Ämne: Dutching
Visa ett inlägg
Gammal 2019-08-10, 17:00   #36
Sputnik2012

Sputnik2012s avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2755

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Mitt "speltips" är lite mer paraplydrink eller whiskypinne.
Jag tror det är svårt att hålla fokus över tid om det handlar
om sekunder. Problemet med att kolla tex 100 V4:a-omgångar
är att man kollar i efterhand men spelar i förväg.

Mvh Uffe
Jag förstår din poäng Uffe, men om du läser inlägg 25, står högst upp i högra hörnet, så ser du varför jag måste gardera mitt spel och följa varje lopp live, för att eventuellt lägga en insats till under loppets gång om det oförutsedda skulle inträffa för att dels minska storleken på förlustsviterna över tid, även om dom kommer vara sällsynta.

Filosofin bakom modellen är att ha ballar av stål och lägga 5000 kr per spel för att vinna 250/300 kr - snacka om psykisk press - men om jag följer ditt råd så kommer 5000 gå förlorade vid en eventuell förlust och äta upp en större del av vinstsviterna, vilka kommer vara många och regelbundna.
Då väljer jag att gå break-even eller halvera förlust om min förlorande häst skulle vissa den minsta tendens till att vinna emot alla odds.

Nu kanske 8 sekunder delay inte påverkar beslutet när man ska agera och gardera under loppet, för man bör kunna läsa loppets utgång vid halvtid.
Alltså om den förlorande hästen har sådan position att det blir en säker vinst eller om det tagit position bland täten, varav man väljer att gå - break even - istället för vinst och om mot all förmodan vinst, så blir det bara halv förlust.

Tänker inte ändra på spelmodellens upplägg, för den fungerar med fotboll och ska fungerar med hästar, samt Greyhound, vilka är mina projekt just nu.

MVH Patrik
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat