Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-11-13, 21:44   #121
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Första gången jag nojar över Ken Ecce när jag hade spik på 5an hehe... Jägersro och mot Jocke Kevin Greger och Company så kan han nog va lite farlig hehe
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 21:49   #122
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Om man tittar på 8 rätt tips på Atg så tror Skoglund att det är spets och slut på Peter i första men att Björns kommer hamna i säcken och är en dålig favorit... den blev 14%... den va favorit tills hela rörelsen fick folk att ändra favorit.. så dom tidiga spelarna va rätt ute här. Nu blev Vine Vision över 50% som är helt absurt ju. Så påverkan har dom kraftigt.

Jag lovar att Björn hade vunnit det där loppet oavsett ... han hade hittat ut .. Björn är Björn och ska han ta sin första årsseger så ska han ... ingen Cleas eller Ulf ska sätta käppar i det hjulet... kan jag lova. Men detta fattar man ju efter att den vunnit tyvärr men jag är glad att jag spelade på den iallafall så jag slapp känna mig totalt lurad

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-11-13 klockan 21:53.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 21:57   #123
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Dessvärre räcker det nog inte att "tänka rätt", utan vi måste ha "muskler" också...ni och jag tänker ofta fel och dom som tänker rätt har många gånger inga muskler...blir en "knepig" situation, där vi som gillar att göra eget, måste gå ihop och samtidigt analysera "på ett annat sätt"...Summan av kardemumman, är att folk(företrädesvis från andra länder), tar degen från "kunniga människor"(och pöbeln) här i Sverige...Tror inte att det finns mycket att göra åt detta och roligt är det inte......
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 21:57   #124
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1244
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
För att det nuförtiden "tippar över", går inte att bara notoriskt gå emot, utan när det finns fog...ex.vis när en häst är överstreckad, som lika gärna kan bedömmas "understreckad", så kan en likvärdig procentuell chans, antingen ge 3 eller 7 ggr...utifrån vad "experterna" bedömer som över resp. understreckad...men i det ena fallet ett "guldodds" och i det andra "uselt"...vi här och tidigare jag också, hamnade lätt i "uselt fällan"...streckningsmässigt korrigeras detta, så vi har ingen vinning ofta där heller...helt absurd situation som vi måste förhålla oss till...
Tror ofta de "underspelade" hästarna slutar överspelade på dagens streckspel. Det är ju så mycket "följa-john" inom travet. En häst som bör vara spelad till 12% är tidigt i veckan spelad till 4%. Man ser den i listan: "Den där borde ju kunna vinna!", sen kommer "experterna" ut med att det är veckans drag och sen har varenda spelare snappat upp draget som ska ge dom miljonerna. Vid inlämning är hästen 20% men inte kan man ta bort den då... man har ju funderat på draget halva veckan...

Sir Henry P Hill drabbades ju lite av detta idag. Den var 6% igår när jag kikade listorna. Funderade om jag skulle låsa Dom Perignon + Sir henry då jag inte köpte Nurmos bluff. När startskottet gick var Sir Henry 17% och slutade sedan på 5,33 i vinnarodds. Detta är inget extremfall men tvivlar på att hästen var direkt spelvärd på strecken.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 22:00   #125
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
Tror ofta de "underspelade" hästarna slutar överspelade på dagens streckspel. Det är ju så mycket "följa-john" inom travet. En häst som bör vara spelad till 12% är tidigt i veckan spelad till 4%. Man ser den i listan: "Den där borde ju kunna vinna!", sen kommer "experterna" ut med att det är veckans drag och sen har varenda spelare snappat upp draget som ska ge dom miljonerna. Vid inlämning är hästen 20% men inte kan man ta bort den då... man har ju funderat på draget halva veckan...

Sir Henry P Hill drabbades ju lite av detta idag. Den var 6% igår när jag kikade listorna. Funderade om jag skulle låsa Dom Perignon + Sir henry då jag inte köpte Nurmos bluff. När startskottet gick var Sir Henry 17% och slutade sedan på 5,33 i vinnarodds. Detta är inget extremfall men tvivlar på att hästen var direkt spelvärd på strecken.
Jo, det är mycket masspsykologi med i spelet...gäller att vi "kloka" kan ställa oss utanför och analysera avarterna, vilket inte är så lätt..god natt o sov gott, allihopa...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5), Gotland (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 00:21   #126
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
För att det nuförtiden "tippar över", går inte att bara notoriskt gå emot, utan när det finns fog...ex.vis när en häst är överstreckad, som lika gärna kan bedömmas "understreckad", så kan en likvärdig procentuell chans, antingen ge 3 eller 7 ggr...utifrån vad "experterna" bedömer som över resp. understreckad...men i det ena fallet ett "guldodds" och i det andra "uselt"...vi här och tidigare jag också, hamnade lätt i "uselt fällan"...streckningsmässigt korrigeras detta, så vi har ingen vinning ofta där heller...helt absurd situation som vi måste förhålla oss till...
Tror inte något ändrats mot för typ 15 år sedan.

Jo förstås mycket mer infomani och tillgänglig info. Snabbare svängningar därav.


Har alltid funnits "betrodda" som gett oväntat höga odds.

Skillnaden gissar jag är att du nuförtiden kan se detta på ett annat vis än förut, DU har utvecklats som spelare!

Kommer ihåg en gång när Stig H gav 8-9 ggr med en streckfavorit som var nedsnackad tillika "dålig favorit", inte för att jag själv kunde bedöma chansen men när en streckfavorit ger nästan 9 ggr med mäster var något konstigt... Stig H brydde sig inte om det enorma avslagsoddset utan vann pliktskyldigt


Fast nu har jag inte lusläst dina inlägg och kanske talar du om något annat än vad jag läste in?
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 00:40   #127
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
...och för mig är det "hemska" konstaterandet...att det som vi får negativ info på, är det vi kan vinna på...otroligt märkligt, men dessvärre sant...vore jag egoistisk, så skulle jag inte skriva dessa rader...
Du syftar på följden av "äkta" robotspel, dvs teknisk analys av oddsen!?

De gånger info kablas ut på "drag" kan dessa robotprogram (eller AI-program) luras, normalt hittar de vinnaren och oddsen slaktas.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 07:26   #128
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Jag har lagt några timmar nu på eftermiddagen och under V75 för att få lite tidiga tankar om Jackpot-omgången som stunder på Onsdag!
OBS! Jag är ingen självutnämnd expert eller utnämnd expert av nån annan heller för den delen , bara en hobbyspelare som gillar att dela mina tankar och få lite feedback och idéer från er andra på forumet! Hoppas få igång lite tugg!


V86 *Jackpot! Solvalla/Jägersro
*6,3 miljoner extra i 8 rättspotten på onsdag!

Solvalla
Längd: 1000 m
Bredd: 20,7 m (2140 m), 21,7 m (1640 m)
Upplopp: 196 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej
Jägersro
Längd: 1000 m
Bredd: 23,0 m (2140 m), 23,0 m (1640 m)
Upplopp: 190 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Ja

AvdI - 1640m Auto
Sprinterdistans på Jägers då burkar ju spets vara väldigt åtråvärt så lite körning på flera händer är inte omöjligt i avd 1. Bland de tidiga spelarna är nr 1 Strangerinthenight ganska hårt betrodd som andrahandare just nu detta är alltså ett 3-årigt sto som möter mestadels äldre valacker här, tuff uppgift dessutom inte säkert man lyckas hålla upp spets även om startsnabbhet finns. Minst rutin i detta gäng också, överspelad i min bok det ska dock tilläggas att hästen har tjänat 3:e mest i detta fältet trots minst starter. 2 Hector Greenwood är en av hästarna som kan utmana o spets men i vagnen sitter Marijn de Haan inte den som vinner oftast på Svenska travbanor... 5 Deep Sea har visat god form ute på öjn men här stöter den på lite tuffare hästar och även med en båtresa i kroppen som nuvarande favorit känns den väldigt sårbar. 7 Van Gils speedade ner sina motståndare väldigt enkel men en fin spurt senast och ska räknas igen! 8,9,10 känns intressant för mig med, nästa rabblat upp hela startfältet så bred gardering tycker jag känns nära till hands här.

AvdII - 2140m Auto
Här hittar vi i skrivande stund omgångens största favorit, 1 Ribaude med Björn Goop. En väldigt stor favorit som inte vunnit ett lopp hittills i år på 13 försök som inte ska kunna hålla upp ledningen dessutom, +70% stämmer inte överens med dennes vinstchans för mig. Inte ens nära. 2 Yieldson har matchats väldigt hårt och gör här 4 starten på en knapp månad men har körts ganska snällt och gick med full fart över mål senast, gick bra vid denna tiden förra året! 4 Sean Banan gör en ganska sällsynt start i sulky då den är en typisk Montéhäst annars, spännande med Örjan i vagnen men möjligt den för lite för många streck på sig tack vare Örjan. 5 Total Recall är snabb ut och kan nog hitta till ledningen och trivs väldigt bra me Ulf Eriksson 4 vinster på 7 försök med han i vagnen, mitt första streck! 6 Vine Vision svepte fältet väldigt fint i senast starten och blir att räkna med igen. Möjlig stallkörning? Då Sjöström kör nr 6 och Jepson kör Sjöströms tränade nr2....

AvdIII - 2140m Auto
5 Coram D`Inverne gick fint över upploppet senas på Åby och kunde nästa ta sig förbi storfavoriten från Stall Bergh denna gången trots ett inte helt optimalt lopp från spår 8 och störd i starten då invändiga galopperade fick Kevin köra första biten in i kurvan i 4:e spår men hittade sedan ner andra utvändigt. Möjligt spik, men jag gillar 7 Nairajah som ännu inte vunnit ett lopp men med Maharajah som far så ska väl vinsten snart komma!

AvdIV - 1640m Auto
2 Lingbo Eivor är väl snart värd en seger och här har vi optimala förutsättningar med framspår över sprinterdistans gasa så länge lampan lyser Malin Friman! Under 1%! Bara hoppas Malin vågar testa i spets om Örjan kommer tidigt och ställer frågan eller ev. Erik A som kör en häst som gör debut över kort distans.

AvdV - 2140m Auto
4 Cobbys Olifant vann senast efter att Uhrberg återigen var positiv inför men det var precis att han vann trots ett perfekt lopp i ryggar fram till sista kurvan när man fick gå i tredjespår men vann väldigt knappt. 1 Kung Edward har det varit lite drag runt här på Sharps.se i höst och kanske kan skrälla efter invändig resa. 5 Global Takeover satt kvar med mängder av krafter senast bakom vinnaren Dizzy River! 6 Stonewashd Diamant har varit ute mot tuffa ston i senast starterna och kommer nu ut mot endast Valacker, kan hon hävda sig bland killarna här? 8 Staro Leonardo brukar alltid ha en fin fart över upploppet och hittar Lövgren ner i andraspår kan han plocka många över upploppet.

AvdVI- 3140m Volt
Ojoj vilken lopp att klura ut 3140m för relativt orutinerade hästar. Mitt första streck här blir nog 10 Rolex Tilly som har springspår på tillägg och kommer från vinst dock efter ett perfekt lopp i rygg på ledaren och lucka i sista sväng. Jevgeni Ivanov har med två hästar i loppet en på start där Björn Goop (1 Let it be me Tooma) kanske kan trolla sig till spets och släppa till Oskar J (9 Monet Augustinu) som får en pangstart brevid Rolex Tilly på springspåret på 20m tillägg. Skulle nog inte våga lämna firma Dahlén/Jepson utanför lappen med 13 Tyson Dimanche som trivts bra på 2640 tidigare när han var hos Bergh så 3140 borde funka med!

AvdVII - 1640m Auto
9 Zeeland Kronos har fått två snälla lopp där man gått i ryggar och avslutat snabbt sista biten och jag tror man fäller väldigt många här trots att det är "spetsbanan" Jägersro. 2 Olivia Cheri är snabb de gånger hon sätter fötterna rätt och kan hitta till ledningen felfri, utmanar om spets gör annars 7 Franklin Face vid en snabb överblick.

AvdVIII - 2140m Auto
Vi avslutar Jackpotomgången med en av två avdelningar som har några miljonärer bland de startade nämligen 3 Longcat Hanover, 7 Sheriff Bi, 8 Han Herred, 9 Fame Boko & 12 Bottnas Commandeur som alla tjänat över en miljon kronor eller ja 3 Longcat Hanover har en tvångssumma på sig som får upp startprissumman över miljonen men i själva verkar har hästen sprungit in under miljonen. Vem vinner loppet då? Inte fan vet jag...4 Leader Brodde är favorit just nu med Mattias Djuse en häst som vunnit 1 av 14 i år men har 7, SJU andra platser! Lite blöt när det närmar sig linjen månne. Kanske rentav att Örjan rundar av omgången med en sällsynt Walmann seger! Fick senast ett tufft lopp i dödens men höll helt ok över upploppet!

Blev en del text, så ber om ursäkt för ev. stavfel eller dylikt....
Blev det ett rätt? 13 Tyson Dimanche.. och detta inlägg var anledningen varför min trådstart vart nerflyttad hehe skoja lite Viking så du vet
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 07:32   #129
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
V86 och tävlingarna arrangeras på Jägersro och Solvalla med extra miljoner i potten.


Avd 1 Jägersro

Har väl inte riktigt pluggat på än men tittat igenom lite och jag tycker att första avd ser rätt öppen ut om nu inte 1 Strangerinthenight spetsar och bara vinner.
Det roliga strecket i det loppet är 11 Borin TN med hemmakusken Adrian men spår 11 över kort på Jägersro är ingen roliga historia men hästen har bra kapacitet för klassen. Mycket öppet bakom... en eller alla typ.
Här kommer säkert ödslas mycket streck och spikar man här så kopplar man ett bra grepp på omgången.

Avd 6 Solvalla

4 Peter Highness är stark och borde leda detta loppet länge men det finns lite roliga bud bakom.. 13 Tyson Dimanche (8%) 7 Pretty Boy Floyd (9%) 10 Rolex Tilly (3%) 5 Banzai Merci (1%) Där 10 Rolex Tilly eller 13 Tyson Dimanche är en av mina tänkbara spikar i omgången.

Lycka till!
Här är min trådstart

Inte lika avancerad men detta var vid en snabb överblick med spikförslag på favoriten i första för att koppla grepp om omgången och spikförslag på Tyson Dimanche. Varför det blev Tyson och inte Rolex Tilly är för att Rolex gick med skor och var inte längre intressant även om den gjorde ett bra lopp och drog fram Tyson en bit.

två av två möjliga

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-11-14 klockan 07:40.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 08:03   #130
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 729
Sharp$: 9271
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Blev det ett rätt? 13 Tyson Dimanche.. och detta inlägg var anledningen varför min trådstart vart nerflyttad hehe skoja lite Viking så du vet
Framförallt kom din trådstart 4 dagar EFTER Vikings trådstart.

Jag rangordnar inte olika skribenters inlägg Hubba (jag uppskattar ALLA som skriver) utan sammanfogade ditt inlägg med den befintliga tråden för omgången då jag tyckte det räckte med en tråd för dagen...


__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 08:35   #131
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Framförallt kom din trådstart 4 dagar EFTER Vikings trådstart.

Jag rangordnar inte olika skribenters inlägg Hubba (jag uppskattar ALLA som skriver) utan sammanfogade ditt inlägg med den befintliga tråden för omgången då jag tyckte det räckte med en tråd för dagen...


Jo jag fattar. Det va med glimten i ögat jag skrev detta såklart.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 10:06   #132
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 456
Sharp$: 17399
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Blev det ett rätt? 13 Tyson Dimanche.. och detta inlägg var anledningen varför min trådstart vart nerflyttad hehe skoja lite Viking så du vet
Rikitgt skojigt inlägg från dig
Då vet du framöver om jag skulle skriva något så har du ju facit för hur det INTE blir, grattis till ditt fina inlägg med 2 av 2, bara 6 lopp kvar o lösa efter det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+20)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 10:31   #133
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Rikitgt skojigt inlägg från dig
Då vet du framöver om jag skulle skriva något så har du ju facit för hur det INTE blir, grattis till ditt fina inlägg med 2 av 2, bara 6 lopp kvar o lösa efter det.
Tror du jag gjorde som jag skrev då?
Nej :( dock låste jag enbart 13 Tyson Dimanche med 1an och den höll ju på att vinna så det va kanske inte så dumt men 13 vann ju faktiskt så på efterhand en onödig dubbling... spikade inte heller 1an i första tråkigt nog och gick så klart på blåsningen och att Goop inte kunde ta spets eller va nån bra vinstchans men Björn är Björn och han vann ju nästan med 1an i långloppet så luckor hittar han minsann och mycket dumt att ta bort honom från systemet men detta bör man föra dagbok angående så man inte går på samma grej igen.

Mvh
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td