Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-10-18, 22:18   #46
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 021
Sharp$: 14789
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travbonus Visa inlägg
9.Järvsöodin V75-4 – Ulf Ohlsson (Per JO)
- Han hade svårt att komma till senast, vilket jag också misstänkte på förhand. Det var för dåligt tempo och han avslutade helt okej. Hästen är lite ospeedig och mer gynnad om det blir fart på loppet. Jag körde mot Bokli Rapp N.O senast och den såg bra ut. Han var ju bra även i Norge som unghäst. Vi ska vara med där framme, men viss reservation för att det kan strula från läget då han bara är medium ut, säger Ulf Ohlsson.
Så du tror 3an bara vinner då ?
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-18, 23:00   #47
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Jag tror 3 Bokli Rapp skulle ha bra chans även om den stod på 20m tillägg.
Tror detta kan vara en ny kallblodsstjärna. Vi får si
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-18, 23:05   #48
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Sen tycker jag inte att Åke Lindblom ska göra allt för att komma till spets mot 1an. Lägg dig bara i dödens och kontrollera loppet... ta efter Örjan Åke!!!! Möter ju yngre hästar och Fighter Mearas har bakspår. Går ju ner i klass oxå samt Åkes bästa chans. Här måste man heltäcka eller spika. Jag spikar mig ur denna soppa och får fördel till miljonerna:P
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-19, 04:41   #49
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 021
Sharp$: 14789
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Jag tror 3 Bokli Rapp skulle ha bra chans även om den stod på 20m tillägg.
Tror detta kan vara en ny kallblodsstjärna. Vi får si
Jag låser nog där med dem bägge
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-19, 07:06   #50
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 559
Sharp$: 676
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Tack, kul att det NÅGON ANNAN som framhåller denna häst. Jag hade först tänkt att SPIKA (igen) men, det går faktiskt att dubbla med Redéns "nya" stjärna. Järvsöodin har haft otur med usla banor bl.a. I mina ögon är det en 23-häst, passar väl bra att börja från innerspår. Nu är det dags,,,,,,,,

Mitt självförtroende fick sig en smäll när finnen vann, och slog mitt odyrkbara lås i loppet. Så kan det när haspen inte är på,

Sedan blir man förskräckt när omgångens bästa spik är Bergs storfavorit i avdelning1. Ska visst vara ÄNNU bättre nu än senast sägs det. Jag som trodde att Djuse var klar (Electrical Storm) En KANON i mina ögon följt den en hel del nu och blir mer och mer imponerad, spurtkanon dessutom. Man kanske fegar ur och dubblar systemet med Berghs så kallade stjärna (!)
Jag törs nästan lova att det inte var maxat utrustning i senaste loppet heller. Hade han blivit bättre än 4 senast så hade han blivit ur det här loppet. Jag tror som du säger att det är en 23häst och tror JOP siktar hit. Karln kan ställa i ordning och jag tror vi kommer att få en helt annan insats av hästen idag. Med det sagt så vet jag inte om det kommer räcka ändå och plockar nog med ett par till men helt klart första häst.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10)
sjukstuga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-19, 08:25   #51
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Intressant omgång tycker jag där jag kommer att nöja mig en VM-lapp för att försöka hänga på täten i tävlingen:
1: Borde räcka långt med 5 och 6. Men omstartsrisken är en faktor som spelmässigt inte riktigt går att räkna på. Kan ju göra som Sjödén säger och ha en lapp redo för det scenariot.
2: Apollon de Kacy mkt gynnad men känns tveksamt att spika med Westholm och när hästen inte vunnit på två år. Positivt dock att den ska köras offensivt. Tycker Goop är första streck.
3: Vill ju eg. gardera men tyvärr lär loppet ges bort till favoriten. Och det blir dyrt att gardera. 1 kanske andrarank på läget. Sen är ju MT Joinville intressant som platsspel med Jepson på trög häst.
4: Tycker 3 känns för orutinerad för att vara spik. Järvsöodin är mitt förstastreck. Kan nog strecka på en bit bakom. Det varnas för 1 här och var.
5: Bordeaux Doc klart förstastreck tycker jag. Noterar att Melander tror mer på 3 än 5.
6: Lutar åt spik på favoriten även om jag eg vill ha med Ural (om barfota) samt From The Mine som inte visat botten än. 11 och 12 om man letar skrällar. Men favoriten borde vinna om den har bra dag och till nuvarande procent spelar jag på det. Örjan emot..:-)
7: McGarret tveklöst förstastreck. Tar nog med Istanbul också trots mkt streck. 5 ska med på form och bästa spåret. Och så troligen 1 på intressanta utrustningsändringar. Figaro Vici pratas det om men jag tror han sätter sig invändigt och aldrig ser dagens ljus.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-19, 08:44   #52
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Nu har jag snöat in på 11 Cool Trader i avd 2. Såg Lundbergs loppet igen i arkivet och hästen låg SIST 650 kvar ungefär i ett 15 hästarsfält. Chansade invändigt men det blev stopp på slutet och 100-oddsaren hade garanterat kunnat bli bättre placerad än fjärdeplatsen . Hästar som Makethemark. Mellby Granat, Digital Ink, Dragster blåste han förbi sista biten. Tränaren säger att hästen aldrig var bättre än nu. Kanonfin för dagen och ska kunna vara med och göra upp om segern....(!!!!)

Jag har ju sett hästen i tjogtals starter när Micke Melander körde den, var riktigt bra då långa distanser. Oddset är 10 ggr nu och jämför man med Jörgens 15 Apollon så blir man förskräckt, den står i 14 ggr. Jag har Cool Trader på 4 hästar i bolagsspelet SO Norrland och 4% är ju mumma på jackpotten. Nästan så det kittlar att göra nåt mer av hästen, tvilling och spik på litet system ? Blir det "topplacering" denna gång då är mycket av spelvärdet borta nästa start. Magnus Djuse dessutom, som driver, är alltid ett extra plus, han känner ju hästen bättre nu efter senaste loppet. Det kanske är DAGS NU ?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Knyss (+3), AmaerildeRimfrost (+11), asgaya3141 (+6), Greven-plast (+5)

Senast redigerad av SO den 2019-10-19 klockan 09:00.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-19, 08:54   #53
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 559
Sharp$: 676
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Nu har jag snöat in på 11 Cool Trader i avd 2. Såg Lundbergs loppet igen i arkivet och hästen låg SIST 650 kvar ungefär i ett 15 hästarsfält. Chansade invändigt men det blev stopp på slutet och 100-oddsaren hade garanterat kunnat bli bättre placerad än fjärdeplatsen . Hästar som Makethemark. Mellby Granat, Digital Ink, Dragster blåste han förbi sista biten. Tränaren säger att hästen aldrig var bättre än nu. Kanonfin för dagen och ska kunna vara med och göra upp om segern....(!!!!)

Jag har ju sett hästen i tjogtals starter när Micke Melander körde den, var riktigt bra då långa distanser. Oddset är 10 ggr nu och jämför man med Jörgens 15 Apollon så blir man förskräckt, den står i 14 ggr. Ja har den på 4 hästar i bolagsspelet SO Norrland och 4% är ju mumma på jackpotten. Nästan så det kittlar att göra nät mer av hästen, tvilling och spik på litet system ? Blir det topplacering denna gång då är mycket av spelvärdet borta nästa start. Magnus Djuse dessutom, som driver, är alltid ett extra plus, han känner ju hästen bättre nu efter senaste loppet. Det kanske är DAGS NU ?
Mycket roligt streck kan jag hålla med om! Man blir ju även lite fundersam i sista när Veijo plockar ut Panther Face, har dom grävt ner stridsyxan? Lär inte plocka ut Dencos i annat än toppskick i alla fall. 2 %
sjukstuga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-19, 10:07   #54
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 759
Sharp$: 2633
Standard

V75
Inlämnat: 2019-10-19, 10:59
Romme
Lördag 2019-10-19
Start: 16:20
Kostnad: 600,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 5, 6 (11, 4)
2: 8, 9, 11, 15 (6, 3)
3: 4, 11 (1, 6)
4: 9 Järvsöodin (3, 4)
5: 2, 3, 5, 9, 12 (1, 6)
6: 1, 3, 6, 11, 12 (2, 9)
7: 4, 10 (9, 5)

3x4x2x1x5x5x2 = 1200 rader.
1200 x 1 x 0,50 kr = 600,00 kr.
Totalt: 600,00 kr.
Rättningskod: kanske blir rik?
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-19, 10:31   #55
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Fortfarande pratas det inte mycket eller skrivs om 1 Electrical Storm bland stortipparna. Jag har följt hästen ganska länge och det ÄR en kanon. Tycker inte heller att Marcelleria såg helt klockren ut senaste gången. Djuses häst är en riktigt spurtare och bäst med ryggresa. Troligen kommer Djuse att sitta i rygg på Berghs och hur det ska kunna bli en lucka på upploppet har jag svårt att fatta. Senast satt Djuse kloss i rygg på vinnande Reverend Wine och hade hur mycket som helst kvar i tömmarna. 1,22 på vinnande Goops häst och 10 ggr på Djuses. Jag tror inte alls att Electrical Storm är så mycket sämre häst än Marcelleria men startspåren gör ju att det är snudd på tjänstefel att spika.

Men det kliar i plånboken när jag ser oddset 18 ggr. Tvillingen med 1-6 ger 6.11 just nu, den ska väl vara 97%-ig. Givetvis räknar jag med att Win B Hill inte klarar av femtespåret (!)

SO (filosoferar lite innan racen)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-19, 10:33   #56
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Bolagssystemet börjar med två 3-hästarslås och att dagens dunderfavorit har en dålig dag. Två spikar ger utrymme för utdelningshöjande skrällar på slutet. Ett inverterat TV-system.

V75
Inlämnat: 2019-10-19, 10:46
Romme
Lördag 2019-10-19
Start: 16:20
Kostnad: 1 512,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 5, 6 (11, 4) (6 är berättigad favorit. Är 5 fisk eller fågel? 1 har bra spår och superform)
2: 8, 9, 15 (6, 11) (första volten skall inte duga. Man kan låsa på 8 och 9 men idag skall väl äntligen Jörgen W visa hur bra 15 är på sin favoritdistans och hemmabana innan vintermeetinget i Paris)
3: 1, 2, 4, 5, 6, 11 (9, 10) förnuftet talar för spik på dunderfavoriten 4. Sprinterdistans medför rusning för bra positioner. Då kan vad som helst hända)
4: 3 Bokli Rapp N.O. (9, 4) (Daniel Redén och miljardären Bengt Ågerup bestämde sig för att äga ett kallblod. Med bottenlös kassa valde de den norske hingsten Bokli Rapp N.O., som i den nya regin vann över denna distans. Hästen älskar att träna i djupsanden. Bra spår. Örjan i vagnen. Spik)
5: 9 Fighter Mearas (6, 1) (det lyser form och klass över 9. Spikfynd till 18 %)
6: 1, 2, 3, 5, 6, 9, 11, 12 (10, 7) (det här blir ett rivigt lopp. 1 trög från start. 7 rusar till ledningen. Kanske får favoriten 6 loppet kört i halsen. Plats för skräll)
7: 3, 4, 5, 9, 10, 11, 12 (7, 1) (10 är bästa hästen endast streckad till 15 %. Stall Denco har bitit i det sura äpplet och lämnat besvikelsen 12 till Veijo. Som skickar en enda häst till Romme - bortglömd till knappt 3 %. Här vimlar det av vinstkandidater)

3x3x6x1x1x8x7 = 3024 rader.
3024 x 1 x 0,50 kr = 1 512,00 kr.
Totalt: 1 512,00 kr.
Rättningskod: Jackpot garanterar väsentligt högre utdelning på 7 rätt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
coolmanriver (+10)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-19, 10:37   #57
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4269
Standard

Enligt förhandsprognoserna skulle det komma uppemot 30 mm nederbörd under dagen. Har (vad det verkar) regnat under natten, men sedan i morse (fortfarande) uppehåll och vädertjänsterna har lagt sig något lägre - YR 0-0,7 SMHI 0-0,3 vilket är utmärkt för Rommes bana, så förhoppningarna om något tung bana kan vi släppa och därmed sjunker väl också chanserna för hästar som Perfect Dynamite och Demex.

V75 på Romme brukar sluta antingen med favoritparad eller "helt omöjligt". Just nu ökar sannolikheten för det förstnämnda, men så spelar vi inte och söker spikar längre ner i strecklistan. Har hela tiden varit inne på att Westholm vinner avd.2 med 15 Apollon de Kacy och håller fast vid det. 15% är riktigt bra!
I avd.6 väljer jag att gå på 3 From the Mine och hoppas att Global Undecided fortsatt har fel lutning på formkurvan, eller bara en kass dag. Ural är värst emot, men chansen är god att han aldrig får chansen.
Med dessa spikar finns möjligheten att gardera de största favoriterna även om samtliga knappast förlorar. Närmast att bli lämnad ensam är tyvärr Milligan´s School och man kanske ska köpa Melanders snack om att det bara är tillfälligheter som gjort att hästen inte vunnit på kort i Sverige. Känner mig inte helt säker på varken Berghs i inledningen, omstart och vinstchansen sjunker dramatiskt, eller Redéns kallblod som möter några mycket mer rutinerade.

Hemmabana, men jag åker inte ut. Är upptagen med renovering och följer nog inte ens omgången idag. Blir tidig inlämning.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-19, 10:48   #58
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
2: Apollon de Kacy mkt gynnad men känns tveksamt att spika med Westholm och när hästen inte vunnit på två år. Positivt dock att den ska köras offensivt. Tycker Goop är första streck.
Jag kommer inte heller spika Apollon de Kacy, men du ska inte dra för stora växlar av att den inte har vunnit på länge. Titta istället vilka hästar den har varit ute mot. När han kom tillbaka till Sverige under fjolåret såg han stenklar ut i stayerloppet på Axevalla, men då galopperade han bort segern. Nu har han dessutom bevisad form efter flera starter mot guldhästarna i Sverige.

Jag förstår hur du tänker, men man ska sällan ta för hårt på att hästar inte har vunnit på länge eller har sämre facit över en viss distans. Jag minns när jag spikade Shadow Gar framför Darling Mearas i våras, då pratade många ner SG då hon inte hade vunnit över distansen på två år, men ingen tog i beaktning vilka hästar hon hade mött.

Lycka till med systemet!
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-19, 10:55   #59
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Fortfarande pratas det inte mycket eller skrivs om 1 Electrical Storm bland stortipparna. Jag har följt hästen ganska länge och det ÄR en kanon. Tycker inte heller att Marcelleria såg helt klockren ut senaste gången. Djuses häst är en riktigt spurtare och bäst med ryggresa. Troligen kommer Djuse att sitta i rygg på Berghs och hur det ska kunna bli en lucka på upploppet har jag svårt att fatta. Senast satt Djuse kloss i rygg på vinnande Reverend Wine och hade hur mycket som helst kvar i tömmarna. 1,22 på vinnande Goops häst och 10 ggr på Djuses. Jag tror inte alls att Electrical Storm är så mycket sämre häst än Marcelleria men startspåren gör ju att det är snudd på tjänstefel att spika.

Men det kliar i plånboken när jag ser oddset 18 ggr. Tvillingen med 1-6 ger 6.11 just nu, den ska väl vara 97%-ig. Givetvis räknar jag med att Win B Hill inte klarar av femtespåret (!)

SO (filosoferar lite innan racen)
Håller helt med om Electrical Storm, det är en riktigt bra häst för klassen och ska tas på stort allvar.

Sen gällande kallbloden bakom favoriten, känns det ju utöver Järvsöodin intressant med BG bakom Guli Tor. Hästen har hittat formen, är distansgynnad och kan avsluta bra.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-19, 10:56   #60
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Tack!

Håller helt med om att helheten såklart måste beaktas. Samtidigt brukar det ju inte vara ngn slump att vinster uteblivit. Men är väl iaf inte frågan om någon icke-vinnare!

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Jag kommer inte heller spika Apollon de Kacy, men du ska inte dra för stora växlar av att den inte har vunnit på länge. Titta istället vilka hästar den har varit ute mot. När han kom tillbaka till Sverige under fjolåret såg han stenklar ut i stayerloppet på Axevalla, men då galopperade han bort segern. Nu har han dessutom bevisad form efter flera starter mot guldhästarna i Sverige.

Jag förstår hur du tänker, men man ska sällan ta för hårt på att hästar inte har vunnit på länge eller har sämre facit över en viss distans. Jag minns när jag spikade Shadow Gar framför Darling Mearas i våras, då pratade många ner SG då hon inte hade vunnit över distansen på två år, men ingen tog i beaktning vilka hästar hon hade mött.

Lycka till med systemet!
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td