Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik
Kanske missade min poäng, att "mellan tummen och pekfingret" räcker gott för mig personligen då mitt syfte med en prognos begränsar sig till två saker: Att filtrera bort rader som ger för lite, där fem och sexrättspott faller bort alltför ofta samt att en övre gräns där potten inte räcker till i förhållande till vinstchans. Fast där är ju vinstchansen mer avgörande än prognosen och det missar väl många program helt?
Börjar tro att Strappa har personliga kopplingar till programmet han nämner, och kanske Gotland oxå ? 
|
Absolut ingen ekonomisk vinning från min sida. Enbart välvilja till er som orkar läsa mina inlägg. Det är ju på den teoretiska sidan av spelet som jag kan hjälpa till mest.
Grejen med att det visar "fel" är att det är väldigt slumpmässigt beroende på hur snabbt och när lejonparten av omsättningen rullar in.
På V64 är det ännu mer extremt än på V75.
Det var just när jag räknade lite mer noggrant på mina "mellan tumme och pekfinger"-villkor som jag insåg att jag inte skulle använda dem alls med vare sig HPT eller Jokersystemet. Till att pricka gränsen för 2-felsjackpot duger det inte alls.
Detta beslut tog jag långt innan baratrav kom in i bilden. Och det var just nyheten att skaparen lagt till just den här funktionen som fick mig att börja titta på programmet överhuvudtaget.
För övrigt finns det med en, inte helt uttestad, början till funktion för just 2-fels-utdelningsreducering. Kruxet är att det finns en massa olika utdelningar för 4 rätt på varje rad man spelar. Det kräver lite mer för att få till det "riktigt bra".