Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-06-30, 12:25   #1
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

V75 Halmstad 4/7


Olle var är du? Det är ju trots allt redan på Torsdag nästa V75a går så öppnar upp en tråd!

SPRINTERMÄSTAREN!

Längd: 1000 m
Bredd: 23,0 m (2140 m), 23,0 m (1640 m)
Upplopp: 203 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej


AvdI
4 Kick the dust Ås har vunnit 3 av 4 starter hittills i karriären och Johan U lär inte ha fuskat med att ställa ordningen till Halmstad största travdag för året!
Första gången bakom bilen dock, gärna inlämna sent och kolla om de testar bilen innan? 2 Giant Shadow, Goops Nederländare tog en övertygande seger i från spets i sin Sverigedebut!
5 Typhoon Face med Lutfi är väl inte höga odds på att det blir offensivt upplägg på blir det dödens med rejält tempo så kanske det ger några bak i kön chansen. Där bak i kön kanske 9 Run Brodde Run (med hemma tränaren Untersteiner Sr.) och ännu en hemma häst 10 Setauket bli rysare!

AvdII
2 Evaluate har dom väl siktat till denna tävlingsdag hela säsongen, det är ju dock försök till en ev. final senare på kvällen det ger ju det hela en extra knorr.
Kanske för spetshästen bestämma tempot om hästen i dödens ligger snällt med och hoppas ta sig vidare på plats. 7 Devil Sounds skrällvann i genrepet på Halmstad senast och lär komma hit med gott självförtroende!

AvdIII
Ytterligare ett försök till Sprintermästarfinalen!
3 Brothers in Arms trodde Tarzan på spets och slut senast, det slutade med galopp in mot sista kurvan när man satt i rygg på ledaren så formen borde finnas där. 2 Alone känns inte jättehet då den inte är startsnabb och 1640m borde vara i kortaste laget mot det här motståndet.
1 Global Whitdrawl är inte fy skam ut bakom bilen och från spår 1 lär den få ett fint lopp på innerspåret. 4 Viking Brodde ska givetvis inte glömmas heller.

AvdIV
5 Thurst Control tror jag har toppchans, vunnit från dödens tidigare så grovjobb tål den men som tidigare avdelningar så är det ett försök till senare final. 2 Zephyr Kronos kan möjligen komma till spets relativt tidigt och då kanske Goop nöjer sig med lugn dödens med 5:an så de blir etta och tvåa i mål...

AvdV
Spårtrappa! 15 J.J är rikast och således med sämsta utgångsläget men hon tål mycket jobb själv jag har tidigare plockat bort hästen enbart pga kusken Carlos Söderström inte är nån stjärna i mitt tycke men han lyckas uppenbarligen bra med J.J men att runda fältet på denna dagen tror jag blir tufft men den åker med på kupongen.
14 Ambon Degato spurtvann riktigt vasst senast! Min eviga nästagångare 11 Darshana ska ut igen men den blir väl tvåa eller trea återigen, 21 starter 0-5-7! 9 Grace River med duon Dahlén/Jepson med ett ok utgångsläge.
5 Velegance är mitt första bud från framspåret!

AvdVI
10 Flash Hammering vann senast med liknande förutsättningar bakom kommer 12 Platon Face och 11 Ochongo Face jaga!
7 New Life Wheels spetsade senast men släppte när Flash Ham. kom springandes men kunde inte följa ryggen över upploppet.

AvdVII
Fina ston i epilogen, alla minns väl 10 Dear Friends spurt senast?
Annars blir det väl en ny fight mellan 3 Shadow Gar och 7 In Toto Sund, nu kör dock Gubellini Shadow Gar istället för Christoffer Eriksson!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+7), SO (+7)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-30, 16:26   #2
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56998
Standard

Snällt sagt så är det ju inte många av topphästarna i fyrarårskullen som siktar på sprintermästaren i år. Men ska bli kul att kolla på torsdag. Tyvärr för mycket på jobbet även kommande vecka för att hinna läsa på så får sikta spelmässigt på nästa lördag.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-03, 10:14   #3
 
Cleon_9s avatar
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 339
Sharp$: 2720
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Snällt sagt så är det ju inte många av topphästarna i fyrarårskullen som siktar på sprintermästaren i år. Men ska bli kul att kolla på torsdag. Tyvärr för mycket på jobbet även kommande vecka för att hinna läsa på så får sikta spelmässigt på nästa lördag.
Helt sant! Verkar ju definitivt som att årets kull satsar på derbyt. Med all rätt. De uttagningarna och finalen kan bli riktiga höjdare.

Får ingen direkt feeling vem som vinner Sprintermästaren på torsdag. Lite intressant att se i vilket skick Pasi Aikio sänder ut Alone. Lagom lite streckad tycker jag.

I sista avdelningen känns In Toto Sund spelvärd. Favorit senast och nu "bara" 18%. Nån gång ska väl Shadow Gar vika ner sig från ledningen på 2140m. Dear Friend blir mycket steckad på en bra spurt senast (till spelvärd % och odds då). Men bakspår igen och det här är hästar man inte bara rundar och speedar ned. Mitt scenario är att Örjan måttar in en seger med en halv längd från dödens.
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-04, 08:28   #4
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Gillar att Juha Länsimäki kör 4 Hevin Boko.
Tror att den kan skrälla.
Även 1 Dibaba med 4 lopp i kroppen och 9 Inga in Heaven.
Väntar lite på 5 Panamera i långloppet oxå.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-07-04 klockan 08:30.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-04, 08:37   #5
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

I första avd skulle jag inte glömma bort 3 Hairos F Boko och 6 Global Writer 5 Typhoon Face är given och den kan nog ta spets då borde den bli svårtuggad. Hairos F Boko mötte Viking Brodde och Taiga Woodland på v75 på Färjestad från spår 10 och gjorde det bra som trea bakom Viking Brodde även om den va en bit bakom men några sådana djur finns inte med här.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-07-04 klockan 08:42.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-04, 08:43   #6
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Jag är spelsugen. Kastar mig ut i det ovissa med en 10-kronorsrad, gjort den vid morgonkaffet. Man vet aldrig

V75
Inlämnat: 2019-07-04, 09:39
Halmstad
Torsdag 2019-07-04
Start: 19:20
Kostnad: 10,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Giant Shadow (4, 7)
2: 2, 7 (1, 4)
3: 4 Viking Brodde (1, 3)
4: 2, 5 (1, 4)
5: 2, 4, 9, 14, 15 (12, 10)
6: 10 Flash Hammering (1, 8)
7: 3 Shadow Gar (10, 7)

1x2x1x2x5x1x1 = 20 rader.
20 x 1 x 0,50 kr = 10,00 kr.
Totalt: 10,00 kr.
Rättningskod: JVT NDC RBB
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-04, 08:47   #7
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Avd 1 Skrällopp
Avd 5 Kan Skrälla
Avd 6 Kan Skrälla
Avd 7 Kan Skrälla
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-04, 08:56   #8
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Denco's Moon Kilab


Alltid intressant med hästar som vilat länge och gick godkänt i första starten...

Lycka till!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-04, 09:33   #9
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 777 Visa inlägg
Jag är spelsugen. Kastar mig ut i det ovissa med en 10-kronorsrad, gjort den vid morgonkaffet. Man vet aldrig

V75
Inlämnat: 2019-07-04, 09:39
Halmstad
Torsdag 2019-07-04
Start: 19:20
Kostnad: 10,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Giant Shadow (4, 7)
2: 2, 7 (1, 4)
3: 4 Viking Brodde (1, 3)
4: 2, 5 (1, 4)
5: 2, 4, 9, 14, 15 (12, 10)
6: 10 Flash Hammering (1, 8)
7: 3 Shadow Gar (10, 7)

1x2x1x2x5x1x1 = 20 rader.
20 x 1 x 0,50 kr = 10,00 kr.
Totalt: 10,00 kr.
Rättningskod: JVT NDC RBB
Ovanstående rad var bara ett tidsfördriv. Öht inte läst på för inte tänkt spela i dag. Är koncentrerad på Lördagens V75:a

LYCKA TILL!
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-04, 11:19   #10
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Devil Sound lär väl tokladdas mot spets, enda chansen att ta sig till final. Bra form på hästen. Men den lär väl vara nöjd med rygg på t ex Evaluate? Fyra procent känns ändå intressant.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-04, 12:36   #11
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Jag singlade mer eller mindre slant mellan spik på Smevikens Cruiser och Flash Hammering senast, myntet landade på fel sida tyvärr. Smeviken kördes passivt hela vägen och gick i mål i trötta ryggar med allt sparat. Samma förutsättningar nu, men bara en fjärdedel så mycket spelad. Räknar med att de inte vill sitta fast två gånger på raken! Kolgjini strök båda sina nu så Ochongos chanser stärks en del, den var redan konstigt lite spelad. Seven and Seven som 1% börjar bli lite intressant också att plocka med. Panamera har väldigt bra facit på stayerlopp, bara 2%.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-04, 12:50   #12
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Jag singlade mer eller mindre slant mellan spik på Smevikens Cruiser och Flash Hammering senast, myntet landade på fel sida tyvärr. Smeviken kördes passivt hela vägen och gick i mål i trötta ryggar med allt sparat. Samma förutsättningar nu, men bara en fjärdedel så mycket spelad. Räknar med att de inte vill sitta fast två gånger på raken! Kolgjini strök båda sina nu så Ochongos chanser stärks en del, den var redan konstigt lite spelad. Seven and Seven som 1% börjar bli lite intressant också att plocka med. Panamera har väldigt bra facit på stayerlopp, bara 2%.
Samtidigt gick den ju i mål med fulla linor pga att den kördes defensivt. Också att ha med i beräkningarna!

Panamera är en trevlig stayer och en av de jag streckat hittills. Men lätt se många vinnare här - precis som man kan se spöken när man singlat en häst och har chans på sju rätt!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-04, 12:58   #13
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Samtidigt gick den ju i mål med fulla linor pga att den kördes defensivt. Också att ha med i beräkningarna!

Panamera är en trevlig stayer och en av de jag streckat hittills. Men lätt se många vinnare här - precis som man kan se spöken när man singlat en häst och har chans på sju rätt!
Självklart, man är ju skyldig att pulla i mål efter en sån resa. Men det brukar vara ett plus till kommande lopp, bättre än att gå max som Flash Hammering gjorde. Och vi vet sedan tidigare att kusen duger.

Det finns ju några väldigt skiktade lopp där skrällchansen är mycket liten. Och det förvånad mig att de "givna" skrälloppen, avd 5 och 6 är såpass ojämnt streckade som de är. Juvel Ribb skrotar jag nog men tar med alla andra i Diamantstoloppet. 3 och 14 har jag skrivit av i stayerloppet, och mer än så rensar jag nog inte bort där heller.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-04, 13:04   #14
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Självklart, man är ju skyldig att pulla i mål efter en sån resa. Men det brukar vara ett plus till kommande lopp, bättre än att gå max som Flash Hammering gjorde. Och vi vet sedan tidigare att kusen duger.

Det finns ju några väldigt skiktade lopp där skrällchansen är mycket liten. Och det förvånad mig att de "givna" skrälloppen, avd 5 och 6 är såpass ojämnt streckade som de är. Juvel Ribb skrotar jag nog men tar med alla andra i Diamantstoloppet. 3 och 14 har jag skrivit av i stayerloppet, och mer än så rensar jag nog inte bort där heller.
Det där är enligt mig ett generalfel. Att plocka bort en häst i ett lopp eller två som i stayerloppet är tjänstefel. Alla hästar kan vinna. Och de man inte tror på och som man inte ser kan vinna, även de vinner.

Men själv är jag snurrig. Vet inte alls hur jag ska lägga upp det ikväll! Vill egentligen helgardera två lopp men det kostar så mycket om sen någon av de jag tror på vinner.

Svårt veta vilka spikar som känns mest korrekta dessutom.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-04, 13:26   #15
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Det där är enligt mig ett generalfel. Att plocka bort en häst i ett lopp eller två som i stayerloppet är tjänstefel. Alla hästar kan vinna. Och de man inte tror på och som man inte ser kan vinna, även de vinner.
Håller både med och inte där. Med ännu lägre klass och fler "oskrivna kort" tycker jag också det är dumt att ta bort någon om man absolut inte måste. Är det volt och lågklassigt t ex så kan det ju hända att nästan alla hästar hoppar och sämst vinner.

Med 15 bakom bilen i spårtrappa däremot så tror jag inte sämst vinner oavsett löpning. Och Danne Edel som visat ett år nu att han inte kan bära pengarna kan jag inte strecka oavsett procent. Det finns nästan alltid någon man kan skrota. De flesta "helmålningar" som görs är pga lika delar lathet och att man vill ha ryggen helt fri för sig själv och andra i efterhand.

Det beror ju lite på hur de andra loppen ser ut. Jag kommer nog plocka bort 2-4 hästar totalt i de där avdelningarna för att få plats med 1-2 spelvärda streck med högre vinstchans i sista loppet. Man måste "reducera" någonstans.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td