Visa ett inlägg
Gammal 2019-07-04, 16:45   #2270
Frasse77

Frasse77s avatar

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 1291
Standard

I veckan kom beskedet att starttiden 16.20 står kvar. Hade in i det sista hoppas att den skulle flyttas till 14.30. Många tycker säkert 16.20 är superbra om man sitter framför tv och spelar. Men jag som är en blygsam hästägare med 4 egen ägda och 3 som jag är delägare i sörjer verkligen.

Vad spelar 2h för roll tänker nog många?

Kan bara svara för mig själv, och dessa två timmar en lördag kväll gör allt för mig. För mig när jag kör är ca 2h 20-25 mil och det betyder om jag åker till Solvalla eller Jägersro och och min häst startar i V75-7 är jag hemma runt 23.00 som det är idag, före dom ändra tiden var jag hemma runt 21.00.

Om hästen startar i sista på Halmstad eller Åby är jag hemma idag runt 21.00 mot förut då jag var hemma runt 19.00.
Därför har jag det sista året tröttnat på att åka och kolla på hästarna, för tiden räcker inte till helt enkelt.
Som det var förr, så hann jag med lite socialt umgänge på Lördagar även om jag hade starthäst, samt man kunde locka med ngn kompis eller bjuda med ngn kund för efter hinna hem och äta lite gott.

Men som det varit nu med 16.20 räcker inte tiden till, för jobbar man nästan sju dagar i veckan så är det svårt och motivera hemma att åka och titta på hästarna hela lördagen och vara hemma sent.
Det blir för mig ett moment 22 för om jag inte åker och tittar på hästarna, är det samtidigt svårt att motivera hemma att man vill köpa en häst för x antal hundratusen.

Kanske är jag gnällig, men detta är min åsikt och min verklighet, och trodde verkligen efter Lutfi sagt att det skulle bli ändring till nästa år.

Därför blev detta beslut verkligen ett slag i ansiktet. Läste snabbt i ronden att det var sändningen i tv4 som är en stor orsak att tiden blev kvar. Såg för första gången på mkt länge på tv4 sändningen häromhelgen och det var ju mer reklam än trav den timmen mellan 18 och 19.

Kanske travet bara vill ha storhästägare som äger så många hästar att dom knappt vet vad dom heter eller när dom startar. Och inte småhästägare som har detta som en dyr hobby, men som verkligen älskar sina hästar om den kommer etta eller sjua, och åker och tittar varje start.

Nu kanske många tycker att gubben bara gnäller, och kanske är det så, men alla människor lever vi olika liv, och i mitt liv är 16.20 katastrofal!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat