Citat:
Ursprungligen postat av Gotland
Jag kan bara svara för egen del och har alltså inte ens testkört baratrav ännu. Har inte en susning om vem som står bakom det.
Själv reducerar jag mest på lite enklare grunder typ ABC (lättast att få andelsköparna att förstå kraven då) och har klarat mig bra med speltjanst.se än så länge.
Är mest bara lite intresserad att se vad jag kan lära mig mer kring reduceringar etc och gillar jag produkten så kan jag mycket väl tänka mig att betala för ett bra verktyg som hjälper mig få fram det jag vill ha inför inlämning.

|
Det "fina" med både HPT och Baratrav.se är att det finns sätt att delge systemet till andelsköparna utan att de behöver hänga med alls i "förutsättningarna".
Att kunna läsa av kvarvarande rader på samtliga hästar i kvarvarande lopp är egentligen allt de flesta behöver.
Typexempel på när t o m ABC-system blir krångliga att följa är när man inte längre har chans på alla rätt. Hände titt som tätt förr om åren att man själv fick fundera länge på varför man bara fick fem rätt och inte sex.
Jag har en del äldre/ovana andelsköpare med på mina system som aldrig skapat ett reducerat system i sitt liv. Och de hänger med bra och följer våra system lätt tack vare rättningslänkar/rättningsbilder.
Så valet att enbart köra U- eller ABC-system behöver absolut inte hänga på deltagarnas förståelse av systemuppbyggnaden. ( Är min erfarenhet. )