Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-05-22, 22:01   #166
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Håller med dig Stekel! Men jag har varit så nära nu flera dagar i rad att sätta spel med mycket små medel 2st v4or igår och i förrgår som gett mig 9000 på Halmstad och 2300 på Rättvik för system på 20 kr. Tog bort Tomas Petterssons långdistansare i sista på Rättvik och snålade bort Vejos på Halmstad och båda system kostade 16 resp 20 kr så man blir lite irriterand
Intressant är(?)...att om du gjort ett större system skulle du kunna haft färre rätt och vunnit mindre...så funkar det för oss travspelare...den riktigt duktiga travspelaren är ganska "försiktig" och har gott om pengar...selektivitet gällande omgångar och insatser är a och o, o den har inte jag och inte många andra här, men ser vi detta som ett nöje, så är det helt ok......
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-22, 22:14   #167
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Intressant är(?)...att om du gjort ett större system skulle du kunna haft färre rätt och vunnit mindre...så funkar det för oss travspelare...den riktigt duktiga travspelaren är ganska "försiktig" och har gott om pengar...selektivitet gällande omgångar och insatser är a och o, o den har inte jag och inte många andra här, men ser vi detta som ett nöje, så är det helt ok......
Absolut en superviktig del. Slaskspel på sidoomgångar utan att knappt läsa på alls, som att kasta in en rad på lunchen eller lägga en större rad på V4-spelet som går före V75 t ex pysslar jag inte med längre sedan ett gäng månader. Kanske några nöjeskronor på en mini-rad i såna fall. V75 och V86 läser jag på mycket noggrannare. Och jag märker rätt stor skillnad. Nu ligger jag plus för året utan att ännu ha tagit en enda större vinst.

Att en bra spelare är ganska försiktig håller jag med om. Men de har alltid förmågan att gå på idén, och att välja bort favoriten. Jag tror många riktigt vassa spelare spikade Tale Of Jacks idag till exempel. Bara för det var jag nu tvungen att gå in på tillsammans-sidan nu och se hur "vi" gjort. Glad blev jag när jag såg att 3/7 spikade den. Jag och en till "feg-garderade" med favoriten. Ingen spikade klara favoriten. För egen del resonerade jag nog som så att jag byggt in tillräckligt med värde/risk i systemet genom att spika Adielsson i sista, så jag dubblade. Men det var ändå lite fegt gjort faktiskt, det får jag erkänna.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-22, 22:35   #168
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Jag försöker plugga på så mycket som möjligt och man lär sig se olika mönster i travet. Inte skrock larv grejer men mycket med nummer på hästar och länder på hästar vart vinner vilka kuskar så mycket info att ta in så man nästan borde skriva ner allt och gå igenom punktvis varje gång man gör ett spel. Som idag när raden börjar 4-7-11-11

Jag har nämnt det tidigare som ett litet sidoskämt med lite allvar i att man kan räkna ihop nr i dem tre första avd resp tre sista avd (inte alltid såklart) och dem bilder ett gemensamt nummer som ovanstående 4+7=11
Det händer jätteofta har jag märkt. Om man är medveten om detta så kan man ha lite fördel när man bygger systemet. Som tex startar tre Italienskfödda hästar och så vinner nån av dem. Händer jämt. Som att det finns små tecken för oss spelare gömt i avd.


Sen när 3 och 4 är favoriter så vinner nr 7 Wollafur 3+4=7 oxå ständigt förekommande.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-22, 23:21   #169
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Jag försöker plugga på så mycket som möjligt och man lär sig se olika mönster i travet. Inte skrock larv grejer men mycket med nummer på hästar och länder på hästar vart vinner vilka kuskar så mycket info att ta in så man nästan borde skriva ner allt och gå igenom punktvis varje gång man gör ett spel. Som idag när raden börjar 4-7-11-11

Jag har nämnt det tidigare som ett litet sidoskämt med lite allvar i att man kan räkna ihop nr i dem tre första avd resp tre sista avd (inte alltid såklart) och dem bilder ett gemensamt nummer som ovanstående 4+7=11
Det händer jätteofta har jag märkt. Om man är medveten om detta så kan man ha lite fördel när man bygger systemet. Som tex startar tre Italienskfödda hästar och så vinner nån av dem. Händer jämt. Som att det finns små tecken för oss spelare gömt i avd.


Sen när 3 och 4 är favoriter så vinner nr 7 Wollafur 3+4=7 oxå ständigt förekommande.
Statistiskt måste det ske att man kan addera numren och hitta mönster. Vinner 1 i första och 5 i ansra så kan både 4 och 6 vinna i tredje. Blir det 1 och 1 så måste 2 vinna men även 11 fungerar.

Det blir lite som att i en vanlig skolklass är det väl över 50% chans att två elever fyller år samna dag. Känns ju osannolikt men räknar man på det så.

Ofta med hästarna är det ju nymmer 1 till 6 som vinner och hux flux så är det "mycket stor" sannolikhet att det sker.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Strappa71 (+2)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-23, 05:05   #170
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3180
Standard

https://www.facebook.com/photo.php?f...f10pTFYqeld2Wt

Vinnarkupongen
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-23, 06:37   #171
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Jag försöker plugga på så mycket som möjligt och man lär sig se olika mönster i travet. Inte skrock larv grejer men mycket med nummer på hästar och länder på hästar vart vinner vilka kuskar så mycket info att ta in så man nästan borde skriva ner allt och gå igenom punktvis varje gång man gör ett spel. Som idag när raden börjar 4-7-11-11

Jag har nämnt det tidigare som ett litet sidoskämt med lite allvar i att man kan räkna ihop nr i dem tre första avd resp tre sista avd (inte alltid såklart) och dem bilder ett gemensamt nummer som ovanstående 4+7=11
Det händer jätteofta har jag märkt. Om man är medveten om detta så kan man ha lite fördel när man bygger systemet. Som tex startar tre Italienskfödda hästar och så vinner nån av dem. Händer jämt. Som att det finns små tecken för oss spelare gömt i avd.


Sen när 3 och 4 är favoriter så vinner nr 7 Wollafur 3+4=7 oxå ständigt förekommande.
Några saker du nämner är på riktigt, att man faktiskt nästan kan ranka upp utländska ekipage nästan per automatik till exempel. Pga att spelarna hellre streckar hästar de sett förut och brukar skriva av även en riktigt bra resultatrad med "ja men det var ju i Norge/Italien/Tyskland där loppen är så dåliga". Och att spår 4,5 är underskattade i autostart är underskattade av flera olika anledningar.

Men det där med nummerserier är rena astrologin, punkt slut. Klart man kan hänga upp sitt spel på det ändå, man kan få in en eller annan häst som man annars aldrig skulle fått för sig att strecka. Men tro inte att det är annat än slump.

1+6=7
2+5=7
3+4=7
12-5=7
11-4=7
10-3=7
9-7=7
8-1=7
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-23, 07:01   #172
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Knappast någon slump att skrällarna vart i Örebro. Men alltid kul att det ialf inte va något utländskt robotspel som satte lottoraden
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-23, 07:37   #173
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37639
Standard

Vilken omgång! Här var jag verkligen fel ute. Nya tag i helgen.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-23, 08:19   #174
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Några saker du nämner är på riktigt, att man faktiskt nästan kan ranka upp utländska ekipage nästan per automatik till exempel. Pga att spelarna hellre streckar hästar de sett förut och brukar skriva av även en riktigt bra resultatrad med "ja men det var ju i Norge/Italien/Tyskland där loppen är så dåliga". Och att spår 4,5 är underskattade i autostart är underskattade av flera olika anledningar.

Men det där med nummerserier är rena astrologin, punkt slut. Klart man kan hänga upp sitt spel på det ändå, man kan få in en eller annan häst som man annars aldrig skulle fått för sig att strecka. Men tro inte att det är annat än slump.

1+6=7
2+5=7
3+4=7
12-5=7
11-4=7
10-3=7
9-7=7
8-1=7
Ingen kan övertyga mitt öga och vad jag ser och uppfattar. Sitter med travet hela dagarna och kollar alla lopp som körs i alla länder varje dag 24/7 så att frugan vill skiljas typ. Jobbar ej.
Att det är slump i vissa fall ja. Men som jag sa slumpen händer mycket ofta då i sådana fall och det är något jag har med i beräkningen. Partanen med två hästar med i loppet och en av dem vinner. Brukar hända mycket ofta oxå. Att när en tränare har två hästar med i loppet då vinner någon av dem det va därför jag låste på 11 Red Rock Canyon Ås och 12 Farlander AM (där många helgarderade) på v4 Halmstad i måndags och kan på så sätt vinna bra deg med små medel. Händer i Galoppen oxå. Något man måste uppmärksamma själv och titta på alla race hela dagarna i ända. Följer Franskt trav Danskt trav Norskt trav och Australiensiskt Trav/Passgång och Galopp ibland.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-05-23 klockan 08:45.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-23, 08:26   #175
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Vissa påstår att man måste helgardera vissa race för att få med dunderskrällen vilket är fel om du studerar trav noga. Vem vann stoloppet igår Nicklas Westerholm. Egentränat. Oxå något som är viktigt är hästar som körs av egentränat. Lås loppet på dem som har sina egna hästar i loppet så behöver det inte helgarderas och med dem som du kan se ha en rimlig chans att vinna såklart inom egentränat. Lås på Partanens hästar i loppet (speciellt på sin hemmabana) hade varit en nyckel till 16.000.000 samt din grymma spik i sista där jag låste på 2,4 för att jag brukar ofta ta med samma nr i första som sista avd på streck spelen.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-05-23 klockan 08:28.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-23, 08:33   #176
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Jag skrev igår att i sista kan ni låsa på 2,4,5,7
Två Erik på framvolten och två Oscar på mellanvolten.
Tvilling 2-7 blev det så helt ute och svämvar i yttre rymden är jag inte
Namn, nummer, länder, egentränat, flera hästar från samma tränare.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-23, 08:34   #177
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Två Oscar och två Erik lås på 2,4,5,7 så e ni hemma
Här är inlägget
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-23, 08:52   #178
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Jag vågar påstå att om jag gjort ett andelsspel igår hade 8an suttit.
När jag på 24 kr får 4 6or tänk vad jag hade kunnat gjort med 2-3000 kr.
För mina spikar va orubbliga, 4 Sanda Love och 5 Viveur Bi lås på 3 Solkattens och 5 Talet of Jacks. Hade inte ändrat på det oavsett spelbudget. Tänkte till och med spika 4 Zio Tom Jet med tanke på 13,6 över 2640am på V75 sist mot mycket bra motstånd men fegade och tog med stor och lill Unter 3 och 7... 3-4-7

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-05-23 klockan 08:54.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-23, 09:02   #179
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg

Ingen kan övertyga mitt öga och vad jag ser och uppfattar. Sitter med travet hela dagarna och kollar alla lopp som körs i alla länder varje dag 24/7 så att frugan vill skiljas typ. Jobbar ej.
Att det är slump i vissa fall ja. Men som jag sa slumpen händer mycket ofta då i sådana fall och det är något jag har med i beräkningen. Partanen med två hästar med i loppet och en av dem vinner. Brukar hända mycket ofta oxå. Att när en tränare har två hästar med i loppet då vinner någon av dem det va därför jag låste på 11 Red Rock Canyon Ås och 12 Farlander AM (där många helgarderade) på v4 Halmstad i måndags och kan på så sätt vinna bra deg med små medel. Händer i Galoppen oxå. Något man måste uppmärksamma själv och titta på alla race hela dagarna i ända. Följer Franskt trav Danskt trav Norskt trav och Australiensiskt Trav/Passgång och Galopp ibland.
Nej, vi vill inte övertyga dig om det du ser är fel. Det vi (åtminstone jag) säger att dels har vi ett selektivt minne samt är det mycket enklare att se dessa mönster med nummer efteråt eller där det är egentränat etc.

Problemet med trav är att man.måste veta det innan loppen springs om man ska vinna pengar.

Reella saker är mer att om ett stall har form (innan det är bekräftat) kan det vara en fördel att spika flera hästar från det stallet. Samma med en kusk som vinner ett lopp så kan känslan/självförtroendet öka och därmed ökar vinstchansen på nästa ekipage med den kusken etc.

Tänk på alla lopp och skrällar där det inte är egentränat, där det inte finns flera hästar från samma stall etc. Jämför sen hur många gånger det finns egentränat och flera hästar från samma stall och se om det vinns fler lopp i förhållande till det andra. Då kan vi se djup statistik på några tusen lopp.

De saker som sker är så pass vanliga för att det inte finns så många olika utfall. Vinner nr 5 på kort distans säger man, den ska man alltid ha med, just för statistiken. Sen säger du, egentränat ska med, men även dubbla hästar när Partanen har anmält. Ta även med nr 9 då du spikat 2 och 7 i inledningen. Glöm inte det ena och andra. Vips har man helgarderat.

Vissa skrällar tror man så klart på och dessa går att hitta. Ibland är det inte värt tiden att bena ut, utan det är alla som gäller. En del hästar går aldrig att varken läsa sig till via nummer, via kuskar, via tränare, via spår eller via lopparkiv eller programrad etc.

Människan har ett enormt behov av att se mönster. Även jag har den inställningen som autopilot,men sen får den förnuftiga sidan kopplas in och inse att de flesta mönster är inget som är av intresse.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-23, 09:10   #180
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Jag vågar påstå att om jag gjort ett andelsspel igår hade 8an suttit.
När jag på 24 kr får 4 6or tänk vad jag hade kunnat gjort med 2-3000 kr.
För mina spikar va orubbliga, 4 Sanda Love och 5 Viveur Bi lås på 3 Solkattens och 5 Talet of Jacks. Hade inte ändrat på det oavsett spelbudget. Tänkte till och med spika 4 Zio Tom Jet med tanke på 13,6 över 2640am på V75 sist mot mycket bra motstånd men fegade och tog med stor och lill Unter 3 och 7... 3-4-7
Hade jag själv haft en spelkassa på 5000 igår så sätter jag också den. Men det vet man ju inte före och det är mest att rycka på axlarna och hoppas ens spelkassa räcker nästa gång.

Men 11 med Westerholm måste helgarderas, då är jag uppe på 490*2.4=1176 kronor. Sen får jag tredubbla i sista så kommer lennart med. 3528 kronor. Sen ev någon häst i de övriga garderingsloppen. Bara hoppas man där hade gjortvsom ovan och inte börjat hitta på andra upplägg. Det är så små marginaler för att ta rätt beslut. Man har ofta tio eller fler tänkbara upplägg i sitt huvud på resans gång. Något av dessa brukar vara rätt på det.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td