Citat:
Ursprungligen postat av svepet
Du får ursäkta, jag vill inte vara sån men kunde inte låta bli. Men det här systemet var inte speciellt roligt och har väldigt begränsad potential, speciellt för att vara ett bolagssystem.
80% av alla rader ligger i utdelningsintervallet 1000-30000, med tonvikten på mellan 3000-10000.....
14% av raderna ger inte ens pengarna tillbaks men bara ca 2% ger över hundratusen(och då måste Shelilah eller Final Dream vinna).
Sorry för inlägget, men kunde som sagt inte låta bli. Inte riktigt mitt sätt att spela på trav....
|
Som tur är finns det många som resonerar som du. AmaerildeRimfrost framför samma synpunkter. Era system betalar de små vinster en mängd favoritrader ger.
Detta system säljer varje vecka över 30 andelar (tiondelar). Köparna fokuserar på att få sju rätt - inte att få hög utdelning. Man är nöjd med att få pengarna tillbaka och spela för nästa vecka. Systemet kostar ca 75000 kr/år. Någon gång ger det 60 000 kr och då behövs inte mycket till för att årets spel skall gå ihop. Förra året blev vinsterna 125 000, dvs 50 000 i vinst - 5 000 per andel.
Det är inte mycket pengar, men heller inte besvärliga förluster om det går illa. Men många köpare tycker det är roligt och följer tävlingarna /resultaten med stort intresse.
Jag gör oftast ett eget system, som inlämnas strax före start. Då har jag möjlighet att följa värmningar och senaste information.
Lycka till med att få in några skrällar idag Svepet!