Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Nej det hade svidit lite såklart om man missat 6-siffrigt eller bättre på en sån grej. Men sånt händer. Man kan barnsäkra banorna, skärma av publiken och hela baletten. Ha 30 pers i måldomartornet vid precis varenda travdag.
Men mycket av det där vill jag inte. Och annat som man kanske skulle önska är alldeles för dyrt för att vara genomförbart. Man får köpa det man ger sig in på. Oförutsebara händelser som olyckor, kapningar, oanat ruskväder, och till och med att hästar skyggar för saker ibland i loppen. Till och med när man minst av allt vill det.
Sen finns det ju riktiga skandaler, som att folk sätter fel häst som vinnare eller fullständigt felaktiga domslut. Då ställer även jag mig upp och ropar skandal. Men jag ropar inte varg för sånt här.
|
Men, vad är så svårt att förstå? Fotografen och platsen är ju helt horribel att stå på! Kvittar om det enkom sker en eller ett par gånger per år - varför chansa? Fotograferna kan stå på mången platser, längre in på innerplan där de absolut inte stör. Varför inte bakom helt skyddade avgränsningar som hästarna INTE kan reagera på? Finns massvis med plats!
Med dagens kamerautrustningar så är det inga problem att ta samma bilder från en helt annan plats som är skyddad och där hästarna INTE bekymras utav. Varför stå på en plats där man vet att hästarna kan reagera på? För mig är det helt horribelt att folk kan strunta i sådant när det kan gälla miljoner i skillnaden på utdelning. Detta är INTE en oförutsedd händelse om man känner till hur hästar kan och verkligen reagerar för minsta lilla, i bland - har dessutom hänt förut - varför inte lära sig av misstagen? Precis som svenska väljare borde gjort efter fyra decennier utav vanstyre utav Sverige såsom land i stort...
Du är ju en av dem som brukar skrika dig hes för klart mindre ting och incidenter än detta, vad gäller spelsäkerhet och annat - varför inte här?