Visa ett inlägg
Gammal 2019-07-31, 17:45   #2284
Sputnik2012

Sputnik2012s avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2755

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag förstår ditt resonemang och hade det lite på känn.
Men som Strappa71 skrev så är det väl en bra ide att ta hjälp av någon slags tjänst och med hjälp av deras material göra en profil av varje lopp, typ pre-game research.

Spelkårens ranking och spelprocent borde ju fungera som någon slags fingervisning i rätt riktning. Sedan statistik och information om Kuskar, Tränare, Hästar är ytterligare parametrar.
Omvänt så blir det så att dom hästar som visar sannolikhet att ha en vinstchans är dom du inkluderar och dom som bedöms som icke spelbara vinnare som spelbara alternativ när du ska spela flera alternativ - Dutcha.

Det kluriga med att Dutcha är ju att hitta en balans mellan risk och utdelning.
För många spel alternativ desto högre och fler vinstsviter med lägre och små regelbundna vinster.
Färre spel alternativ högre risk och varians med färre vinstsviter men större utdelning.

Med mitt sunda förnuft, så borde det vara lättare att hitta hästar som inte kommer vinna loppet än att hitta en vinnare.
Filosofin bakom Dutching och Score-Market är ju att få en hög frekvens av vinster med regelbundenhet och en bra utdelning.
Det finns oändliga kombinationer, t.ex. nästan täcka ett helt utbud vid ett lopp och fortfarande kunna vinna en bra slant genom att gå jämnt ut på vissa utfall och acceptera en halv förlust på ett enstaka utfall man värderar starkt och resten med högre utdelning.

Dutching är en konstart som all annan spelstil.
Och för mig är detta alternativ ännu mer aktuellt om det inkluderar en högre tröskel av slump i ett spelalternativ.

Min åsikt.

EDIT:

Hitta något intressant, skapa en bruttolista av potentiella vinnare för att kunna utesluta alternativ som förmodligen inte kommer vinna.
Analysera och ha koll på följande i grova drag, sedan står det andra saker att ta hänsyn till på vinnare dot se.

- Placeringarna i de senaste loppen
- När hästen senast var i aktion (ju senare desto bättre)
- Vinstprocent för året
- Tidigare resultat för motsvarande distans och typ av start (om en häst till exempel debuterar på långdistans bör den strykas från din lista)
- De senaste resultaten med samma kusk (om något)
- Allmän kapacitet (jämför rekordtiden per kilometer)

Ska prova lite och se vart man hamnar.
Här är länken för den som är novis, likt mig.

https://www.vinnare.se/trav

MVH

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2019-07-31 klockan 20:43.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat