Ur Thomas Uhrbergs blogg:
Tankar om V75-loppen
V75-1: 4 Zefiro Dei Cedri är stark och rejäl och var duktig V75-trea i Kalmarsundspokalen. Nu är det 500 meter kortare och det tror jag är positivt. Jag streckar en sextettdär 8 Royal Navy Neo har ett knepigt läge men det är en 5-åring som är klart på gång.
V75-2: 2 NoLimitJimMit kan vara överlägsen motståndet då han är snabb ut, trivs över sprinterdistans och står perfekt inne på pengar. Ja, jag är inne på att det är spets ochslut. Alltså spik.
V75-3: 6 Cyber Lane kommer med rätt att bli klar favorit men det kan bli tufft mothugg från 5 Rajesh Face med Lutfi Kolgjini vilket kan öppna vägen för 3 Coktail Fortuna. 4Policy of Truth och rysaren 10 Jairo. På lilla spikas dock Cyber Lane.
V75-4: 4 Emmylou med Emilia Leo har spetsläge och ska slås från den positionen. Nu är det ett lärlingslopp så det kan bli full körning från flera händer, därför streckar jagen sextett. Av Peter Untersteiners tre hästar är väl 15 Cheerful Rivner den bästa. Rysaren i gänget är 1 Mahjong. Får hon en smygresa kan hon avsluta snabbt och vinna till ett bra odds.
V75-5: 3 Ebony Boko är min spetsfavorit och han kan vinna från den positionen, men det är flera startsnabba och 6 Secret Mission är en, riktigt stark senast som V75-tvåa. 2Rushmore Face kan allt ibland.
V75-6: 3 Maggie Cash vann sitt försök och Jerry Riordans hästar verkar ha toppform, så hon är given tipsetta. 2 Zeta Wise As ska visst laddas från start och Fredrik Linderhar sina hästar i lysande slag. 10 Felicity Shagwell är loppets rysare. 1 Miss Golden Wine kan vinna, om hon spetsar.
V75-7: 1 Global Undecided har slagit Reckless och Visa As regelrätt vid de två senaste vinsterna på rekordtider. Visst, läget kan ställa till det men Jorma Kontio är väl intekänd för att sitta fast. Jag spikar.
Thomas Uhrbergs V75-systemförslag
V75-1: 1, 4, 5, 6, 8, 9. Res: 11-12.
V75-2: 2 NoLimitJimMit. Res: 10-4.
V75-3: 3, 4, 5, 6, 10. Res: 2-8.
V75-4: 1, 3, 4, 6, 12, 15.. Res: 7-14.
V75-5: 2, 3, 6. Res: 10-12.
V75-6: 1, 2, 3, 10. Res: 6-4.
V75-7: 1 Global Undecided. Res: 7-6.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|