Intressant omgång tycker jag där jag kommer att nöja mig en VM-lapp för att försöka hänga på täten i tävlingen:
1: Borde räcka långt med 5 och 6. Men omstartsrisken är en faktor som spelmässigt inte riktigt går att räkna på. Kan ju göra som Sjödén säger och ha en lapp redo för det scenariot.
2: Apollon de Kacy mkt gynnad men känns tveksamt att spika med Westholm och när hästen inte vunnit på två år. Positivt dock att den ska köras offensivt. Tycker Goop är första streck.
3: Vill ju eg. gardera men tyvärr lär loppet ges bort till favoriten. Och det blir dyrt att gardera. 1 kanske andrarank på läget. Sen är ju MT Joinville intressant som platsspel med Jepson på trög häst.
4: Tycker 3 känns för orutinerad för att vara spik. Järvsöodin är mitt förstastreck. Kan nog strecka på en bit bakom. Det varnas för 1 här och var.
5: Bordeaux Doc klart förstastreck tycker jag. Noterar att Melander tror mer på 3 än 5.
6: Lutar åt spik på favoriten även om jag eg vill ha med Ural (om barfota) samt From The Mine som inte visat botten än. 11 och 12 om man letar skrällar. Men favoriten borde vinna om den har bra dag och till nuvarande procent spelar jag på det. Örjan emot..:-)
7: McGarret tveklöst förstastreck. Tar nog med Istanbul också trots mkt streck. 5 ska med på form och bästa spåret. Och så troligen 1 på intressanta utrustningsändringar. Figaro Vici pratas det om men jag tror han sätter sig invändigt och aldrig ser dagens ljus.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|