omgångar och insatser är a och o, o den har inte jag och inte många andra här, men ser vi detta som ett nöje, så är det helt ok...  ...
|
Absolut en superviktig del. Slaskspel på sidoomgångar utan att knappt läsa på alls, som att kasta in en rad på lunchen eller lägga en större rad på V4-spelet som går före V75 t ex pysslar jag inte med längre sedan ett gäng månader. Kanske några nöjeskronor på en mini-rad i såna fall. V75 och V86 läser jag på mycket noggrannare. Och jag märker rätt stor skillnad. Nu ligger jag plus för året utan att ännu ha tagit en enda större vinst.
Att en bra spelare är ganska försiktig håller jag med om. Men de har alltid förmågan att gå på idén, och att välja bort favoriten. Jag tror många riktigt vassa spelare spikade Tale Of Jacks idag till exempel. Bara för det var jag nu tvungen att gå in på tillsammans-sidan nu och se hur "vi" gjort. Glad blev jag när jag såg att 3/7 spikade den. Jag och en till "feg-garderade" med favoriten. Ingen spikade klara favoriten. För egen del resonerade jag nog som så att jag byggt in tillräckligt med värde/risk i systemet genom att spika Adielsson i sista, så jag dubblade. Men det var ändå lite fegt gjort faktiskt, det får jag erkänna.