Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-08-10, 00:33   #31
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 712
Sharp$: 2710


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Innan du investerar en enda krona i det där bör du nog kolla vad det är för delay på de bilder du ser jämfört med verkligheten. Det är skitsvårt att få till sändningar med mindre än 5-10 sekunders fördröjning, och det är verkligen hämmande för möjligheten att köpa och sälja spel under pågående lopp.
Tack Viroid, du har helt rätt, det är verkligen problematiskt och ett problem.

Vet inte hur jag ska göra nu, men ska skriva ett e-post och ställa frågan till dom och se vad jag får för svar.
Undrar om mina 100 Mbit Upp/Ned gör någon skillnad eller om man ändrar till 1000 Mbit, har fiber.
Då skulle det vara fixat från min sida, men delay kommer förmodligen från deras servrar.
Tänkte bara om man kunde minska fördröjningen till hanterbara värden.

Hur som helst så har jag börjat klura på urvalsprocessen.
Först väljer man ut samtliga hästar med höga odds och LAY värden mellan
10/12 till 20/22
Sedan ur den gruppen av kandidater väljer man ut dom sämsta hästarna genom att använda samma parametrar för att hitta en vinnande häst, fast du tittar på vilka som har sämst värden.

- hästarna med dom sämsta placeringarna dom senaste loppen, hitta dom sämsta
värdena
- när hästen senast var aktion, desto mindre desto bättre
- vinstprocent för året, desto sämre desto bättre
- tidigare resultat för motsvarande distans och typ av start, hitta dom sämsta
- de senaste resultaten med samma kusk/jokey (om något) hitta sämst värdena
- allmän kapacitet (jämför rekordtiden per kilometer) hitta dom sämsta

Klurar på detta, men känns som en bra början till en urvalsprocess för att hitta värde i vilken häst av dom kategoriserade kandidater som kommer ha största sannolikhet att förlora.
Nu kan man välja dom sämsta utifrån hur många lopp man vill spela.

MVH

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2019-08-10 klockan 00:36.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-10, 09:01   #32
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 712
Sharp$: 2710


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Innan du investerar en enda krona i det där bör du nog kolla vad det är för delay på de bilder du ser jämfört med verkligheten. Det är skitsvårt att få till sändningar med mindre än 5-10 sekunders fördröjning, och det är verkligen hämmande för möjligheten att köpa och sälja spel under pågående lopp.
Tänkt på detta mer djupgående och kommer göra en "Case Study" vid sidan om min spelmodell, för att få en mer nyanserad bild och skaffa mig mer förståelse och erfarenhet.

Titta på olika vanligt förekommande lopp och notera vilken tid det tar från start och mål, för att uppskatta vid vilken brytningspunkt man kan avgöra vilka hästar som kommer göra upp om vinsten och vilka hästar som med all sannolikhet inte kommer vara med att göra upp om slutstriden.

Skickligheten (trading skills) ligger i uppfattningsförmågan, samt bedömningsförmågan av varje enskilt lopp.
Där man tar hjälp av följande sinnen (hörsel & syn) lyssnar till kommentatorns beskrivning av loppet för att få en uppfattning om vilka som ligger i täten och vilka som eventuellt flyttar fram i position, samt vilka som inte kommer vara i täten under loppets gång, för det är inte alltid lätt att se med synen hur hästarna ligger till, eftersom du förlitar dig på TV sändningens val av vinklar under loppet.

Här ska bedömas om 5 eller 10 sekunders delay eller eventuellt mindre kommer förstöra ögonblicket med den vanligaste brytningspunkten för ett vanligt förekommande lopp.
Och samtidigt kolla odds-rörelserna på Betfair vid varje lopp man utvärderar.
För hinner man inte backa 4.5 5.0 5.5 som vinnare för att gardera en
- break even eller halv förlust - så funkar det helt enkelt inte att applicera spelmodellen till denna marknad.

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2019-08-10 klockan 09:03.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-10, 09:50   #33
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012 Visa inlägg
Jag förstår att ATG lämpar sig för andra spelstilar.
Det pratas om spel och hästar, men ser ingen tråd
om någon som lever på att spela på hästar.
Och om man ska försöka, så måste man kombinera stadiga, dagliga inkomster
med system spel för att vinna dom stora summorna, min åsikt.

Man blir ju knappast vinsttrött av att spela system och där finns inga garantier
för daglig avkastning, vare sig på kort eller lång sikt.
Vet inte ens om det är möjligt att vinna dagligen på hästar
Tanken att leva på spel dyker väl upp hos alla ibland.
Jag tror att det går men man får släppa tanken på den
stora vinsten.

Hitta ett recept på V4 / V5 / V6 som ger vinst ofta men inte varje dag.
Sen kollar man utfallet den siste varje månad.
31000:- nto räcker för mej, det är ju bara 1000:- i medelsnitt.
Sen är det som att baka, dubbla om du vill ha fler kakor.

Problemet de flesta har är att dom tittar för mycket
på ingredienserna och inget på den färdiga kakan.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"

Senast redigerad av Grant den 2019-08-10 klockan 09:52.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-10, 15:03   #34
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 712
Sharp$: 2710


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tack Uffe för bra inlägg.

Jag har fått svar från RacingTV

Mitt e-post:

I have a technical question before I decide to pay for your service.
How many seconds delays will I get with streaming live races using your service?

At the moment I have 100 Mbit internet connection in both directions upload & download
The internet connection is fiber optics.

I can increase the speed to 1000 Mbit if that makes a difference.
I assume the delay comes from your servers and internet speed.

Would like some kind of estimation, do we talk about 5 to 10 seconds delay or less?

Many Thanks, Patrik From Sweden

RacingTV svarar:

Hi Patrik

Thank you for your email.

For the services that we operate, Sky TV has the lowest latency at around 1-3 seconds. The online services (Smartphone, Tablet, PC, Freeview) will have variable latency depending on your internet connection but the average latency is around 8 seconds.

Viroid har rätt 8 jävla sekunder, fy fan...

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2019-08-10 klockan 15:06.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-10, 15:21   #35
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Mitt "speltips" är lite mer paraplydrink eller whiskypinne.
Jag tror det är svårt att hålla fokus över tid om det handlar
om sekunder. Problemet med att kolla tex 100 V4:a-omgångar
är att man kollar i efterhand men spelar i förväg.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-10, 16:00   #36
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 712
Sharp$: 2710


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Mitt "speltips" är lite mer paraplydrink eller whiskypinne.
Jag tror det är svårt att hålla fokus över tid om det handlar
om sekunder. Problemet med att kolla tex 100 V4:a-omgångar
är att man kollar i efterhand men spelar i förväg.

Mvh Uffe
Jag förstår din poäng Uffe, men om du läser inlägg 25, står högst upp i högra hörnet, så ser du varför jag måste gardera mitt spel och följa varje lopp live, för att eventuellt lägga en insats till under loppets gång om det oförutsedda skulle inträffa för att dels minska storleken på förlustsviterna över tid, även om dom kommer vara sällsynta.

Filosofin bakom modellen är att ha ballar av stål och lägga 5000 kr per spel för att vinna 250/300 kr - snacka om psykisk press - men om jag följer ditt råd så kommer 5000 gå förlorade vid en eventuell förlust och äta upp en större del av vinstsviterna, vilka kommer vara många och regelbundna.
Då väljer jag att gå break-even eller halvera förlust om min förlorande häst skulle vissa den minsta tendens till att vinna emot alla odds.

Nu kanske 8 sekunder delay inte påverkar beslutet när man ska agera och gardera under loppet, för man bör kunna läsa loppets utgång vid halvtid.
Alltså om den förlorande hästen har sådan position att det blir en säker vinst eller om det tagit position bland täten, varav man väljer att gå - break even - istället för vinst och om mot all förmodan vinst, så blir det bara halv förlust.

Tänker inte ändra på spelmodellens upplägg, för den fungerar med fotboll och ska fungerar med hästar, samt Greyhound, vilka är mina projekt just nu.

MVH Patrik
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-10, 18:28   #37
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 676
Sharp$: 2407
Standard

Sikta på pre-off-trade istället. Gör "green up" vid start så att allt värde du skapat genom bra trade-ing realiseras. ( Eller förluster jämnas ut ) Och gå vidare till nästa objekt. Då slipper du tvånget att ha live-koll-tvånget.

Precis som jag skrev en bit upp i tråden blir du slaktad live. Dels finns det folk med snabba uppkopplingar på plats ute på banorna som matar "bot"-ar med info som används för att generera odds som du aldrig kommer att hinna med att ligga före. T ex så finns vassa positioneringssystem för de flesta brittiska hästkapplöpningar och dessa slår du inte heller.

Varför skulle just halvtid vara korrekt plats att läsa av loppets utgång? Något avgörande kan ju hända under nästa furlong ( som inte är många sekunder bort ).


Det du tragglar igenom nu är inget nytt. Tusentals traders har passerat revy sedan spelbörsernas begynnelse. Om du har ( eller skaffar dig ) kunskap så kan du skapa värde. De enklaste ( i stort sett automatiska ) statistiska uppläggen ger dig en bra grund, men är inte tillräckliga. ( Då skulle "värdet" av dessa redan vara upplockat eftersom du inte är den ende som letar efter detta. )

Självklart ska man inte ge upp så lätt. Men allt blir inte möjligt bara för att man vill att det ska vara det.

Jag hoppas innerligt att du hittar en nisch där det visar sig att du har en tillräckligt bra talang för att lyckas.

Men i grunden är dutching en bra teknik att ha i sin arsenal. Ibland använder man den. Ibland andra tekniker.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-10, 20:42   #38
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 712
Sharp$: 2710


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag tar till mig av vad du säger och reflekterar, är tacksam för din kunskap.
Nu har jag en specifik fråga till dig Strappa71, eftersom du tagit dig tid till att följa min tråd.

Om jag nu inte kan köra live trading när jag uppfattar att min häst som förväntas förlora emot alla odds tar position i täten, vid något tillfälle under loppet, kan vare under vilken del som helst under loppet.

Då har den vare sig förlorat eller vunnit, ännu, eftersom loppet fortfarande pågår.
Och nu kommer jag, enligt dig, inte hinna backa vinnare oddset vid 4.5 eller 5.0 eller 5.5 för att göra en - break even - istället för vinst, som ett garderings bet och om hästen mot all förmodan vinner loppet så skulle jag göra en halv istället för hel förlust.

Du säger att jag blir slaktad och att det redan är beprövat och att folk med snabba uppkopplingar - på plats - kommer mata bottar som gör odds-rörelserna så opålitliga och snabba att man inte kan lägga ett graderings bet live på det sätt jag förklarat.

Har jag förstått dig rätt?

MVH Patrik
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-10, 20:59   #39
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 676
Sharp$: 2407
Standard

Du kan lägga garderingsbettet. Men priset kommer att bli något för högt eftersom du ligger efter i tid.

Du garderar dig till ett odds som var korrekt för ett antal sekunder sedan.

Experiment: Kolla ett lopp i någon av dina tilltänkta streams samtidigt som du bevakar motsvarande oddsmarknad ( helst med något av de 3e-parts verktyg som finns för Betfair-spelande ). Notera särskilt att det nästan går att läsa av från oddsförändringarna vad som kommer att hända inom kort.

Att backa en vinnare till 4.5 eller 5.5 för att gardera dig kommer att ha en enorm betydelse över tid.

Om det var så enkelt att det ALLTID gick att köpa sig en breakeven-gardering och att priset inte spelar någon roll så skulle det ju inte gå att förlora. Så visst spelar priset en avgörande betydelse. Och själva grundtekniken med t ex dutching är bara grundverktyget och ingen egentlig skill.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-11, 11:51   #40
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 712
Sharp$: 2710


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

@ Strappa71

Jag har ett bättre förslag än ett experiment, för jag känner vinstvittring.
Återkommer efter några veckors spelande och laddar upp ett spreadsheet, så kan läsare i det dolda göra sina egna bedömningar av vem som har rätt.

MVH Patrik
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-11, 23:01   #41
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 676
Sharp$: 2407
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012 Visa inlägg
@ Strappa71

Jag har ett bättre förslag än ett experiment, för jag känner vinstvittring.
Återkommer efter några veckors spelande och laddar upp ett spreadsheet, så kan läsare i det dolda göra sina egna bedömningar av vem som har rätt.

MVH Patrik
Men du håller med på att det blir en väldig skillnad på kostnaden för dina "live"-garderingar beroende på om du får 4.50 eller 5.50 när du backar din gardering?
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-18, 15:03   #42
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 712
Sharp$: 2710


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Håller inte med dig eftersom jag hittat en annan lösning, istället för att ha koll på live sändningar med varje lopp och 8 sekunder delay, så vänder man på steken och har koll på odds-rörelserna, så om dom når en viss nivå, så indikerar det att kandidaten inte uppfyller analys och gör bättre ifrån sig, då väljer man gardera till det odds-intervallet för att göra en break even...
Men om odds-rörelserna stannar inom vissa intervaller, så kammar man hem än säker vinst.
Precis som pris rörelser på en Exchange marknad, fast här indikerar dom om en häst har en bättre eller sämre position under loppet, alltså kan man använda ett fast odds som är förutbestämt.
Men som med alla spelmodeller så måste detta testas och undersökas, vilket jag ska göra.

Nu så vill jag dela med mig av 1 av 2 Dutching Kalkylator.
Denna är originalet och den andra är Skewing där man kan experimentera med break even och vinst samt acceptera halv förlust på någon enstaka kandidat, helt enkelt fler variabler. Den kommer under veckan.

BILD
https://imgshare.io/image/ZTv9
https://imgbb.com/][/img]

Dutching Kalkylator
https://minfil.com/H6Y1ub3dn4/dutch_zip

Skapa en mapp och extrahera filen i den.

MVH
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Heuer (+100)

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2019-08-18 klockan 15:09.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 14:28   #43
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 712
Sharp$: 2710


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nu har min programmera gjort färdig båda, här är Skewing Calc ...
Den kommer användas flitigt med spel på hästar.

Du extraherar mappen i samma mapp där du har Dutch Calc ...
Bara ändra värden till önskat resultat och tryck Calc ...
Break even, Vinst och om du vill ta en halv förlust genom att täcka halva eller hela fältet.

Lycka Till :-)

upload

Ladda ned Skewing Dutch Calc ...
https://minfil.com/y6483a38n0/skewing_zip

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2019-08-20 klockan 15:03.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 18:19   #44
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 676
Sharp$: 2407
Standard

Varför hålla på med externa relativt begränsade hemgjorda verktyg?


Om man ska operera på spelbörsen behöver man verktyg som i ett enda steg fördelar insatserna på dina valda objekt och dessutom placerar dem på aktuell börs mha aktuellt API utan behov att knappa in insatserna ( felkälla!? ) manuellt på sajten.

Jag rekommenderar Betting Assistant, TheGeeksToy eller BetAngel för Betfair-lattjande. Dessa kostar pengar att använda, men är en nödvändighet för allt seriöst mängd-spelande/trading.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 18:58   #45
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 712
Sharp$: 2710


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Funkar dom på t.ex. V75 V86 V5 V4 V3 DD vidare Greyhound ...

Tycker du överdriver har kollat dina alternativ du hänvisar till, jaga tiondelar blir 6 Euro i månaden, tror knappast den gör någon skillnad.
Anledningen att jag inte använder spreadsheet med ROI och annan information är att jag är endast intresserad av hur många tusenlappar jag plussar med varje månad, samt har en översikt hur mycket jag tjänar per dag, allt annat är oväsentligt.


MVH

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2019-08-20 klockan 19:34.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td