3 jättefavoriter ikväll och jag tror på 2 av dem! Storloppet helmålar jag nog däremot. Sprint och helstängt och innerspår och bra konkurrenter. Det luktar galopp för spartanen kort och gott! Och det är ett sånt lopp som vem som helst kan vinna.
Alltid risk med treåringar. Men i det här 3-åringsloppet är man garanterad prispengar och jag ser inte att någon skulle ha intresse i att offra sig för att knäcka favoriten där. Och startsnabb är den. Så "konstig körning" eller trafikproblem kan vi avskriva. Alltså bara sjukdom eller galopp emot. Travsäker är den också och med ett så litet fält och stort favoritskap borde åtminstone galopprisken vara ganska minimerad.
Unar Bi en segerstaplare som är både överkvalificerad och startsnabb. Normalt sett har man risken att kusken backar ner från bricka 7 och riskerar tempotorsk eller andra problem efter vägen. Men hör jag inget annat i intervju innan räknar jag kallt med att han kör framåt, tror Ebbinge är klok nog att inse att det är det enda rätta här som storfavorit.
Hygglig skrällchans i övriga 3 lopp på kupongen också tycker jag, det är inga fält med många chanslösa. Och badkarskörningen är inte så given som den brukar kunna vara!