Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Har du pratat ihop dig med Olle, eller börjat "tulla" tidigt...satt och funderade ett tag, men kom inte fram till vilket alternativ som var troligast...  ....
|
Det är nog mest troligt att jag pratat ihop mig med Olle då vi bägge bor i Malmö! Jag försöker hålla mig borta från alkohol så det är liten chans att det skulle vara anledningen
Så nu är även du lite klokare idag! Sanningen är dock att vi här i söder ser hur stor skillnad det är på hästarnas kvalité. Tänk bara tanken på friidrott om vi skulle visa lokaltävlingar på 100m och ha höga prissummor till dessa som är långt efter eliten i världen eller för den delen i Sverige. Borde vara krav att innan man kan springa en 1.12-tid så borde man inte ens få tävla om prispengar! Travet har som någon skrivit blivit en inavelsprodukt där alla är en enda stor familj även om kanske inte alla har ett släktband rent genetiskt men det kan inte vara långt ifrån. Att sen dessa inom tränare, kuskar, ägare och övriga anställda inom produktion eller banpersonal ska få ha sin "skyddade verkstad" för att ha jobb blir sorgligt. Annars är det väl bra att folk har något att göra men det har blivit lite väl inom just travet!