Guldloppet känns väldigt svårlöst. Många som kommer tillbaka från vila och antagligen behöver något/några lopp innanför västen. Hyfsat öppen spetsstrid med flera startsnabba hästar som Stepping spaceboy, Justice Ås och Deep sea dream.
Betting Gabgster till 30% känns inte särskilt roligt - Osäkert hur han funkar med dojjor, samt debut i Guld och 4-åring mot äldre har väl inte särskilt bra statistik. Han lär dock sjunka på strecken. Ratar dock tillsvidare.
För tillfället funderar jag på att strecka dessa hästarna:
Stepping spaceboy åker med på läget. Formen är väl ett frågetecken men han brukar gå bra i spets så blir inte förvånad om han leder runt om. Om han nu når dit. Känns intressant på 10-15%
Justice Ås - ingen häst som jag brukar tro på i dessa sammanhang. Har dock gjort det bra på sistone, gillar kort distans, bra spår och snabb ut så borde hamna bra på det. Blir inte förvånad om han sätter nosen först, framförallt när det är många frågetecken på övriga. Kul skräll under 5%.
Deep sea dream - Ungefär samma motivering som till Justice. Borde kunna hamna bra på det och har också gjort det bra på slutet så formen är bra. Vann ju nästan mot Milligan och speciellt hårdare är det väl inte nu.. Känns också intressant om den stannar under 5%.
Mack Dragan - Lite synd att inte Jepson kör men hästen har iaf visat att han står sig bra i dessa sammanhang. Tråkigt läge men blir det lite tempo kommer han in i matchen. Håller han sig under 15% tycker jag han känns mycket prisvärd.
Streckar även Slide So Easy. Tråkigt läge med spår 8 men är väl en av de mer kapabla hästarna. Verkar dock trenda uppåt. Går han över 25% känns han inte särskilt rolig.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|