Dags för två spel i dagens div. 1 D omgång!
Till att börja med har jag tittat på Botkyrka HC - Järfälla HC, detta är två lag som ingen av "experterna" har tippat på den övre halvan av serien. Botkyrka började med en fin meriternde seger mot Wings i första matchen, hela 4-0 blev det där. Detta tack vare en ruskig insats av målvakten Mikael Glysing. Efter detta har det dock gått mycket tyngre, 6-3 förlust mot Nacka och ytterligare en 6-3 förlust mot Väsby efter en katastrofal tredje period. Läget i laget verkar lite oroligt, jag tror att laget förväntade sig mer av säsongsinledningen och nu är lite skärrat. Dessutom har det varit en del förändringar i spelartruppen nu under försäsongen, folk har lämnat för andra klubbar men det har också kommit in lite nya. På träningen igår tycker jag att det såg lite ofokuserat ut, framförallt när det gällde att trycka dit avsluten.
Järfälla är tippat som seriens jumbo, men har i mitt tycke överraskat hittills. Efter ett par uddamålsförluster hit och dit lyckades man besegra topptippade Nyköping hemma med 4-3 vilket jag tycker var en enorm prestation. Laget verkar ha en bra period just nu och jag tror att de är lite underskattade av motståndarna. Jag tror de slår ur underläge här idag och har goda chanser till att ta poäng.
Bet365 erbjuder hela 3,80 (!) på tvåan vilket jag tycker är ett klart överodds här, visst Botkyrka kanske ska vara knappa favoriter men inte mer än så. Ser ett klart spelvärde i dels raka tvåan till 3,8 och även X2 till 2,10 (unibet) eller alternativt en egen variant av X2 där expekt erbjuder 5,75 gånger degen på krysset samt 365:ans 3,8 på tvåan. Återkommer eventuellt med ytterligare ett eller fler spel senare idag. Nu håller vi tummarna, lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|