Visa ett inlägg
Gammal 2019-06-14, 22:31   #33
tvablaa

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7301
Standard

Gjort en genomgång och tycker det känns som en rolig omgång med hyfsad potential men samtidigt risk för få skrällar. Mina tankar i nuläget:
1: Känns väl som rätt favoriter i 1,4,6. Vill dock inte släppa 3 som jag var inne på senast och sedan de finska hästarna. Lutar åt större gardering.
2: Tror kanske Mille M blir favorit till slut och tycker det är befogat. Lutar åt spik på den.
3: Även här känns de tre favoriterna huvudet högre även om jag har lite svårt se scenariot där WE vinner. På skrällsidan är 1 uppenbar från bra läge och 8 utifrån intrycket senast.
4: Klara besked från SO bekräftar min känsla att det är fördel Pave Faks. Vill dock betala för 2 och 6 också på något sätt.
5: Här var jag inne på att spika Shocking Superman vid första anblick men efter att ha läst på så är jag mer tveksam. Var ju evigheter sedan den vann och är inte en del av hypen grundad i tränarens optimism!? Jag är nu ist inne på att den kan vara sos på Eder Bob som borde spetsa och vem ska sätta upp tempot sen. Är Nobel Amok emot det scenariot men är tveksam på formen där. Tokdraget vid gardering är Voulez Vous som visade helt nya talanger senast och Hawk Cliff som är oerhört härdad i silver och gör bra lopp för det mesta.
6: Har svårt s att över 50 % är befogad från spår 12 och med spännande ändringar på Zinko Jet är jag inne på att spika den. Bakom där är Wrongdoer ständigt underskattad.
7: Jag tycker att spåret avgör till Propusions fördel och den är klar förstahäst. Men gillar Makethemark och vill nog ha med den på något sätt. Möjligen även MillionDR men svårt se att han kör i spets.

Är nära det slutgiltiga. Ska välja tredje spik av Propulsion och Eder Bob och/eller spela reducerat. Det känns dock lite svårt med reducerat då potentialen blir begränsad.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat