Visa ett inlägg
Gammal 2010-01-21, 19:23   #9
Domination

Dominations avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 29
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hetsarn Visa inlägg
När jag analyserar linor brukar jag kolla efter RLM - Reverse Line Movement. Kort sammanfattat innebär det att linan svänger till fördel för det laget som public är på.

Exempel: LA Lakers möter Chicago Bulls hemma och är favoriter, linan är -5. Bulls har således en lina på +5. Public tycker spreaden är alldeles för liten och trycker in pengar för kung och fosterland på Lakers -5, låt oss säga att 80% är på Lakers. Normalt sett hade booksen justerat linan och ökat handikappet på Lakers (t.ex. till -6) för att få in mer pengar på Bulls.

Timmarna går och linan rör sig i motsatt riktning, t.ex. till Lakers -4.5 och slutligen till -4 men fördelningen på public bets är fortfarande 80/20 eller kanske 85/15. Här vet booksen något som vi andra inte vet och jag lirar Bulls på grund av att jag har haft koll på spreaden under dagen.

Det här var bara ett fiktivt exempel men jag tror ni förstår poängen. POR @ WAS den 18e är ett real life example där WAS startade som -1 favoriter och slutade som -2 favoriter strax innan matchstart trots att public låg på Portland.
Kollar också efter RLM ibland.. När jag gått på det har det oftast slutat med för min del.. Gissar på att det måste användas smart som allt annat och kräver en del erfarenhet.
Domination är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat