MNF
Packers @Bears +3/46
Div match, båda lagen är 2-0, vädret ser ut att vara bra och vinden bör inte störa. Båda lagen har bra run försvar, båda har QBs som har spelat bra. Rodgers är det ingen tvekan om han är bra, Cutler ser ut att ha spelat lite över sina förmågor, speciellt vad det gäller att inte ge upp mer än 1 INT. Gynnas också av Martz offensiva (pass) system som tillåter honom att droppa korta pass till sina RBs som båda är bra med händerna. Förra matchen mot Dallas kunde han lobba bollar till receivers eftersom Cowboys blitzade matchen igenom. Annars har Forte och Taylor ganska dåliga 2.9 och 2.7 ypc så länge.
RB Ryan Grant blev skadad (borta för säsongen) för GB och hans ersättare gjorde inget vettigt förra matchen (2.6 ypc på 11 försök) och coachen har sagt att han tänker inte använda honom som RB1 för att han är för klen för att inte skadas under året. Oavsett, delas försöken mellan olika RBs innan de hittar nån som kan ta det mesta och mot Urlacher, Briggs och Bowman lär de inte komma långt vem som än spelar.
Ser ut som om matchen kommer att utspelas i luften och båda O-lines har små problem med skador och det kan bli nytt folk som spelar ikväll. Bears har fått bara 2 sacks på första 2 matcherna, men de har ju Peppers bla så det kan komma när som helst. Ikväll kommer Packers LT Clifton (skadad) eller Bulaga (rookie) att försöka bromsa honom och det kan bli ganska svårt för Rodgers att vara kvar i pocket. Han är dock bra med fötterna och kan springa och kasta, men det ökar Bears chanser att försvara eftersom de kan droppa folk och täcka pass med flera.
Packers har 10 sacks på 2 matcher och är ledda av Matthews som har 6 sacks (3 i varje match). Ganska galet, men blir svårt att fortsätta så.
CB Woodson lär stänga Bears WR1, men Martz system gör att Cutler sprider pass runt, så det kan variera vem WR1 blir. Det är en fördel för Bears när de inte har en given receiver och kan utnyttja rookie CB Shields.
Med båda lagens run games i svår position lär matchen avgöras mellan Bears pass rush vs Packers O-line/Rodgers rörelse och Packers pass försvar vs Martz spridda pass offense.
Linan öppnade på Packers -3 och har inte rörts trots stor majoritet på dem, totalet öppnade på 45 och gått upp och ner lite.
Tyckte att Packers var ett enkelt spel när jag såg linan, men books är uppenbarligen på Bears och jag håller lite med efter att ha kollat matchen. Denna ser ut att kunna vara en av såna där man spelar efter att linan rörts precis innan matchstart: upp till -3.5 ta Packers, ner till -2.5 ta Bears.
Gillade underspel till en början, men MNF och mycket passing gör mig väldigt obekväm. Kan det handla om 21-21 och en FG som avgör ?
Vad sitter ni på, jag har inget just nu.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|