Visa ett inlägg
Gammal 2019-11-01, 13:10   #19
Strappa71
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2398
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Haha ja jag förstår att datorer räknar snabbt.

Bortsett från det, betänk vad som sker med en relativt hård träff på trion..


Sen till nåt helt annat, platsspel kan komma att bli mer attraktivt för tanklösa penningstarka spelare vilket bör medföra att de andra poolerna blir hårt drabbade av det (förmodat) 15%-iga avdraget vid vissa tillfällen.

Gungor och karuseller osv.

Ur "spelsäkerhetssynpunkt känns detta tveksamt, att raka in trio och tvillingspel till förmån för de som eventuellt "känner till" vinnaren..
Om någon dunkar extremhårt på en trio kommer även vinnaroddset för vinnarhästen på den komben att sjunka. Och då kommer alla andra vinnarodds att öka. Och då kommer spelet på de andra att balansera detta precis som det alltid har gjort på vinnarspelet när extrema spel kommer in i enloppspooler med tydlig oddsvisning.

Det här påverkar inte spelsäkerheten särskilt mycket alls. Redan idag kan den som "känner till vinnaren" spela sönder valfritt poolspel.

Det som händer är att det blir lite, lite mer intressant att spela i ATGs enloppspooler eftersom man inte spelar mot sig själv på samma sätt.

Jag ser inte hur den här förändringen ska innebära några större negativa konsekvenser för spelsäkerheten jämfört med dagens situation.

För den som "vet" att en stor favorit förmodligen inte ens kommer att platsa blir det här en klar försämring. Med nuvarande upplägg går det att hitta väldigt fördelaktiga platsodds med den infon. Med pool-merge-ing kommer det att vara entydiga platsodds och det blir alltså inget bättre platsodds bara för att storfavoriten inte platsar. Detta blir en spelsäkerhetsförbättring i mina ögon.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat