Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
För att det nuförtiden "tippar över", går inte att bara notoriskt gå emot, utan när det finns fog...ex.vis när en häst är överstreckad, som lika gärna kan bedömmas "understreckad", så kan en likvärdig procentuell chans, antingen ge 3 eller 7 ggr...utifrån vad "experterna" bedömer som över resp. understreckad...men i det ena fallet ett "guldodds" och i det andra "uselt"...vi här och tidigare jag också, hamnade lätt i "uselt fällan"...streckningsmässigt korrigeras detta, så vi har ingen vinning ofta där heller...helt absurd situation som vi måste förhålla oss till...
|
Tror inte något ändrats mot för typ 15 år sedan.
Jo förstås mycket mer infomani och tillgänglig info. Snabbare svängningar därav.
Har alltid funnits "betrodda" som gett oväntat höga odds.
Skillnaden gissar jag är att du nuförtiden kan se detta på ett annat vis än förut, DU har utvecklats som spelare!
Kommer ihåg en gång när Stig H gav 8-9 ggr med en streckfavorit som var nedsnackad tillika "dålig favorit", inte för att jag själv kunde bedöma chansen men när en streckfavorit ger nästan 9 ggr med mäster var något konstigt... Stig H brydde sig inte om det enorma avslagsoddset utan vann pliktskyldigt
Fast nu har jag inte lusläst dina inlägg och kanske talar du om något annat än vad jag läste in?