Visa ett inlägg
Gammal 2019-10-19, 11:37   #57
eveton

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4556
Standard

Enligt förhandsprognoserna skulle det komma uppemot 30 mm nederbörd under dagen. Har (vad det verkar) regnat under natten, men sedan i morse (fortfarande) uppehåll och vädertjänsterna har lagt sig något lägre - YR 0-0,7 SMHI 0-0,3 vilket är utmärkt för Rommes bana, så förhoppningarna om något tung bana kan vi släppa och därmed sjunker väl också chanserna för hästar som Perfect Dynamite och Demex.

V75 på Romme brukar sluta antingen med favoritparad eller "helt omöjligt". Just nu ökar sannolikheten för det förstnämnda, men så spelar vi inte och söker spikar längre ner i strecklistan. Har hela tiden varit inne på att Westholm vinner avd.2 med 15 Apollon de Kacy och håller fast vid det. 15% är riktigt bra!
I avd.6 väljer jag att gå på 3 From the Mine och hoppas att Global Undecided fortsatt har fel lutning på formkurvan, eller bara en kass dag. Ural är värst emot, men chansen är god att han aldrig får chansen.
Med dessa spikar finns möjligheten att gardera de största favoriterna även om samtliga knappast förlorar. Närmast att bli lämnad ensam är tyvärr Milligan´s School och man kanske ska köpa Melanders snack om att det bara är tillfälligheter som gjort att hästen inte vunnit på kort i Sverige. Känner mig inte helt säker på varken Berghs i inledningen, omstart och vinstchansen sjunker dramatiskt, eller Redéns kallblod som möter några mycket mer rutinerade.

Hemmabana, men jag åker inte ut. Är upptagen med renovering och följer nog inte ens omgången idag. Blir tidig inlämning.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat