Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
"...Han är väldigt startsnabb och missar knappast ledningen. Jag tror dock att han är bäst i ryggar även om taktiken är helt upp till kusken..."
MEN Örjan är såpass påläst att han har koll på att Joker CK inte går i ledningen. 3/5 senaste loppen har han kastat in handduken därifrån.
Tina Lagesen har kört Kringlers Viktor många gånger med bra facit. La bort 60 meter på galopp näst senast den var i Sverige. Närapå vinsten trots det. Sist blev det överlägsen vinst. Senste gången överlägsen vinst. Sist med Jorma gick de ganska jämnt med Guli Rubin om man väger in löpningsförloppet. Nu spår 6 mot spår 5, om än med lite sämre kusk på Viktor. Streckvärd som tusan borde den vara iallafall!
Men min vinnare är väl ändå Guli Storm som står bra till för att få en ganska bra resa trots tillägg!
|
Håller med om Kringlers.
Guli Storm har inte vunnit på V75 på 11 försök. Lite lurigt med innerspåret på tillägg. öppnade ok senast från start från innern men borde inte komma lika bra på det som då. Det är ändå 10 hästar på förstavolten nu plus att Pave faks väl kommer köras offensivt tidigt. Bra häst men jag förstår ändå inte riktigt varför den lyfts fram av flera kunniga tippare som du också verkar vara