Visa ett inlägg
Gammal 2019-08-11, 23:40   #2297
Fulsprit

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag har aldrig fattat detta och kommer aldrig heller göra det - är för dum, helt enkelt vad gäller statistiska data och självklarheter. Men, kan någon förklara, på "lätt svenska" (hehe) vad man har för praktisk behållning av denna kunskap... Har denna kunskap över huvud taget någon som helst praktisk betydning INNAN du lagt ditt system? Att det kan vara intressant att se vad raden är värd efter x antal körda avdelningar är ju självklart, men annars då?

Hur många % skall en storfavorit, eller bara favorit, vara överspelad för att det ens skall vara värt att gardera denna? Räcker det inte med att veta att en favorit enkom vinner i ungefär var tredje start? Har man detta i åtanke så får sedan andra parametrar tala i stället för statistiska.

Jag spikar Järvsöfax 999/1000 ggr även om denne anses vara överspelad - detta då facit övertrumfar eventuella statistiska "fakta"... Du har ändå 6 lopp till att analysera på V75. Vad är det som gör att man ens överväger att gardera en storfavorit? Jo, oftast är det girighet! De flesta har ändå inte plånböcker at få till slagkraftiga system som gör att man överbryggar ett ev. "storfavoritfall"! Att enkom leta felvärderade hästar (odds och streckmässigt sett) lovar jag INTE kommer leda till en fetare plånbok... Det är inte av slumpen givet att 99.99% av alla travspelare aldrig kommer få in en miljonrad - detta är väl den enda statistiska sanningen jag köper.

Jag vet att mina troligtvis idiotiska tankar är varför jag ALDRIG vinner på streckspel, men vad är det egentligen som gör en häst överspelad? ALLA har ju sina egna parametrar som man ger olika värden för att bedöma en hästs chans i ett lopp. Varför skulle mina överväganden/tankar/ranking/analyser vara bättre än dina, eller tvärtom? Finns såklart inget facit på detta!

Nej, jag vete faan, som vanligt! Är dock full (som vanligt) så lägger ner skiten och hoppas på gud ske lov... Han lär ge mig lika goda odds som speldjävulen själv...

Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat