Sitter och studerar systemet just nu och frågan är vad vi ska ändra och vad vi ska stå fast med.
Det blir sannolikt spik i första på Heart of Steel. Riktigt tråkig procent men vad ska kunna fälla den?
Vidare sitter jag och funderar på om vi ska stå kvar med nr 1 i både tredje och fjärde avdelningen. Det kan ju ske och det ger ett jäkla bra system i övrigt om de lyckas vinna. Dock får jag lite torskfrossa ju mer jag går igenom de här loppen.
Aleppo Pine tror jag kan skrälla rejält men Haugstad har 4% segrar i år och förra året var det 8%. Det luktar ju rygg ledaren och det är det som är tanken - om den nu inte lyckas hålla ledningen. Men ska Haugstad kunna vinna detta? Får fundera vidare här men det kan vara som så att jag står kvar.
Scotch Brodde gillar jag verkligen men jag har hittat en till fin skräll här i nr 10 Quite a Quality. Conrad hade en urusel dag igår. Många lopp utan seger men då kanske en sådan här kan dundra runt som de flesta glömmer bort - trots 7%.
Det är hela tiden en "slider" som ska justeras åt vänster eller höger för att hitta en sannolik rad kontra en som kan ge riktigt bra.
Får fundera vidare och hoppas ingen surar ifall jag ändrar för mycket. Jag brukar sällan ändra - på både gott och ont. Men sätta sig och spika tre dunderfavoriter fungerar ju inte idag ifall man inte enbart streckar max 5%-are i övriga.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|