Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-06-16, 12:34   #2266
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det är snart 4 år sedan starttiden ändrades från 14.30 till 16.20. Mycket har hänt sedan dess. V75 tillsammans, allt mer folktomma tävlingar (publiksiffra på 1000 personer inget ovanligt längre på V75 dagar), nya spelformer, fri spelmarknad, med folktomma banor bara marginell del av omsättningen via banspel osv.

Väldigt svårt att tro att omsättningen skulle stiga med tidigare starttid. Speciellt på sommaren.
Man såg en försämring på direkten första året efter bytet. Det under en period då inga andra större ändringar gjordes som man kunde härleda omsättningstappet till.

Sen fick någon snilleblixten att lägga voltlopp som V75-1, det täppte igen en del av läckan. När började de med det, 2 år sedan?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-16, 16:29   #2267
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hej vid sidan av mitt egna spelande så använder jag betaltjänst, sport, tjänar grymma pengar.

Hitta betaltjänst för hästar med lagda spel, ROI - funkar det lägga dom spelen hos Betfair spelbörs utan att bli limiterad eller avstängd?

Läst att Betfair tar % på alla lagda spel på spelbörsen och förlorar inget på att tillåta långsiktigt vinnande spelar köra sitt race, stämmer det?

Tänkte prova en eller två betaltjänster för hästar!
Är det någon annan som provat?

MVH

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2019-06-16 klockan 16:41.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-16, 16:51   #2268
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Var på Färjestadstravet igår och det var en bedrövlig upplevelse! Få kassor öppna och om man vill dricka några öl så var man tvungen att spela flera lopp samtidigt och långt innan du visste vad oddsen skulle bli - detta om du inte hela tiden vill "vakta" en plats framför luckan. Sjukt! Var köer hela tiden och det var efter VARJE lopp ca 50 personer som inte han spela! Många förbannade och besvikna. Detta ID-tjafs blir banspelets död, sanna mina ord! Inte faan vill man ha folk till banorna, inte!

Och när man skulle köpa öl eller mat så var det nästan samma visa, mindre kö, men ordentliga väntetider då de dragit in mängder med personal. Där man tidigare sett minst 10 personer/personal, var nu kanske fem! Kom i samspråk med en pensionerad och passionerad, holländsk man och han fick vänta en halvtimme på sin pytt-i-panna...

Ja, att det är idioter som styr travet mot dess undergång, det kan vi vara överens om!
Påpekat detta för ATG men dom meddelar att "alla har väl mobil numera" så no problems....... halleluja
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-16, 17:51   #2269
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012 Visa inlägg
Hej vid sidan av mitt egna spelande så använder jag betaltjänst, sport, tjänar grymma pengar.

Hitta betaltjänst för hästar med lagda spel, ROI - funkar det lägga dom spelen hos Betfair spelbörs utan att bli limiterad eller avstängd?

Läst att Betfair tar % på alla lagda spel på spelbörsen och förlorar inget på att tillåta långsiktigt vinnande spelar köra sitt race, stämmer det?

Tänkte prova en eller två betaltjänster för hästar!
Är det någon annan som provat?

MVH
Betaltjänsterna är väl bara inriktade på streckspel. Helt annat med vinnarodds ju.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-04, 15:45   #2270
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 432
Sharp$: 1234
Standard

I veckan kom beskedet att starttiden 16.20 står kvar. Hade in i det sista hoppas att den skulle flyttas till 14.30. Många tycker säkert 16.20 är superbra om man sitter framför tv och spelar. Men jag som är en blygsam hästägare med 4 egen ägda och 3 som jag är delägare i sörjer verkligen.

Vad spelar 2h för roll tänker nog många?

 Kan bara svara för mig själv, och dessa två timmar en lördag kväll gör allt för mig. För mig när jag kör är ca 2h 20-25 mil och det betyder om jag åker till Solvalla eller Jägersro och och min häst startar i V75-7 är jag hemma runt 23.00 som det är idag, före dom ändra tiden var jag hemma runt 21.00.

Om hästen startar i sista på Halmstad eller Åby är jag hemma idag runt 21.00 mot förut då jag var hemma runt 19.00.
Därför har jag det sista året tröttnat på att åka och kolla på hästarna, för tiden räcker inte till helt enkelt.
Som det var förr, så hann jag med lite socialt umgänge på Lördagar även om jag hade starthäst, samt man kunde locka med ngn kompis eller bjuda med ngn kund för efter hinna hem och äta lite gott.

 Men som det varit nu med 16.20 räcker inte tiden till, för jobbar man nästan sju dagar i veckan så är det svårt och motivera hemma att åka och titta på hästarna hela lördagen och vara hemma sent.
Det blir för mig ett moment 22 för om jag inte åker och tittar på hästarna, är det samtidigt svårt att motivera hemma att man vill köpa en häst för x antal hundratusen.

Kanske är jag gnällig, men detta är min åsikt och min verklighet, och trodde verkligen efter Lutfi sagt att det skulle bli ändring till nästa år.

 Därför blev detta beslut verkligen ett slag i ansiktet. Läste snabbt i ronden att det var sändningen i tv4 som är en stor orsak att tiden blev kvar. Såg för första gången på mkt länge på tv4 sändningen häromhelgen och det var ju mer reklam än trav den timmen mellan 18 och 19.

Kanske travet bara vill ha storhästägare som äger så många hästar att dom knappt vet vad dom heter eller när dom startar. Och inte småhästägare som har detta som en dyr hobby, men som verkligen älskar sina hästar om den kommer etta eller sjua, och åker och tittar varje start.

Nu kanske många tycker att gubben bara gnäller, och kanske är det så, men alla människor lever vi olika liv, och i mitt liv är 16.20 katastrofal!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-04, 15:53   #2271
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Jag tror att de allra flesta här inne både förstår, och håller med dig i det du skriver!
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1), Frasse77 (+5)
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-04, 15:59   #2272
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frasse77 Visa inlägg
I veckan kom beskedet att starttiden 16.20 står kvar. Hade in i det sista hoppas att den skulle flyttas till 14.30. Många tycker säkert 16.20 är superbra om man sitter framför tv och spelar. Men jag som är en blygsam hästägare med 4 egen ägda och 3 som jag är delägare i sörjer verkligen.

Vad spelar 2h för roll tänker nog många?

 Kan bara svara för mig själv, och dessa två timmar en lördag kväll gör allt för mig. För mig när jag kör är ca 2h 20-25 mil och det betyder om jag åker till Solvalla eller Jägersro och och min häst startar i V75-7 är jag hemma runt 23.00 som det är idag, före dom ändra tiden var jag hemma runt 21.00.

Om hästen startar i sista på Halmstad eller Åby är jag hemma idag runt 21.00 mot förut då jag var hemma runt 19.00.
Därför har jag det sista året tröttnat på att åka och kolla på hästarna, för tiden räcker inte till helt enkelt.
Som det var förr, så hann jag med lite socialt umgänge på Lördagar även om jag hade starthäst, samt man kunde locka med ngn kompis eller bjuda med ngn kund för efter hinna hem och äta lite gott.

 Men som det varit nu med 16.20 räcker inte tiden till, för jobbar man nästan sju dagar i veckan så är det svårt och motivera hemma att åka och titta på hästarna hela lördagen och vara hemma sent.
Det blir för mig ett moment 22 för om jag inte åker och tittar på hästarna, är det samtidigt svårt att motivera hemma att man vill köpa en häst för x antal hundratusen.

Kanske är jag gnällig, men detta är min åsikt och min verklighet, och trodde verkligen efter Lutfi sagt att det skulle bli ändring till nästa år.

 Därför blev detta beslut verkligen ett slag i ansiktet. Läste snabbt i ronden att det var sändningen i tv4 som är en stor orsak att tiden blev kvar. Såg för första gången på mkt länge på tv4 sändningen häromhelgen och det var ju mer reklam än trav den timmen mellan 18 och 19.

Kanske travet bara vill ha storhästägare som äger så många hästar att dom knappt vet vad dom heter eller när dom startar. Och inte småhästägare som har detta som en dyr hobby, men som verkligen älskar sina hästar om den kommer etta eller sjua, och åker och tittar varje start.

Nu kanske många tycker att gubben bara gnäller, och kanske är det så, men alla människor lever vi olika liv, och i mitt liv är 16.20 katastrofal!
Jag kan verkligen inte tycka synd om dig! ATG sätter starttiden utifrån hur de tjänar mest pengar! Att någon enstaka hästägare inte kan umgås på kvällen är inte det de bryr sig om. Jag tycker personligen också 14.30 var en bättre tid. Men tycker jag 16.20 är för jävla hemskt så är det bara att jag avstår att spela och hade jag ägt hästar så hade jag sålt dem och satsat på något annat. Dock bryr vi oss inte så mycket när starten är!

Ja, du är allt lite gnällig nu! Men det är helt okej! Jag kan också whina ur helt ibland! Men det finns viktigare saker i livet oftast!

Och Tv4 - det ser jag aldrig på! Sämsta kanalen som någonsin existerat!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Frasse77 (+5)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-04, 16:26   #2273
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Det är sämre för nästan alla med 16.20 jämfört med 14.30. Faktiskt även för spelet tror jag. Inte hundra på hur det ser ut kortsiktigt, men på medel och lång sikt. Och ser man till kostnader är det säkert ett bra beslut även på kort sikt. TV-tiden 17-18 lär vara bra mycket billigare än 18-19 t ex. Bara där har de ju tjänat igen ett eventuellt litet tapp i omsättningar.

Enormt konstigt resonemang de trasslade in sig i när de skulle förklara grunden till varför de inte flyttar starttid nu efter att nästan alla har klagat i flera år och de för första gången har chans att ändra. Självklart ska man balansera sina risker när man driver verksamhet, men det är ju i sammanhanget småsummor åt ena eller andra hållet en omläggning av tiden skulle göra på omsättningen. Och det kan lika väl slå åt "rätt håll". När nästan alla inblandade har en stark önskan om det är det en no-brainer att göra förändringen...

– I det här läget, sex månader in på den nya spelmarknaden så ser man vilken inriktning den har tagit. Spelandet i Sverige har gått ned och det drabbar även ATG. Samtidigt har ATG investerat stora summor för att kunna konkurrera på den nya marknaden. Därför är vi i ett helt annat läge nu, riskmässigt, än för ett halvår sedan. Så innan det här hinner sätta sig, innan vi vet hur mycket spel på hästar kommer att omsätta så måste vi säkerställa att det inte ger ytterligare negativa konsekvenser för oss, säger Alaviuhkola.

Fast den nya lagstiftningen kände ni ju till för ett halvår sedan?

– Ja, däremot inte effekterna. Vilket vi nu känner till. Lagstiftningen intention var att det skulle spelas mindre och alla spelbolag har tappat i omsättningen. Läget är därför mer osäkert och vi vill göra så få förändring som möjligt just nu.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-04, 17:28   #2274
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 126
Sharp$: 56799
Standard

Skrämmande siffror dagens nyheter presenterar idag:

Sedan den nya spellagen trädde i kraft vid årsskiftet har svenska folket förlorat total 8 600 000 000 (8,6 miljarder) på spel. Siffror som inte gick att få fram tidigare.

Mest pengar har kunderna hos atg, svenska spel och unibet förlorat.

Spelbolagen har efter skatt tjänat över 7 miljarder netto efter skatt på pengar som svenskarna spelat bort. Skatteintäkterna för staten 1,55 miljarder kr.

Det är sannerligen inte alla spelare som är vinnare när dom förlorat sådana gigantiska belopp bara på ett halvår.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-30, 17:16   #2275
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag känner till - The Correct Score Market - Fotboll och alla dess varianter.
Är övertygad att du kan vinna i längden med rätt pre-game research/profilering i kombination med in-game play (trading) och inte som lagt spel med slutresultat.

Nu hitta jag lite mer information om en gangster som använde en liknande metod fast med hästar, det kalla Dutching och du spelar på fler hästar samtidigt eller väljer att lägga någon extra som insurance bet.

Finns det någon här som använder sig av Dutching?
Någon likna det med Martingale och jag förstår inte jämförelsen.

Låt oss säga att jag endast samlar hemma favoriter sedan analyserar jag dom senaste fem hemma matcherna, låt oss säga att dom vunnit samtliga men inte vunnit en enda gång över 3 mål. Sedan kollar jag underdog och dom har inte fått in mer än ett mål eller inget dom senaste fem matcherna.

Då är sannolikheten stor att följande resultat kommer infrias.
Och utdelningen blir högre än om jag spela på favoriten som vinnare genom att använda score-market.

1-0
2-0
3-0
2-1
3-1

Nu samma uteslutningsmetod och resonemang med hästar genom att spela flera alternativ (Dutching) baserat på analys av form hos hästar borde vara väldigt likt mitt exempel.

Känner någon till detta eller kan kommentera detta!

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-30, 18:30   #2276
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2379
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012 Visa inlägg
Jag känner till - The Correct Score Market - Fotboll och alla dess varianter.
Är övertygad att du kan vinna i längden med rätt pre-game research/profilering i kombination med in-game play (trading) och inte som lagt spel med slutresultat.

Nu hitta jag lite mer information om en gangster som använde en liknande metod fast med hästar, det kalla Dutching och du spelar på fler hästar samtidigt eller väljer att lägga någon extra som insurance bet.

Finns det någon här som använder sig av Dutching?
Någon likna det med Martingale och jag förstår inte jämförelsen.

Låt oss säga att jag endast samlar hemma favoriter sedan analyserar jag dom senaste fem hemma matcherna, låt oss säga att dom vunnit samtliga men inte vunnit en enda gång över 3 mål. Sedan kollar jag underdog och dom har inte fått in mer än ett mål eller inget dom senaste fem matcherna.

Då är sannolikheten stor att följande resultat kommer infrias.
Och utdelningen blir högre än om jag spela på favoriten som vinnare genom att använda score-market.

1-0
2-0
3-0
2-1
3-1

Nu samma uteslutningsmetod och resonemang med hästar genom att spela flera alternativ (Dutching) baserat på analys av form hos hästar borde vara väldigt likt mitt exempel.

Känner någon till detta eller kan kommentera detta!

MVH
Jag "dutch"-ar ofta på DD. Fördelar insatserna så att vinsten blir ungefär densamma oavsett vilket av "mina" utfall som går in.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-30, 18:57   #2277
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Var tvungen att plugga på om vad Dutching-begreppet innebar för att begripa vad ni snackade om men nu är jag informerad.

Ser egentligen bara några goda skäl till att "Dutcha":

1. Man har för låg bankrulle sett till de summor man spelar och har problem att klara variansen om man inte Dutchar.

2. Man har svårt för att klara stolpe ut-perioder utan att gå på tilt och lägga sämre vad framåt.

Det första är inte ett gott skäl egentligen, mera ett skäl. Har man inte kassa att spela som man gör ska man sänka insatserna.

Det andra kan jag köpa. Har själv lite svårt för det ibland, men det kokar över på några timmar så jag har löst det genom att sätta dagliga insättningsgränser på de sajter där jag lirar. Om man är lite mer långsint än så kan det väl vara idé att Dutcha för att få ner variansen och jämna ut humöret lite.

Annars tycker jag man är snett ute om man håller på för mycket med det där. Vid DD-spel där det finns många utfall är det såklart ingen dum idé att lägga äggen i flera korgar. Och om oddsen är lika bra på en score i fotboll exempelvis kan man ju lägga på flera för att hålla nere variansen lite bara. Men oftast om man verkligen anstränger sig och kokar ner det, så finns det nog ett eller väldigt få resultat som sticker ut ordentligt spelvärdemässigt på varje given spelform.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-30, 19:29   #2278
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tack för svar och inlägg.

En allmän fråga och förväntar mig ett allmänt svar, för ingen vill väl avslöja sin metod för att hitta värde.
Är inte så van att spela på hästar, så jag undrar om du hittar en häst som du värderar inte kommer ha samma chans som övriga att vinna loppet och på så sätt lägger en variant av andra utfall för att vinna.

Låt mig göra en jämförelse och på liknande sätt förväntar jag mig att man gör med hästar.
Fotboll.

Ta en Lördag och du samlar ihop alla hemma favoriter med oddsen 1.75 till 1.45.
Kanske två matcher har en hemma favorit som vunnit alla fem matcher med råge eller har en enstaka 1-1 bland alla vinster och underdogen har inte vunnit en enda match av dom senaste fem.

Då är sannolikheten väldig liten att matchen kommer sluta 0-1
På ett liknande sätt skulle jag kunna kolla hästars form och använda uteslutningsmetoden för att kunna basera mina val med större sannolikhet än slumpen och ha en värdegrund bakom mitt beslut av att spela mot ett specifikt utfall.

@ Strappa71 - Skulle du säga att du gör på ett liknande sätt med spel på DD.
Eller använder du ett annat sätt för att hitta en spelbart lopp.

Finns det någon tråd på Sharps som diskuterar hur man värderar form hos olika hästar, för det kan väl knappast vara så enkelt att man utgår från marknadens satta odds.

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-30, 19:59   #2279
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012 Visa inlägg
Finns det någon tråd på Sharps som diskuterar hur man värderar form hos olika hästar, för det kan väl knappast vara så enkelt att man utgår från marknadens satta odds.

MVH
Det kommer in så väldigt mycket relevant info de senaste timmarna innan start normalt sett så det är inte riktigt möjligt eller givande att göra en egen korrekt värdering särskilt långt före start. Otroligt mycket parametrar att räkna på i travlopp, hästens form bara en av många viktiga saker att ta hänsyn till.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-30, 22:28   #2280
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2379
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012 Visa inlägg
Tack för svar och inlägg.

En allmän fråga och förväntar mig ett allmänt svar, för ingen vill väl avslöja sin metod för att hitta värde.
Är inte så van att spela på hästar, så jag undrar om du hittar en häst som du värderar inte kommer ha samma chans som övriga att vinna loppet och på så sätt lägger en variant av andra utfall för att vinna.

Låt mig göra en jämförelse och på liknande sätt förväntar jag mig att man gör med hästar.
Fotboll.

Ta en Lördag och du samlar ihop alla hemma favoriter med oddsen 1.75 till 1.45.
Kanske två matcher har en hemma favorit som vunnit alla fem matcher med råge eller har en enstaka 1-1 bland alla vinster och underdogen har inte vunnit en enda match av dom senaste fem.

Då är sannolikheten väldig liten att matchen kommer sluta 0-1
På ett liknande sätt skulle jag kunna kolla hästars form och använda uteslutningsmetoden för att kunna basera mina val med större sannolikhet än slumpen och ha en värdegrund bakom mitt beslut av att spela mot ett specifikt utfall.

@ Strappa71 - Skulle du säga att du gör på ett liknande sätt med spel på DD.
Eller använder du ett annat sätt för att hitta en spelbart lopp.

Finns det någon tråd på Sharps som diskuterar hur man värderar form hos olika hästar, för det kan väl knappast vara så enkelt att man utgår från marknadens satta odds.

MVH
Jag använder det för att vinna ungefär lika mycket på alla mina valda kombinationer. Det hjälper spel-psyket en del om man inte har "spy-hästar" där man får in spelet men egentligen ville ha en annan vinnare.

Ibland spelar jag med ett rakt DD-system och ibland med olika hästar i första mot olika hästar i andra.


Det händer även att jag gör liknande varianter på streckspel med fler lopp än 2. Då handlar det om att vikta de förväntade utdelningarna på de sämst betalda utfallen så att man inte står där med förlust trots att man har prickat alla rätt.

De verktyg jag använder är baratrav+HPT
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td