Även om oddset är ganska lågt så tycker jag det känns spelvärt att spela överspel i Pens-Red Wings matchen, 2 ostabila målvakter på försäsongen ser ut att starta (Fleury och Howard). Detroit hade en halv a-trupp sist, då fick man pisk med 5-1. Det gör man inte om idag, full a-trupp verkar det vara och full fokusering.
Detta är 2 lag som aspirerar på Stanley Cup även om jag ser Detroits chanser som avsevärt mindre än Penguins. Det som gör att jag vill lira här är att mellan Öst och Väst brukar det väldigt ofta bli mycket mål och med potenta offensiver, många bra breakout backar som gör att man lätt kan få igång spelet och anfallen och darriga målvakter går det att spela denna ner till 1.76 där den står nu.
Ska avvakta slutgiltiga trupper innan jag lägger spelet, bägge lagen har fortfarande ganska stora trupper och jag är inte helt säker på om Malkin Crosby Datsyuk å zäta spelar än. Ser ut som att Staal sitter ut men det ser jag inte som ngt jätteminus då han är en av Pens bästa defensiva forward vilket inte gynnar överspelet.
Detroit har spelat 7 matcher på försäsongen och 6 har gått över, 1 stannade på 5.
Pens har 3/5 över, en på 5 och en på 4, så bägge lagen har varit flitiga i målprotokollet.
Som sagt, väntar lite men är beredd, spelstopp om mindre än 1 timme.