Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-08-09, 15:57   #2296
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2385
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Jag vill spy när jag ser "streck" procenten. Men en bra fingervisning är att man dubblar procenten så kommer man ganska nära rätta RENSNINGEN

1) Det är ingen "streck"-procent.

2) Släpp tramsmåttet "system-rens". System är bara ett förenklat inlämningssätt för att lämna in flera rader samtidigt. Man spelar rader och man vinner på rader. Systemnedräkning är trams.

3) När ATG väl får fingret ur....och börjar visa den RÄTTA nedräkningen kommer du inte att behöva flamsa med hittepåmått som dubbla insatsfördelningen. Då kommer RAD-renset att stämma med insatsfördelningen. Och alla kommer att undra varför ATG tog så lång tid på sig att fixa till det här också.

Gamla streckfördelningen stämde otroligt dåligt mot systemrenset den med faktiskt. 10%are kunde lika gärna rensa bort 80% som 95%. Om ni kommer ihåg annorlunda beror det på att ni kommer ihåg fel.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-11, 22:40   #2297
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag har aldrig fattat detta och kommer aldrig heller göra det - är för dum, helt enkelt vad gäller statistiska data och självklarheter. Men, kan någon förklara, på "lätt svenska" (hehe) vad man har för praktisk behållning av denna kunskap... Har denna kunskap över huvud taget någon som helst praktisk betydning INNAN du lagt ditt system? Att det kan vara intressant att se vad raden är värd efter x antal körda avdelningar är ju självklart, men annars då?

Hur många % skall en storfavorit, eller bara favorit, vara överspelad för att det ens skall vara värt att gardera denna? Räcker det inte med att veta att en favorit enkom vinner i ungefär var tredje start? Har man detta i åtanke så får sedan andra parametrar tala i stället för statistiska.

Jag spikar Järvsöfax 999/1000 ggr även om denne anses vara överspelad - detta då facit övertrumfar eventuella statistiska "fakta"... Du har ändå 6 lopp till att analysera på V75. Vad är det som gör att man ens överväger att gardera en storfavorit? Jo, oftast är det girighet! De flesta har ändå inte plånböcker at få till slagkraftiga system som gör att man överbryggar ett ev. "storfavoritfall"! Att enkom leta felvärderade hästar (odds och streckmässigt sett) lovar jag INTE kommer leda till en fetare plånbok... Det är inte av slumpen givet att 99.99% av alla travspelare aldrig kommer få in en miljonrad - detta är väl den enda statistiska sanningen jag köper.

Jag vet att mina troligtvis idiotiska tankar är varför jag ALDRIG vinner på streckspel, men vad är det egentligen som gör en häst överspelad? ALLA har ju sina egna parametrar som man ger olika värden för att bedöma en hästs chans i ett lopp. Varför skulle mina överväganden/tankar/ranking/analyser vara bättre än dina, eller tvärtom? Finns såklart inget facit på detta!

Nej, jag vete faan, som vanligt! Är dock full (som vanligt) så lägger ner skiten och hoppas på gud ske lov... Han lär ge mig lika goda odds som speldjävulen själv...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-11, 23:44   #2298
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2385
Standard

Överspelad blir en häst när den är spelad på större andel av insatserna än dess bedömda sannolikhet att vinna.

För de flesta är detta mer än "magkänsla" än en konkret procentsiffra.

Spelformsprocenten är streckspelens motsvarighet till vinnarspelets odds. ( Om man ska vara petnoga är det inversen till oddset utan hänsyn taget till spelavdraget, men superpetnoga behöver man inte vara precis hela tiden. )

Att spela/spika en 90%are utan att försöka bedöma om den verkligen har nära 90% vinstchans är ungefär samma sak som att spela vinnare på en 1.10-oddsare för att den "bara vinner".

Det känns inte som att det är samma sak eftersom det finns fler avdelningar som ska lösas, men det ÄR samma sak i grunden.

Bedömning av vinstchans vs insatsfördelning är lika avgörande för det långsiktiga resultatet som oddsvärdering är för alla som spelar olika typer av oddsspel.

Det handlar inte om antalet rätt utan om hur många ggr man får rätt till vilket odds.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 16:06   #2299
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4944
Standard

Hur kan det vara 7 priser i V75:5 idag, och enbart 6 i de andra derbykvalen.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 16:20   #2300
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Hur kan det vara 7 priser i V75:5 idag, och enbart 6 i de andra derbykvalen.
Det blir ingen Topp Sju annars...
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 09:24   #2301
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4944
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det blir ingen Topp Sju annars...
Jo, men det var ju V75, och imorgon fredag är det sju priser i alla V75-lopp. Skon klämde väl att det fanns derbykval utanför kupongen också och då är det bättre att spara än slösa på travets pengar. De borde kanske tänka på alla hästägare någongång istället som betalar dyra pengar och undviker premielopp och allt annat skit för att hålla drömmen vid liv så länge det går.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+5)
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 14:14   #2302
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4944
Standard

Halmstads förslag: Fiore kör utan körspö.

https://travnet.se/halmstads-forslag...r-utan-korspo/
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 14:53   #2303
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Halmstads förslag: Fiore kör utan körspö.

https://travnet.se/halmstads-forslag...r-utan-korspo/
Klockrent! Halmstadtravet ligger verkligen i framkant med det här att komma fram till innovativa lösningar. Kusken får visa att han faktiskt tar det på allvar och kanske till och med kan lära sig något mer av det. När man inte har spö under en tid kanske man utvecklas lite som driver?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 19:44   #2304
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5148
Standard

Atg omsättning Jan - Aug
2017 5 446 082 601
2018 5 683 890 283
2019 5 471 328 155

Ingår 1 spel dag V64 / V75 / V86 eller Söndag GS75 + fredagens V65a på Lunchem
Inte trio DD V/p Tvilling eller top 5
För det är vad jag har i min excel fil
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-03, 17:32   #2305
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Kolla in klippen här under 4:30 in i klippet!
Lunchtävlingarna idag där det var en tight situation där Troels Andersen gick ut lite snävt mot Tobias Eklöf som sedan ger en liten hämnd efter loppet med sin häst som "vapen"....
Nu slutar Eklöf köra lopp, inte för att det nån rutinerad som kör mängder av lopp...
https://www.travronden.se/nyheter/sp...bransch-151979

https://www.youtube.com/watch?v=iLkKxQ2S214


Dessutom ser dom att Troels häst kör över Tobias men väljer inte att diska för att han hade fått luckan lite senare men då hade väl ändå John Östman redan hittat ut andra utvändigt och sedan vunnit loppet.(Eller kanske inte, Östman letade kanske inte så mycket efter den luckan och andra utvändigt som jag mindes det nu när jag såg reprisen)
Troels var ju tvungen att sticka ut där även om lucka inte fanns helt för att komma ut in John Östman som satt framför han...

Senast redigerad av viking90 den 2019-09-03 klockan 17:36.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-03, 18:31   #2306
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Vi klarar oss nog utan Eklöf. Och alla som får för sig att göra nåt så jävla dumt. Det kan ju brinna till ibland och man kan tycka att man fått för hårt straff. Men att inte visa minsta lilla ånger utan säga att det är fel på hela branschen när man åker dit för något är ju ganska anmärkningsvärt.

Att Andersen inte tycker det var någon stor grej får man ta med en stor portion salt, han är ju "skyldig" att inte kasta bensin på det hela eftersom han gjorde fel från början. Och det är väl kutym att de håller varandra om ryggen när de blir hörda efteråt kuskarna.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-03, 18:43   #2307
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Snacka om pinsamt köpt skrämselpropagandakrönika. Det gick alldeles utmärkt med 14.30 i hur många år som helst även långt in i modern tid fram till att de ändrade i mitten av 2015. Glömde den detaljen eller?

https://www.travronden.se/blogg/leda...dra-oss-alla-0

Det jag är lite nyfiken på är hur mycket den där sändningstiden i TV4 kostar. Har det nånsin redovisats? Gissar på att den summan är så hög att de gör allt för att hålla den hemlig. Och dyrare blir det...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-03, 20:19   #2308
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Snacka om pinsamt köpt skrämselpropagandakrönika. Det gick alldeles utmärkt med 14.30 i hur många år som helst även långt in i modern tid fram till att de ändrade i mitten av 2015. Glömde den detaljen eller?

https://www.travronden.se/blogg/leda...dra-oss-alla-0

Det jag är lite nyfiken på är hur mycket den där sändningstiden i TV4 kostar. Har det nånsin redovisats? Gissar på att den summan är så hög att de gör allt för att hålla den hemlig. Och dyrare blir det...
Lite mellan tummen och pekfingret så kostar den där timmen runt en mille per gång. Tillkommer produktionskostnad och så en massa andra sändningar i mindre framträdande kanaler på mindre attraktiv sändningtid. Men avtalet är rätt så komplicerat, där ATG förbinder sig att köpa en viss mängd reklam, och så är det tittarsiffror etc som också spelar roll.

Själva ersättningen till TV4 är lägre än vad det kostar att producera det hela, så besparingen av att flytta på sig är inte väldigt stor. Men det vore ju mer konstruktivt om alla kunde börja vara något så när ärliga och transparenta i de här frågorna. Niclas text var något av det sämre jag sett i den här debatten.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-03, 20:40   #2309
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2385
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Lite mellan tummen och pekfingret så kostar den där timmen runt en mille per gång. Tillkommer produktionskostnad och så en massa andra sändningar i mindre framträdande kanaler på mindre attraktiv sändningtid. Men avtalet är rätt så komplicerat, där ATG förbinder sig att köpa en viss mängd reklam, och så är det tittarsiffror etc som också spelar roll.

Själva ersättningen till TV4 är lägre än vad det kostar att producera det hela, så besparingen av att flytta på sig är inte väldigt stor. Men det vore ju mer konstruktivt om alla kunde börja vara något så när ärliga och transparenta i de här frågorna. Niclas text var något av det sämre jag sett i den här debatten.

Ja man undrar ju vad själva poängen var?

Tänker han att om han skriver att det är sǻ.....så är det så och då lugnar alla ner sig?

Han tror ju benhårt på det där själv såklart.

Funny story är att under sin sista vecka som vd på Kanal75 så ägnade han nästan en hel dag åt en mail-konversation med mig i ämnet "travets TV-behov".

Iofs kanske han redan hade lämnat över allt väsentligt och städat ur kontoret och hade tråkigt.

Jag blev iaf förvånad över att han la så mycket tid på att svara.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-03, 20:47   #2310
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tycker Eklöfs straff var helt okey - kanske borde det vara hårdare? Vi kan inte ha kamikazepiloter som skall döma på egen hand när det går emot dem. Det han gör kunde ha slutat riktigt illa - ett varmblod väger väl ca. 6-700 kilo och i den fart han kom så är det ganska mycket energi som kommer rusande. Vad med om han inte fått hästen att bromsa, eller att kusen bitit Troels i nacken. Annat scenario är att Troels häst blivit rädd och börjat sparka och/eller skenat med stora skador som följd? Nej, detta var ett helt ok straff, som kunde varit lite strängare, anser jag...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td