Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-09-07, 11:50   #61
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 118
Sharp$: 3614
Standard

Mitt nummerspel ser ut som följer:
V75
Inlämnat: 2019-09-07, 12:47
Solänget
Lördag 2019-09-07
Start: 16:20
Kostnad: 64,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Gold Narva (1, 2)
2: 6, 12 (1, 7)
3: 6, 12 (4, 2)
4: 6, 12 (14, 3)
5: 6, 12 (5, 3)
6: 5, 6 (3, 11)
7: 3, 4, 8, 11 (12, 6)

1x2x2x2x2x2x4 = 128 rader.
128 x 1 x 0,50 kr = 64,00 kr.
Totalt: 64,00 kr.
Rättningskod: xxxxxxxxxxx
Lite på kul då, har två reducerade system också.
/N
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-07, 11:52   #62
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Spang Best?


Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Ser att Skoglund spikar.

Men var chanslös mot Spang Viktor 30/6, startade 20m efter och var 20m efter i mål, slog Spang Viktor 24/7 från lika start men var då spelad till 18ggr att jämföra med Spang Viktors 4ggr, som dessutom galopperade bort sig. De möttes även ifjol och jag har inte hittat något lopp där Zitor är före - från lika start.

Hittar Björn K till spets här och han gör 25 blankt igen, då måste de gå låga 24-tider på tillägg. Notera också att han vann på just Solänget, på tung bana, från spets, så sent som i maj. Till 11 vändor.

Och ändå är Zitor hårdare streckad, hårdare spelad och lägre oddsad. Ex. SvS ger 2,30 på plats på Spangen men 2,25 på Zitor.

Summa summarum, jag tar hellre 2 Spang Best som rakethäst idag...
Du har säkert rätt! Lycka till!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-07, 11:57   #63
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svepet Visa inlägg
Du får ursäkta, jag vill inte vara sån men kunde inte låta bli. Men det här systemet var inte speciellt roligt och har väldigt begränsad potential, speciellt för att vara ett bolagssystem.

80% av alla rader ligger i utdelningsintervallet 1000-30000, med tonvikten på mellan 3000-10000.....
14% av raderna ger inte ens pengarna tillbaks men bara ca 2% ger över hundratusen(och då måste Shelilah eller Final Dream vinna).

Sorry för inlägget, men kunde som sagt inte låta bli. Inte riktigt mitt sätt att spela på trav....
Som tur är finns det många som resonerar som du. AmaerildeRimfrost framför samma synpunkter. Era system betalar de små vinster en mängd favoritrader ger.

Detta system säljer varje vecka över 30 andelar (tiondelar). Köparna fokuserar på att få sju rätt - inte att få hög utdelning. Man är nöjd med att få pengarna tillbaka och spela för nästa vecka. Systemet kostar ca 75000 kr/år. Någon gång ger det 60 000 kr och då behövs inte mycket till för att årets spel skall gå ihop. Förra året blev vinsterna 125 000, dvs 50 000 i vinst - 5 000 per andel.

Det är inte mycket pengar, men heller inte besvärliga förluster om det går illa. Men många köpare tycker det är roligt och följer tävlingarna /resultaten med stort intresse.

Jag gör oftast ett eget system, som inlämnas strax före start. Då har jag möjlighet att följa värmningar och senaste information.

Lycka till med att få in några skrällar idag Svepet!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), Frasse77 (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-07, 12:31   #64
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5202
Standard

Nån som har klart för sig hur det blir kört i V75:7?

Som jag läser hästarna i startlistan är det ingen som kan ta emot 4 Weekend Fun från start. De invändiga är inte särskilt startsnabb och OAL och TJ backar väl från start? Höwings Star är väl hyfsad ut men får som bäst ledarryggen? Sen vettefan om inte Erik A kommer före Mika Forss och Global Undecided med Very Kronos. Och alldeles oavsett så lär det bli bra tryck på loppet sista varvet. Tittade på likartat lopp ifjol (Skellefteå, 6/10), där Very Kronos mosade allt. Och där Höwings Star spurtade ursinnigt från sämsta läget.

Undrar om det inte blir något liknande idag. Tror jag ska prova med 4,6,11 på tvillingen iallafall. Alt. ett platsspel till över 3ggr på Höwings Star.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-07, 12:45   #65
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
off the records…..

Kan inte låta bli att förundra mig. Senaste veckorna har jag sett massvis med lopp i lopparkivet och konstaterade att det nya mode ordet bland referenterna är
I BAKFICKAN

Snart varenda referent använder sig av detta nu, "nr 4 leder och i bakfickan sitter…"
Det verkar som om dom tycker det är roligt att använda det ordet. Kul att se att det fått sån spridning
Du har nog mest vevat norrlandslopp i såna fall. Den där tjommen som räknade fel på varv häromveckan och brukar reffa ut fel vinnare i mål vill jag minnas har en väldigt förkärlek för "bakfickan".
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-07, 13:07   #66
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 233
Sharp$: 2999
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Som tur är finns det många som resonerar som du. AmaerildeRimfrost framför samma synpunkter. Era system betalar de små vinster en mängd favoritrader ger.

Detta system säljer varje vecka över 30 andelar (tiondelar). Köparna fokuserar på att få sju rätt - inte att få hög utdelning. Man är nöjd med att få pengarna tillbaka och spela för nästa vecka. Systemet kostar ca 75000 kr/år. Någon gång ger det 60 000 kr och då behövs inte mycket till för att årets spel skall gå ihop. Förra året blev vinsterna 125 000, dvs 50 000 i vinst - 5 000 per andel.

Det är inte mycket pengar, men heller inte besvärliga förluster om det går illa. Men många köpare tycker det är roligt och följer tävlingarna /resultaten med stort intresse.

Jag gör oftast ett eget system, som inlämnas strax före start. Då har jag möjlighet att följa värmningar och senaste information.

Lycka till med att få in några skrällar idag Svepet!
Tror inte du förstår mig riktigt.
Och nej, jag spelar totalt olika mot t ex AmarildeRimfrost. Jag ställer aldrig en favorit bara för att det är en favorit och på något sätt tvingar fram skräll. Men jag spelar heller aldrig system rakt av efter strecklistan. Har inga problem med att ställa en häst som jag tycker är rejält överstreckad i förhållande till min bedömda vinstchans. Det är väl det allt går ut på, att försöka hitta spelvärde i hästarna och inte bara spela efter strecken och tycka att kollektivet alltid har rätt?
Det kan omöjligt i längden vara ett vinnande koncept, men givetvis kanske ett koncept som gör att man inte förlorar så mkt heller. Kan jämföras med att sätta pengarna på bankkonto istället för räntefonder eller för den som är mer modig i högriskaktier. Du spelar efter bankkontoprincipen och det är väl ok om det är det man är ute efter.

Jag spelar sällan vinnarspel(framför allt inte till låga odds med större summor), och jag tror ingen skulle vilja spela ett vinnarspel som gav 0.89 i odds. Därför är det en självklarhet för mig att använda mig av reduceringsverktyg(gör jag ALLTID, i mitt fall BaraTrav) där jag kan ta bort alla rader som t ex inte ens ger dubbla insatsen tillbaks. Dessa pengar lägger jag hellre på rader som åtminstone ger femsiffriga belopp.

Trav är svårt och visst hoppas man på miljonvinst men jag är realist och mina system siktar oftast in sig på intervall mellan säg 30000-300000. Fina pengar och inte omöjliga att hugga på om man är rätt ute. Men då kan jag inte lägga massa pengar på rader som ger kaffepengar.

Du nämner att det ibland ger det 60000, och det är ju en fin peng. Problemet med just det här systemet är att du nästan inte har några rader alls som kommer upp i ett sånt belopp. Det är det oerhört svårt att vinna det.

Idag står jag faktiskt över, har inte tid eller ork för att sätta mig in i omgången.

Men lycka till mitt ditt spel! Hoppas du inte tar illa upp för mitt inlägg, men just sättet att spela på trav tycker jag är intressant att diskutera. Vi alla har olika åsikter och tur är väl det .
svepet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-07, 13:25   #67
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Nån som har klart för sig hur det blir kört i V75:7?

Som jag läser hästarna i startlistan är det ingen som kan ta emot 4 Weekend Fun från start. De invändiga är inte särskilt startsnabb och OAL och TJ backar väl från start? Höwings Star är väl hyfsad ut men får som bäst ledarryggen? Sen vettefan om inte Erik A kommer före Mika Forss och Global Undecided med Very Kronos. Och alldeles oavsett så lär det bli bra tryck på loppet sista varvet. Tittade på likartat lopp ifjol (Skellefteå, 6/10), där Very Kronos mosade allt. Och där Höwings Star spurtade ursinnigt från sämsta läget.

Undrar om det inte blir något liknande idag. Tror jag ska prova med 4,6,11 på tvillingen iallafall. Alt. ett platsspel till över 3ggr på Höwings Star.
Håller med dig om att 4 Weekend Fun tar ledningen. Hultman tror på den. Snabbstartare är också 5,6 och 8. Favoriten 3 körs tidigt mot ledningen. 11 är bästa hästen men är redan klar för final och körs med risk för preparée. Om 11 körs framåt kan 12 få en bra rygg att gå på. Halva fältet har chans att vinna här 3-11-12-4-8-6-5.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-07, 13:31   #68
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 728
Sharp$: 37596
Standard

Inleder dagen med V4:

Avd
1: 6 Sofarsogood L.A. (4, 1)
2: 2, 4, 7, 10, 12 (5, 1)
3: 6 Falcon W.F. (4, 8)
4: 1, 4, 5, 6, 8, 9, 15 (12, 13)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-07, 13:40   #69
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5202
Standard

Dagens raket:

12 Ginny Weasley, vinnare
Fullvuxna 2640 meter för ston. Enbart 12 märrar. Ensam på sin volt. ”Alla” vill springa nära sargen. Tror att det här är spel mot ett mål. Galopp emot.

15 Lukas Rauen/2 Spang Viktor, plats
Var ju inne på Spang Viktor tidigare men som det ser ut nu så skiljer det knappt nåt i odds och då vette fan om inte Lukas är mer spelvärd.

3 Grandfather Bill, vinnare
Trodde att Mr Clayton J.F. skulle vara aktuell senast, kort distans, bästa spåret osv. Men släppte och kunde inte vara med alls när luckan kom. Fattar inte varför den är favorit nu. När den väl inte ens kommer till spets? Tror att det blir lite körning från start och att Goops visar sig bara vara bäst till slut.

Potential: lite drygt 20 papp.

Lycka till!
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-07, 13:47   #70
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Aldrig sett maken till uselt Guldlopp. Sommartid i alla fall. Hästarna har i år tjänat: nr 1: 95K, nr 2: 272K, nr 3: 330K, nr 4: 295K, nr 5: 139K, nr 6 (Dreamoko) 143K osv. Nr 7 Usain Henna har tjänat mest, 474K.

Tillägg: Fel av mig ovan, On Track Piraten har varit jätteduktig, tjänat 981K!

Senast redigerad av 777 den 2019-09-07 klockan 13:54.
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-07, 13:50   #71
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Du har nog mest vevat norrlandslopp i såna fall. Den där tjommen som räknade fel på varv häromveckan och brukar reffa ut fel vinnare i mål vill jag minnas har en väldigt förkärlek för "bakfickan".
Förresten är det nog den här gubben som reffar idag som är bakficke-mannen. Kom på det nu när jag hörde rösten. Den underhållande karln som reffar i inlandet var det inte, han har andra grejer för sig.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-07, 14:08   #72
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 943
Sharp$: 2742
Standard

Noterar att både Micke Nybrink och Eskil Hellberg spikar 12 Flaming Ace Sisu i femte.

En fyraårig märr i bronsdivisionen från spår 12. Som aldrig har vunnit från bakspår på tio försök, och över huvud taget bara har tagit två segrar...

Helt hysteriskt. Den borde vara spelad på under en procent.
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-07, 14:17   #73
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Verkar inte bli smetigt idag, ser inte ut att komma nå mer än lätt regn resten av dagen...få se när folk förstår det, är ju svårt att ändra sig lex"kejsarens nya kläder"...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-07, 14:19   #74
 
Reg.datum: feb 2019
Inlägg: 833
Sharp$: 1019
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Noterar att både Micke Nybrink och Eskil Hellberg spikar 12 Flaming Ace Sisu i femte.

En fyraårig märr i bronsdivisionen från spår 12. Som aldrig har vunnit från bakspår på tio försök, och över huvud taget bara har tagit två segrar...

Helt hysteriskt. Den borde vara spelad på under en procent.
Jag har inte tagit SV idag men när man läser gratisinfon känns de som de spikar den med, kanske har Nybrik och Eskil köpt det idag?
Ochs5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-07, 14:20   #75
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 943
Sharp$: 2742
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ochs5 Visa inlägg
Jag har inte tagit SV idag men när man läser gratisinfon känns de som de spikar den med, kanske har Nybrik och Eskil köpt det idag?
Skulle gissa att de spikar 7 From the Mine, som trendar kraftigt och var spelad till under tio procent när de släppte sitt material.
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td