Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-06-14, 15:43   #16
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1245
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Kollektivet är ju dyngraka (vilket de kanske nästan är också 20.30 på lördag kväll) om de släpper Fleet Admiral till över 50%!

Ganska anmärkningsvärt att Schocking Superman är dubbelt så mycket spelad som Hawk Cliff med tanke på lägena. Bucks To Burn tre gånger så hårt spelad!? Försök eller final, det spelar ingen roll. Håwken radar upp pallplatserna på löpande band, och nu när det är tamt motstånd undantaget bakspåren ska det ju vara rätt hygglig segerchans!
hawk cliff öppnar väl som en traktor så spår 6 är väl inte jättebra..
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-14, 16:01   #17
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
hawk cliff öppnar väl som en traktor så spår 6 är väl inte jättebra..
Ja lägg till superkusken Erik A också
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-14, 16:10   #18
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Fleet Admiral kommer ju att dras emot överallt ser jag nu, så blir att ligga lågt och isåfall ta den när den klättrat upp över 3ggr, vilket den troligtvis inte ger på banan sen...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-14, 16:13   #19
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
2,85 på Unibet, frågan är om FA bara är "bästa hästen", eller om den är totalt överlägsen...i det senare fallet är ju 2,85 en bjudning trots läget...
Det är ju det man inte vet än. Dessutom vet man ju att Örjan kan köra för sent när han inte sitter med där framme i början. Nästan alla har lagt sina ägg i totalt överlägsen-korgen trots de här frågetecknen.

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
hawk cliff öppnar väl som en traktor så spår 6 är väl inte jättebra..
Ja men i ett så skralt lopp läser jag det som att många kommer söka innerspår. Då löser det sig ändå. Erik funkar bevisligen på kusen, trea i silverfinal vid enda försöket. Velvet Gio och Global Trust framför sig då, och ett koppel fina hästar bakom. Hur många såna finns det här? Galet felspelad tycker jag.

Nobel Amok också faktiskt som jag skulle säga har bättre utgångsläge nu än sist. Galoppen senast kom lite som ett brev på posten. Bättre att öppna utifrån och nu borde det väl vara hygglig chans till spets och slut? Distansmissgynnad tänkte jag spontant. Sen såg jag att 9 senaste vinsterna tagits över medeldistans! Och alla utom en av dessa från just framspår! Formen är ju lite dunkel, men det bör ju inte vara något riktigt fel på hästen eftersom de startar på ändå.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-14, 16:15   #20
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 661
Sharp$: 50017
Standard

Jens Sjödèn V75 Boden på Service Plays
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-14, 16:27   #21
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1245
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det är ju det man inte vet än. Dessutom vet man ju att Örjan kan köra för sent när han inte sitter med där framme i början. Nästan alla har lagt sina ägg i totalt överlägsen-korgen trots de här frågetecknen.



Ja men i ett så skralt lopp läser jag det som att många kommer söka innerspår. Då löser det sig ändå. Erik funkar bevisligen på kusen, trea i silverfinal vid enda försöket. Velvet Gio och Global Trust framför sig då, och ett koppel fina hästar bakom. Hur många såna finns det här? Galet felspelad tycker jag.

Nobel Amok också faktiskt som jag skulle säga har bättre utgångsläge nu än sist. Galoppen senast kom lite som ett brev på posten. Bättre att öppna utifrån och nu borde det väl vara hygglig chans till spets och slut? Distansmissgynnad tänkte jag spontant. Sen såg jag att 9 senaste vinsterna tagits över medeldistans! Och alla utom en av dessa från just framspår! Formen är ju lite dunkel, men det bör ju inte vara något riktigt fel på hästen eftersom de startar på ändå.
Nobel Amok är jag också positiv till. Håller även helt med om Örjan. Hästen kan säkert vara överlägsen men det är klassiskt av Örjan att köra för sent med dessa typer av favoriter från bakspår. För inte är det säkert att han skickar fram den i dödens... Detta med tanke på att det är en talang som är ämnad för större uppgifter. Who's WHOs senaste och Propulsion vs Piraten är liknande lopp i närtid.
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-14, 16:42   #22
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
Nobel Amok är jag också positiv till. Håller även helt med om Örjan. Hästen kan säkert vara överlägsen men det är klassiskt av Örjan att köra för sent med dessa typer av favoriter från bakspår. För inte är det säkert att han skickar fram den i dödens... Detta med tanke på att det är en talang som är ämnad för större uppgifter. Who's WHOs senaste och Propulsion vs Piraten är liknande lopp i närtid.
Känns som att Nobel Amok tappat formen och då brukar den behöva en rejäl andhämtningspaus för att den ska återkomma...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-14, 17:49   #23
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

4 Macelleria har hängt kvar som NG i varje start den gjorde i regin hos Viktoria Selitska men att Roger Malmqvist körde de sista 4 starterna var väl inte optimalt för hästens chanser....

Nu är den flyttad till Robert Bergh och Bergh kör själv han är ju ingen Kihlström eller Jepson men betydligt bättre än Malmqvist enligt mig.
Spår 4 i volt är ju inte perfekt men hästen brukar vara travsäker.

Nu är visserligen spelprocenten inte så jätte rolig på 15% men jag tar betalt för den och vill inte missa en nästagångare med dessa förutsättningar (ny hos proffstränare m.m)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-14, 18:00   #24
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
4 Macelleria har hängt kvar som NG i varje start den gjorde i regin hos Viktoria Selitska men att Roger Malmqvist körde de sista 4 starterna var väl inte optimalt för hästens chanser....

Nu är den flyttad till Robert Bergh och Bergh kör själv han är ju ingen Kihlström eller Jepson men betydligt bättre än Malmqvist enligt mig.
Spår 4 i volt är ju inte perfekt men hästen brukar vara travsäker.

Nu är visserligen spelprocenten inte så jätte rolig på 15% men jag tar betalt för den och vill inte missa en nästagångare med dessa förutsättningar (ny hos proffstränare m.m)
Hade Bergh kört favoriten så skulle den nog varit runt 5%...Hoppas på förlust istället och ta den nästa gång...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-14, 18:44   #25
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 41
Sharp$: 673
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Hade Bergh kört favoriten så skulle den nog varit runt 5%...Hoppas på förlust istället och ta den nästa gång...

Varför kör Bergh den? Quito är väl mer svårkörd och dessutom den han tror mer på. Två saker som brukar göra att tränaren väljer den hästen?
puffpuffloco är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-14, 19:37   #26
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av puffpuffloco Visa inlägg
Varför kör Bergh den? Quito är väl mer svårkörd och dessutom den han tror mer på. Två saker som brukar göra att tränaren väljer den hästen?
Inget konstigt val, Ove vann direkt med hästen i första försöket medan Robban lyckats sådär. Den andra är ny i träning, klart han vill känna på den i lopp. Och allt det där sammanfaller nog bra med vad ägarna vill. Självklart har Quito bättre vinstchans.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
puffpuffloco (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-14, 19:41   #27
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Hur går era tankar kring kallblodsloppet?

4 Joker C.K är ju väldigt snabb ut i volt oberoende på spår vid en snabb blick i lopparkivet, dock tror JO Persson att den är bäst med ryggresa. Tror Örjan också det eller väljer han att testa spets månne?

5 Guli Rubin har ju varit väldigt bra i vår men står nu på samma volt som Joker C.K senast 20 m före. Spår 5 i volten är ruskigt stor galopprisk, 4 gånger av 6 från just det spåret har det blivit galopp direkt värt att notera är att Westholm kört själv dessa gånger och de 2 gånger som den gått iväg felfri har det varit med andra kuskar. (Torbjörn "Kallblod" Jansson & Linda Forsberg)

Springspårshästarna känns inte jätte heta heller, kusken Tina Lagesen varnar att hästen inte är snabb ut trots springspår så när kusken säger så känns det ju inte som nån kanonstart på lut.

Alltid svårt att plocka in 20m nu på sommaren men kanske rent av så enkelt att Ove A drar i högertömmen tidigt och tuggar ner allt på startvolten...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
puffpuffloco (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-14, 20:09   #28
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 41
Sharp$: 673
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Hur går era tankar kring kallblodsloppet?

4 Joker C.K är ju väldigt snabb ut i volt oberoende på spår vid en snabb blick i lopparkivet, dock tror JO Persson att den är bäst med ryggresa. Tror Örjan också det eller väljer han att testa spets månne?

5 Guli Rubin har ju varit väldigt bra i vår men står nu på samma volt som Joker C.K senast 20 m före. Spår 5 i volten är ruskigt stor galopprisk, 4 gånger av 6 från just det spåret har det blivit galopp direkt värt att notera är att Westholm kört själv dessa gånger och de 2 gånger som den gått iväg felfri har det varit med andra kuskar. (Torbjörn "Kallblod" Jansson & Linda Forsberg)

Springspårshästarna känns inte jätte heta heller, kusken Tina Lagesen varnar att hästen inte är snabb ut trots springspår så när kusken säger så känns det ju inte som nån kanonstart på lut.

Alltid svårt att plocka in 20m nu på sommaren men kanske rent av så enkelt att Ove A drar i högertömmen tidigt och tuggar ner allt på startvolten...
svår spetsstrid tycker jag också. var inne att örjan skulle släppa men till vem? tänkte först stallkörning men jan olov lät inte så het på björlifant när tomas brolin intervjuade honom. intressant statistik att westholm inte kört när guli rubin gått felfritt, känns ju inte så het då. spelvärde tror jokern körs i spets så det kanske blir så ändå i brist på någon att släppa till. pave faks skulle kunna vara ett spikförslag med det scenariot men som statistik-jens skriver så missgynnas tillägg och pave faks har en svår proposition så jag lutar åt att det är ett av dom bästa skrälloppen imorgon
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5)
puffpuffloco är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-14, 20:14   #29
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Hur går era tankar kring kallblodsloppet?

4 Joker C.K är ju väldigt snabb ut i volt oberoende på spår vid en snabb blick i lopparkivet, dock tror JO Persson att den är bäst med ryggresa. Tror Örjan också det eller väljer han att testa spets månne?

5 Guli Rubin har ju varit väldigt bra i vår men står nu på samma volt som Joker C.K senast 20 m före. Spår 5 i volten är ruskigt stor galopprisk, 4 gånger av 6 från just det spåret har det blivit galopp direkt värt att notera är att Westholm kört själv dessa gånger och de 2 gånger som den gått iväg felfri har det varit med andra kuskar. (Torbjörn "Kallblod" Jansson & Linda Forsberg)

Springspårshästarna känns inte jätte heta heller, kusken Tina Lagesen varnar att hästen inte är snabb ut trots springspår så när kusken säger så känns det ju inte som nån kanonstart på lut.

Alltid svårt att plocka in 20m nu på sommaren men kanske rent av så enkelt att Ove A drar i högertömmen tidigt och tuggar ner allt på startvolten...
"...Han är väldigt startsnabb och missar knappast ledningen. Jag tror dock att han är bäst i ryggar även om taktiken är helt upp till kusken..."

MEN Örjan är såpass påläst att han har koll på att Joker CK inte går i ledningen. 3/5 senaste loppen har han kastat in handduken därifrån.

Tina Lagesen har kört Kringlers Viktor många gånger med bra facit. La bort 60 meter på galopp näst senast den var i Sverige. Närapå vinsten trots det. Sist blev det överlägsen vinst. Senste gången överlägsen vinst. Sist med Jorma gick de ganska jämnt med Guli Rubin om man väger in löpningsförloppet. Nu spår 6 mot spår 5, om än med lite sämre kusk på Viktor. Streckvärd som tusan borde den vara iallafall!

Men min vinnare är väl ändå Guli Storm som står bra till för att få en ganska bra resa trots tillägg!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-14, 20:37   #30
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 41
Sharp$: 673
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
"...Han är väldigt startsnabb och missar knappast ledningen. Jag tror dock att han är bäst i ryggar även om taktiken är helt upp till kusken..."

MEN Örjan är såpass påläst att han har koll på att Joker CK inte går i ledningen. 3/5 senaste loppen har han kastat in handduken därifrån.

Tina Lagesen har kört Kringlers Viktor många gånger med bra facit. La bort 60 meter på galopp näst senast den var i Sverige. Närapå vinsten trots det. Sist blev det överlägsen vinst. Senste gången överlägsen vinst. Sist med Jorma gick de ganska jämnt med Guli Rubin om man väger in löpningsförloppet. Nu spår 6 mot spår 5, om än med lite sämre kusk på Viktor. Streckvärd som tusan borde den vara iallafall!

Men min vinnare är väl ändå Guli Storm som står bra till för att få en ganska bra resa trots tillägg!
Håller med om Kringlers.

Guli Storm har inte vunnit på V75 på 11 försök. Lite lurigt med innerspåret på tillägg. öppnade ok senast från start från innern men borde inte komma lika bra på det som då. Det är ändå 10 hästar på förstavolten nu plus att Pave faks väl kommer köras offensivt tidigt. Bra häst men jag förstår ändå inte riktigt varför den lyfts fram av flera kunniga tippare som du också verkar vara
puffpuffloco är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td