Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-07-16, 06:19   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Jägersro (16/7) Uppsnack och mys!


Då jag sitter på bussen nu så kunde jag lika gärna dra igång en tråd med lite snack inför kvällens tävlingar.

Som jag nämnt tidigare tycker jag det finns runt fyra eller fem intressanta spikförslag.

Avd 1: Spartak Face har enligt mig bäst kapacitet men strulade i vintras. Har nu lopp i kroppen och det är väl dags att visa vad den kan. Tycker det är ett sunt spikförslag till låg procent. Men får nog mer streck på sig under dagen. Samtidigt drar Nyhet en massa streck och det finns väl risk att Bergh gasar hela vägen.

Avd 2: Upset Face bästa hästen! Men det är treåringar och 70% vill jag fälla. Men jag är imponerad av vad jag sett hittills av hästen. Spikförslag för den som vill ha en sannolik sådan.

Avd 3: Enligt mig det mest svårlösta loppet. Jag ser vinnare i samtliga ekipage. Victory Island är väl bästa hästen men tråkigt utgångsläge.

Avd 4: Jag spikar nog Jairo. Speciellt om den inte blir favorit. Endast 24% nu. Spartan Kronos i all ära men Jairo har bra form och är lite tuffare. Löpningsförloppet kan bli avgörande här.

Avd 5: Risk att Unar Bi är överlägsen här. Sund spik på sannolikhet. Jag är ute efter pengarna och kommer gardera ifall den ligger kvar på så här höga procent och det gör den nog.

Avd 6: 1, 7 och 12 känns helgarderat. Ska man lyfta fram en skräll så är väl 9 mest intressant.


Inte mycket till analys men vi startar så!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+6)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-16, 10:58   #2
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Skippar min favorithäst Jairo idag. Chansar med att Dreammoko, profiterar på högt tempo? Men det kan också bli följa John och då är väl ettan given? Infinitus ett annat spel och vill ha med Zolicia i sista från bra läge. Har nollat länge nog... Två ska vinna så är jag hemma...

Lycka till!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-16, 13:11   #3
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

3 jättefavoriter ikväll och jag tror på 2 av dem! Storloppet helmålar jag nog däremot. Sprint och helstängt och innerspår och bra konkurrenter. Det luktar galopp för spartanen kort och gott! Och det är ett sånt lopp som vem som helst kan vinna.

Alltid risk med treåringar. Men i det här 3-åringsloppet är man garanterad prispengar och jag ser inte att någon skulle ha intresse i att offra sig för att knäcka favoriten där. Och startsnabb är den. Så "konstig körning" eller trafikproblem kan vi avskriva. Alltså bara sjukdom eller galopp emot. Travsäker är den också och med ett så litet fält och stort favoritskap borde åtminstone galopprisken vara ganska minimerad.

Unar Bi en segerstaplare som är både överkvalificerad och startsnabb. Normalt sett har man risken att kusken backar ner från bricka 7 och riskerar tempotorsk eller andra problem efter vägen. Men hör jag inget annat i intervju innan räknar jag kallt med att han kör framåt, tror Ebbinge är klok nog att inse att det är det enda rätta här som storfavorit.

Hygglig skrällchans i övriga 3 lopp på kupongen också tycker jag, det är inga fält med många chanslösa. Och badkarskörningen är inte så given som den brukar kunna vara!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-16, 15:10   #4
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 131
Sharp$: 56888
Standard

Tveksamt spelvärde i kvällens V64 omgång. Ingen jackpott och starka storfavoriter. Bästa spiken av dom måste vara Spartan Kronos där nästan allt talar för spets och slut för Lugauers världsstjärna . Läser man intervjuerna verkar ingen riktigt inne på att utmana på allvar. Två lopp i kroppen nu och intrycket senast ruggigt bra.

Det mesta talar också för att Upset Face körs till spets och vinner. Den är dock ännu större favorit och det är första gången på kort distans. Dessutom kan man misstänka att den inte är satt i toppform i kväll efter 1,5 månads frånvaro och kriteriet i september som huvudmål. Men en ruggigt bra häst och när det låter som att Roger M vill ha rygg på den med Trix On Line så är det väldigt troligt ändå att den vinner.

Några lopp är betydligt mer öppna men jag kom fram till att just V64 spelet är det läge att avstå att gå in på trots V6 möjlighet . Ser för svårt ut att fixa till något system med potential till bra pengar med den meny som erbjuds och utan något riktigt hett infomässigt.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-16, 15:17   #5
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Tveksamt spelvärde i kvällens V64 omgång. Ingen jackpott och starka storfavoriter. Bästa spiken av dom måste vara Spartan Kronos där nästan allt talar för spets och slut för Lugauers världsstjärna . Läser man intervjuerna verkar ingen riktigt inne på att utmana på allvar. Två lopp i kroppen nu och intrycket senast ruggigt bra.

Det mesta talar också för att Upset Face körs till spets och vinner. Den är dock ännu större favorit och det är första gången på kort distans. Dessutom kan man misstänka att den inte är satt i toppform i kväll efter 1,5 månads frånvaro och kriteriet i september som huvudmål. Men en ruggigt bra häst och när det låter som att Roger M vill ha rygg på den med Trix On Line så är det väldigt troligt ändå att den vinner.

Några lopp är betydligt mer öppna men jag kom fram till att just V64 spelet är det läge att avstå att gå in på trots V6 möjlighet . Ser för svårt ut att fixa till något system med potential till bra pengar med den meny som erbjuds och utan något riktigt hett infomässigt.

Om det är så lätt, varför inte en flerbong och spela enkom för 6 rätt? Kan ju ge fina penningar när det summeras...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-16, 15:28   #6
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 131
Sharp$: 56888
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Om det är så lätt, varför inte en flerbong och spela enkom för 6 rätt? Kan ju ge fina penningar när det summeras...

Jo, men svenska atgs gigantiska spelavdrag kommer du aldrig ifrån, och det känns som att man även på en flerbong måste hitta något vettigt som avviker från strecken. Det är sen också väldigt liten chans att sätta en liten V6 flerbong när det är sex lopp som ska klaras av. Så en sådan här V64 omgång är det klart bästa långsiktigt att avstå spel. Men ska bli kul att titta på den fantastiska travsport som det som alltid bjuds på när det är Jägersro. Kan ju dyka upp ett och annat intressant spel under kvällen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-16, 15:56   #7
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jo, men svenska atgs gigantiska spelavdrag kommer du aldrig ifrån, och det känns som att man även på en flerbong måste hitta något vettigt som avviker från strecken. Det är sen också väldigt liten chans att sätta en liten V6 flerbong när det är sex lopp som ska klaras av. Så en sådan här V64 omgång är det klart bästa långsiktigt att avstå spel. Men ska bli kul att titta på den fantastiska travsport som det som alltid bjuds på när det är Jägersro. Kan ju dyka upp ett och annat intressant spel under kvällen.
Det är ju sådana här omgångar som är guld värda. Nu man kan sparka ut favoriterna. De faller faktiskt ibland Olle! Sen ska man ju hitta rätt i sex lopp också men det är en annan femma. Långsiktigt bör man väl alltid avstå streckspel enligt din modell. Eller hur ska en omgång se ut för att passa dig?
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-16, 16:26   #8
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 698
Sharp$: 37603
Standard

För min del blir det V4 istället. Det finns en del alternativ att välja på.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-16, 16:28   #9
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 131
Sharp$: 56888
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Det är ju sådana här omgångar som är guld värda. Nu man kan sparka ut favoriterna. De faller faktiskt ibland Olle! Sen ska man ju hitta rätt i sex lopp också men det är en annan femma. Långsiktigt bör man väl alltid avstå streckspel enligt din modell. Eller hur ska en omgång se ut för att passa dig?
Olika bud. Du säger att en sådan här omgång är spelvärd för att det är läge att fälla favoriter och skribenten innan att omgången är spelvärd för att lira favoritflerbong.

Jag tycker generellt att V64 är ett uselt spel. I regel alldeles för svårt att hitta alla sex vinnarna för en mindre peng men alldeles för lätt att få fyra rätt. Jag är inte yrkesspelare med ekonomiska resurser att omsätta fyrsiffriga belopp dagligen som så många på detta forum och därför väljer jag att gå in på de stora, dyra och svåra streckspelen med stor omsorg. Jag försöker ligga på ett saldo på runt 5000 kr på atg kontot. När det växer plockar jag ut några tusen då och då. Det är relativt lätt att dra in lite pengar på tvillingar , v spel och ibland dagens dubbel, men börjar man omsätta åtskilliga tusenlappar på de stora streckspelen varje vecka så kan kontot sjunka dramatisk väldigt snabbt. Jag spelar inte som ni för att försörja mig på travspel utan är fullt nöjd med att gå en tusenlapp eller två plus varje månad . Det viktiga är att inte spela bort en massa pengar och det är det väldigt lätt att göra om man tycker allt i spelväg som atg erbjuder är intressant och något man måste gå in på. Jag har normalt också bara tid numera för att läsa på travet till helgerna.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-16, 16:45   #10
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Olika bud. Du säger att en sådan här omgång är spelvärd för att det är läge att fälla favoriter och skribenten innan att omgången är spelvärd för att lira favoritflerbong.

Jag tycker generellt att V64 är ett uselt spel. I regel alldeles för svårt att hitta alla sex vinnarna för en mindre peng men alldeles för lätt att få fyra rätt. Jag är inte yrkesspelare med ekonomiska resurser att omsätta fyrsiffriga belopp dagligen som så många på detta forum och därför väljer jag att gå in på de stora, dyra och svåra streckspelen med stor omsorg. Jag försöker ligga på ett saldo på runt 5000 kr på atg kontot. När det växer plockar jag ut några tusen då och då. Det är relativt lätt att dra in lite pengar på tvillingar , v spel och ibland dagens dubbel, men börjar man omsätta åtskilliga tusenlappar på de stora streckspelen varje vecka så kan kontot sjunka dramatisk väldigt snabbt. Jag spelar inte som ni för att försörja mig på travspel utan är fullt nöjd med att gå en tusenlapp eller två plus varje månad . Det viktiga är att inte spela bort en massa pengar och det är det väldigt lätt att göra om man tycker allt i spelväg som atg erbjuder är intressant och något man måste gå in på. Jag har normalt också bara tid numera för att läsa på travet till helgerna.
Jag håller med dig i grunden att ska man peta överallt så är det fritt fall oftast. Jag nöjesspelar en del och tar den smällen då jag vet att det kan bli rätt med lotten också. På bio får jag ingen chans att vinna pengar.

Så självklart ska man välja omgångar med omsorg. Men att såga en omgång för att det finns några stora favoriter som är sannolika anser jag vara fel. om favoriterna istället för 65% och 68% hade varit streckade på 50%, eller låt oss säga 85%. Då måste du väl hålla med om att spelvärdet är ruskigt bra? Men är det verkligen exakt där det ligger nu för att det ska vara ointressant?

Det finns två sätt (eller kanske fem?) att spela den här omgången. Det är att antingen göra som jag, eller som Stekel! Tror han skulle spika de två största favoriterna. Jag väljer två stycken kring 25% som det verkar nu. Sen är det att måla på och endast köra V6. Sen behövs det så klart lite tur och stolpe in etc.

Att spika favoriter och sen låsa på några etc och bara ha streckat max de fem mest streckade, ja det är ju toksnett! Sen är inte omgången upplagd för att plocka bort en av de stora för de har så bra vinstchans att det vore dumt att gå miste om 75 000 om det nu smäller i övriga två helgardera lopp.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-16, 16:46   #11
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Kan ju vara värt 2-300 kr inför sista så smäller en 1%are in med Christoffer E och så blir det hyffsat värde ändå
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+1)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-16, 16:48   #12
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

För er som vill ha programmet. Länken funkar nämligen inte på Jägersro sida. Chansade att den följde tidigare mönster vilket den gjorde

https://www.jagersro.se/wp-content/u...90716_webb.pdf
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-16, 16:53   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 518
Sharp$: 7917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
För er som vill ha programmet. Länken funkar nämligen inte på Jägersro sida. Chansade att den följde tidigare mönster vilket den gjorde

https://www.jagersro.se/wp-content/u...90716_webb.pdf
Sen finns ju alltid banprogrammet till alla svenska banor på STs hemsida.
https://www.travsport.se/tkal
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+2)
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-16, 16:54   #14
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Det smäller i första och sista avd.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-16, 16:58   #15
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Jag spelade Axevalla i fredags. Efter tre lopp hade jag alla rätt, värde 142 kr. I fjärde går Örjan av alla människor och vinner med Lyx Håleryd till 54 ggr! Värdet steg till 5182 kr!
Jag hade alla hästar där. I de två avslutande hade jag två spikar; In Royalty Boko (4%) med Tomas Korvenoja och Hankypankyrubyred med Jorma. Björn vinner 5:e med favoriten och sedan gör Kontio sitt... fick som tröst några hundralappar, 6:an gav ca 25.000. Som sagt när det smäller kan det göra det ordentligt. Hade tippat för ca 200 kr - lite mer än jag brukar. Systemet fanns här på Sharps. Den jag missade hängde med Björns ett tag men gav sig - hade väl givit 6-siffrigt kanske.
Ikväll hoppas jag på en DD; 6, 7 mot 3. Lycka till!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td