Citat:
Ursprungligen postat av Shooter
Fleet Admiral trodde jag mycket på förra starten. Tyvärr gick det inte så bra. Jag är inne på att ge hästen en ny chans. Örjan/Redén åker inte till Skrubbs för att komma tomhänta hem. Det blir nog ett par, tre segrar.
|
Jag är inne på samma spår, och blir faktiskt väldigt förvånad om han inte blir klar favorit till slut. Samtidigt ska man inte underskatta sommarsemestern, det pluggas väldigt dåligt av kollektivet speciellt vid såna här omgångar (onsdag och udda-bana). Även spelläggarna på tillsammans presterar generellt sett mycket sämre. Konstiga favoriter och rank på streckfördelningen.
Det Fleet Admiral visat hittills sätter den i nivå med Global Welcome. Som står 20 meter efter och gör första starten på hela året och inte maxas alls i utrustningen.
Det är frågan dock om man inte ska sätta syn på Perfect Spirit. En annars enormt travsäker individ som plötsligt gör två raka galopper utan någon vettig ursäkt. Näst senast försvarade han sig väl med galopp när han tröttnade som det såg ut. Senast gick det visserligen fort in i första sväng där galoppen kom. Men det såg inte ut som en klassisk överforcering som ledde till det. Knepigt. Också knepigt att gardera bakom i det där loppet, det är inte de starkaste formkorten som tar båten över direkt.
Messiah blir nog knapp favorit i avslutningen och jag kommer nog gå på den som spik. Raden säger inte att det är en vinnare och det är normalt sett något jag går emot rakt av när de har fler andraplatser än vinster. Men det finns lite förklaringar till att det inte blivit bättre placeringar och med läge och motstånd som det är borde det vara hygglig chans att plocka första segern på ett helt år nu!