Citat:
Ursprungligen postat av Viroid
Lite mellan tummen och pekfingret så kostar den där timmen runt en mille per gång. Tillkommer produktionskostnad och så en massa andra sändningar i mindre framträdande kanaler på mindre attraktiv sändningtid. Men avtalet är rätt så komplicerat, där ATG förbinder sig att köpa en viss mängd reklam, och så är det tittarsiffror etc som också spelar roll.
Själva ersättningen till TV4 är lägre än vad det kostar att producera det hela, så besparingen av att flytta på sig är inte väldigt stor. Men det vore ju mer konstruktivt om alla kunde börja vara något så när ärliga och transparenta i de här frågorna. Niclas text var något av det sämre jag sett i den här debatten.
|
Ja man undrar ju vad själva poängen var?
Tänker han att om han skriver att det är sǻ.....så är det så och då lugnar alla ner sig?
Han tror ju benhårt på det där själv såklart.
Funny story är att under sin sista vecka som vd på Kanal75 så ägnade han nästan en hel dag åt en mail-konversation med mig i ämnet "travets TV-behov".
Iofs kanske han redan hade lämnat över allt väsentligt och städat ur kontoret och hade tråkigt.
Jag blev iaf förvånad över att han la så mycket tid på att svara.