Visa ett inlägg
Gammal 2019-06-24, 14:08   #142
AmaerildeRimfrost

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 242

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
Klart du på förhand kan veta om det är en bra omgång. Det är ju på förhand man bedömer omgången. Det är rätt läge när du hittar tillräckligt många hästar som du på förhand anser har större vinstchans än sin spelprocent. Då kan man spela spelvärda rader. Sen ska omgången ogärna vara av en karaktär där man riskerar jackpott.

Bara för att en häst inte vinner behöver det inte vara ett dåligt spel. Att Velten Versailöes nu i efterhand nämns som "omgångens bästa spik" blir ju bara löjligt.
48%, 2.56 i vinnarodds, inte startat på evigheter, få lopp, bakspår m.m. känns väl på förhand inte som en jättespelvärd spik.
Man kan vända på det. Som jag nämnde velade jag mellan att spika den eller att ta tre andra. Det slutade med att jag tog fyra stycken inkl den. Men mina tankar gick såhär...

Den hade riktigt bra tider. Den lär ha utvecklats på det knappa året den inte startat, den är fyra nu och inte tre när den var överlägsen. Fem raka är inget man skojar bort då den vunnit på bra tider. Det är en respekterad tränare.

Under 50% på en häst som antagligen är helt överlägsen. Men klart, sen ser man spöken och man vänder på det hela. Uppehållet kan vara negativt, bakspåret kan ställa till det etc. Men är hästen överlägsen som den borde vara spelar de där sakerna ovan ingen roll.

Jag är enormt besviken på mig själv att jag inte spikar den. Det var ett dåligt beslut före loppet. Jag är nöjd med andra val men som helhet är jag lite irriterad på omgången då jag borde gjort ett bättre jobb.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat