Var tvungen att plugga på om vad Dutching-begreppet innebar för att begripa vad ni snackade om men nu är jag informerad.
Ser egentligen bara några goda skäl till att "Dutcha":
1. Man har för låg bankrulle sett till de summor man spelar och har problem att klara variansen om man inte Dutchar.
2. Man har svårt för att klara stolpe ut-perioder utan att gå på tilt och lägga sämre vad framåt.
Det första är inte ett gott skäl egentligen, mera ett skäl. Har man inte kassa att spela som man gör ska man sänka insatserna.
Det andra kan jag köpa. Har själv lite svårt för det ibland, men det kokar över på några timmar så jag har löst det genom att sätta dagliga insättningsgränser på de sajter där jag lirar. Om man är lite mer långsint än så kan det väl vara idé att Dutcha för att få ner variansen och jämna ut humöret lite.
Annars tycker jag man är snett ute om man håller på för mycket med det där. Vid DD-spel där det finns många utfall är det såklart ingen dum idé att lägga äggen i flera korgar. Och om oddsen är lika bra på en score i fotboll exempelvis kan man ju lägga på flera för att hålla nere variansen lite bara. Men oftast om man verkligen anstränger sig och kokar ner det, så finns det nog ett eller väldigt få resultat som sticker ut ordentligt spelvärdemässigt på varje given spelform.