Ämne: Dutching
Visa ett inlägg
Gammal 2019-08-07, 20:16   #24
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3376
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012 Visa inlägg
Kisumu och Strappa71 om ni vill ha spelmodellen och spreadsheet så bjuder jag på det, bara skicka privat meddelande.

Har kollat marknaden och hitta England/Irland med online TV med alla lopp.
Tillgängliga på Betfair Spelbörs.

Sidan med online TV av samtliga lopp kostar 300 kr i månaden.
Och motsvarande program för England/Irland hästars stats finns med mot månadskostnad, likt BaraTrav.

Fördelen med detta är två faktorer som skiljer sig från mängden här på Sharps och hästar.
Dom lägger lagt spel och sedan hoppas dom på att vinna och kan inte göra något när loppet väl startat, annat än titta och hoppas på det bästa.

Men jag implanterar en nu funktion där du agerar under loppets gång, TRADING.
Med hjälp av hörsel, lyssnar man till häst kommentatorns beskrivning av loppet och med ögonen försöker man lokalisera sin häst kandidat.

Jag har till skillnad från mängden lagt spel på att en häst ska förlora loppet, inte tvärtom vinna.
Bara det ger mig en fördel, för jag anser med min ringa uppfattning att det är lättare att plocka fram potentiella förlorare än vinnare.

Nu till vad som är den underliggande faktorerna för positiv förväntan (edge).
Dels ligger den i urvalsprocessen av kandidat och själva metoden Dutching.
Vinner på samtliga utfall utom ett med lägre vinstsviter.
Men det kan inte liknas vid Martingale, för att jag agerar under loppet med avgörande beslut baserat på min uppfattningsförmåga av loppets potentiella utgång, där jag halverar förlusten om den skulle inträffa.

Låt oss säga en häst med oddsen 9.00 är en kandidat och LAY ligger runt 17.
525 kr insats för att vinna 30 på samtliga utfall utom min kandidat.

Om den under någon gång under loppet skulle visa en tendens att hamna bland tre första i ledningen eller vara på ytterkant och börja rusa förbi hästarna i ledning, så bakar jag vinna oddset på samma kandidat och på så sätt går jämt ut på alla utfall om den inte vinner och förlorar halva insatsen om den mot all sannolikhet skulle vinna loppet.

Alltså jag är beredd att ändra utgången av min insats, mitt lagda bet, för att minska riskerna att förlora hela summan, insats och priset jag får betala är att gå jämt ut, vare sig vinna eller förlora loppet, varje gång min kandidat visar något annat än min värdering och profilering av kandidaten och utgången.

I alla andra fall när kandidaten inte visar tecken på att inte infria mina förväntningar så vinner jag och det ofta och regelbundet.
Samma tillvägagångssätt kan göras med fotboll, Greyhounds bland många andra sporter.

Detta är inte en riktig kandidat, vill bara visa att Livebetting erbjuds och hur en Dutching situation ser ut.
Och eftersom du följer och agerar under loppet om något oförutsett skulle ske, alltså skulle förlusten bli 200, inte 400.



MVH

Jag förstår ditt upplägg, men inte riktigt varför du ska lägga tid och kraft på att då och då försöka rädda en halv förlust?
Det är ju inte där vinsten skall skapas, alla dina spel på rädda en halv förlust kommer ju vara förlust i längden om man isolerat bara tittar på dessa, för om dom inte är det så kan du ju BARA ägna dej åt spela din kandidat när den visar tendens att kunna vinna.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat