Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-01, 18:38   #33
sir_lindh

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 97
Standard

Dags för ett fredagslir i div. 1 D!

Hemmalaget Nyköping tar emot Arlands Wings på fredagskvällen i PEAB-arena. Nyköping har än så länge tre segrar och en väldigt överraskande förlust (Järfälla) som facit hittills. Laget är ett väntat topplag och man spelar med en frenesi och enormt mycket skridsko åkning. På hemmaplan är man mycket svårslagna och gästerna får alltid slita hårt för att få med sig någon poäng därifrån.

Wings började säsongen trögt, man inledde serien med två förluster men har sedan följt upp med två vinster. Det första riktiga provet man stötte på var Huddinge hemma vilket resulterade i förlust 1-4. Enligt rapporter är Wings ett ganska aggressivt lag som checkar högt med hög press (har själv inte sett dem i år).

Mitt spel blir: Nyköping - Wings 1,5 3u

Av den anledningen att Nyköping är ett bättre lag, man har alla kvalitéer för att kvala upp till allsvenskan. Dessutom tror jag att Nyköping är ett lag som passar Wings ganska illa, eftersom man ofta pressar högt kommer man förmodligen att bli överspelade ofta idag. Nyköpings skridskostarka forwards kommer att trampa ifrån Wings försvaret och skapa sig kontringar hela tiden, vilket de bevisat att de är duktiga på. Det enda som oroar mig lite är att detta är första gången på säsongen som Nyköping tar två raka segrar, samt att att Wings kan ha fått lite självförtroende av de två senaste segrarna (därav endast 3u). Jag tror dock inte att det räcker till idag, tror att matchen kommer likna Wings match mot Huddinge och lägg också till Nyköpings hemmafördel, etta!

Ledsen för att jag postar denna ganska sent, hoppas de som vill rygga hinner det bara!
sir_lindh är inte uppkopplad   Ge poäng