Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012
Det känns som du missuppfattat upplägget med dutching, så därför ska jag visa en verklig exempel, fast fotboll.
Jag har vunnit och plussat med många vinstsviter genom att spela emot ett utfall 0-1 genom att göra gedigen pre-game profilering av båda lagen som möts.
Ser inte varför jag inte skulle kunna utesluta hästar att vinna och spela på samma princip fast hästar.
Jag täcker alla möjliga utfall och vinner 30 kr så endast resultatet 0-1 kommer ge mig en förlust.
Kostnaden blir med detta exempel 540 kr med oddset 19.00.
Men skillnaden här är att jag kommer aldrig förlora hela insatsen, utan om det inte blivit något mål under första halvlek så lägger jag spel på att 0-1 ska vinna.
Då går jag jämnt ut på alla utfall, utan 0-1 som ger mig en förlust på 225 kr.
Alltså implementerar du en trade i dutchingen.
Detta betyder om alla lagda spel skulle ha samma odds och upplägg, så behöver jag vinna fler gånger än 7.5 för att gå med vinst, vilket inte är svårt, med tanke på profileringen och värdet i analysen innan match.
Så här såg matchen ut med detta exempel:
Söndag 2019-07-28
Norge Div 1
Aalesund vs. Nest-sotra
KL 18:00
Match Odds 1.60/5.25
Selection 0-1
Lay Odds 19, 540 kr
Vinst 30 kr
Andra Halvlek 0 kr
Förlust -225 kr
Match Resultat 2-0
Det gör mig lite besviken hur du kan välja en favorit kandidat med ditt exempel, tycker det är felaktigt och gör hela ditt exempel inte verklighetstroget.
Även om oddset är lågt skulle man kunna välja att gå jämnt ut och vinst på övriga.
Jag har en stark övertygelse om att det är lättare att hitta en eller fler hästar som inte kommer vinna loppet, än att hitta en specifik häst att vinna loppet och på så sätt få fram kandidater för att Dutcha.
Som jag nämnt så är tanken att vinna små summor men ofta och regelbundet genom att Dutcha.
Det är bra för den mentala hälsan och stressen man kan uppleva när man lägger spel på nivåer runt 500/1000 kr.
EDIT
Ska köpa tjänster "BaraTrav" idag som Strappa71 rekommendera, skrivit e-post till dom och fått bekräftat att dom har rätt information och statistik för att göra analyser för att hitta värde.
Sedan ska jag testa analysera fram kandidater som inte kommer vinna enskilda lopp, om det fungerar med en hög "strike ratio" så är det bara att börja spela.
Hitta en koncept för värderingsprocess som jag kommer använda som profilering.
Sedan om jag hittar ytterligare parametrar kanske jag lägger till dom.
MVH
|
Du vet väl att det är 15% spelavdrag på vinnarspel hos ATG?
Ju mer du ”dutchar” desto närmare kommer du gränsen på 85%. Sedan är det förlust hur det än går.