Citat:
Ursprungligen postat av SO
Fortfarande pratas det inte mycket eller skrivs om 1 Electrical Storm bland stortipparna. Jag har följt hästen ganska länge och det ÄR en kanon. Tycker inte heller att Marcelleria såg helt klockren ut senaste gången. Djuses häst är en riktigt spurtare och bäst med ryggresa. Troligen kommer Djuse att sitta i rygg på Berghs och hur det ska kunna bli en lucka på upploppet har jag svårt att fatta. Senast satt Djuse kloss i rygg på vinnande Reverend Wine och hade hur mycket som helst kvar i tömmarna. 1,22 på vinnande Goops häst och 10 ggr på Djuses. Jag tror inte alls att Electrical Storm är så mycket sämre häst än Marcelleria men startspåren gör ju att det är snudd på tjänstefel att spika.
Men det kliar i plånboken när jag ser oddset 18 ggr. Tvillingen med 1-6 ger 6.11 just nu, den ska väl vara 97%-ig. Givetvis räknar jag med att Win B Hill inte klarar av femtespåret (!)
SO (filosoferar lite innan racen)
|
Håller helt med om Electrical Storm, det är en riktigt bra häst för klassen och ska tas på stort allvar.
Sen gällande kallbloden bakom favoriten, känns det ju utöver Järvsöodin intressant med BG bakom Guli Tor. Hästen har hittat formen, är distansgynnad och kan avsluta bra.