Visa ett inlägg
Gammal 2019-09-09, 22:47   #2319
Frasse77

Frasse77s avatar

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 1291
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Men som Engman på Sydsvenskan skriver i sin krönika idag undrar man om starttiden för svenska atgs V75 spel är den viktigaste frågan för travsporten att hantera. Börjar ju ta löjliga dimensioner.

".........

Debatten om starttiden för V75 står mig upp i halsen.
Med stor sannolikhet betyder starttiden inte ett smack när det gäller omsättningen, den betyder inte heller ett smack när det gäller publiken. Och att synas i TV för att locka ny publik är överreklamerat. Den unga generationen ser inte TV efter TV–tablåerna och generationen som sitter framför TV:n sitter där – just eftersom de helt enkelt tycker att det är enklast.
Men det är en enkel debatt att föra, klart och enkelt mätbart när V75–startar.
Men borde det inte finnas viktigare saker att snacka om.
Som:
# Bussar från 17–orter i Mellansverige är ändå bara drygt 4000 på Solvalla i samband med Jubileumspokalen.
# Omsättningarna på banor som inte har huvudrollen i ATG–live sjunker dramatiskt. Potterna är nu så små att vissa spelformer är totalt ointressanta för spelarna.
# Åldersstrukturen på banpubliken.
# De i många fall så omoderna anläggningarna.
Listan skulle kunna göras mycket längre.
Helt rätt Olle, håller med dig till 110% att det finns massor av saker att ta tag i och kanske inte startiden är den viktigaste. Men många verkar glömma det viktigaste i Starttid frågan och det är alla anställda hästskötare. Skulle jag be mina anställda att vara hemma runt 00.00 eller senare och upp klockan 05.00 och jobba igen skulle jag inte ha en anställd kvar. Så bara säga den ej är viktig är enligt mig extremt fel. Sedan att jag skriver att starttiden för mig är viktig på ett annat sätt är ju just min egen åsikt, och finns nog tusentals olika åsikter varför tiden är bra eller ej för olika människor.

Angående spelet på många spelformer minskar är ju inte underligt för spelare idag är bättre på spel helt enkelt och veta vad spelvärde är.

Ålder på snittpubliken är ju extremt hög, och det beror ju helt enkelt att det som sålde för i tiden säljer ej idag. Människor vill idag ha mer värde per krona än vad man krävde förr. Och där har travet en stor utmaning.

Anläggningarna är givetvis omoderna, men tror inte det bara handlar om att bygga nya anläggningar. Utan man måste göra som Åby och bygga in andra saker som mässan och hotellet så travbanan blir ngt mer än bara en travbana.

Så håller med dig som jag skrev 110% men problemet är ju när ett förbund säger man lyssnar bara ni gör som VI vill. Då är det svårt att ens sätta sig ner och börja prata framtid, och folk blir förbannade och inget händer, mer än det gnälls om samma fråga.
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat