Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost
Det där är enligt mig ett generalfel. Att plocka bort en häst i ett lopp eller två som i stayerloppet är tjänstefel. Alla hästar kan vinna. Och de man inte tror på och som man inte ser kan vinna, även de vinner.
|
Håller både med och inte där. Med ännu lägre klass och fler "oskrivna kort" tycker jag också det är dumt att ta bort någon om man absolut inte måste. Är det volt och lågklassigt t ex så kan det ju hända att nästan alla hästar hoppar och sämst vinner.
Med 15 bakom bilen i spårtrappa däremot så tror jag inte sämst vinner oavsett löpning. Och Danne Edel som visat ett år nu att han inte kan bära pengarna kan jag inte strecka oavsett procent. Det finns nästan alltid någon man kan skrota. De flesta "helmålningar" som görs är pga lika delar lathet och att man vill ha ryggen helt fri för sig själv och andra i efterhand.
Det beror ju lite på hur de andra loppen ser ut. Jag kommer nog plocka bort 2-4 hästar totalt i de där avdelningarna för att få plats med 1-2 spelvärda streck med högre vinstchans i sista loppet. Man måste "reducera" någonstans.