Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-12-05, 23:36   #1
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 729
Sharp$: 9271
Standard

V75 Åby Lördag 7 dec


Här pratar vi om tävlingarna på


Åby
Längd: 1000 m
Bredd: 22,3 m (2140 m), 22,3 m (1640 m)
Upplopp: 180 m
Open stretch: Ja, dubbla
Vinklad startbilsvinge: Nej


Lycka till!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-06, 04:57   #2
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Anderstorp
Inlägg: 539
Sharp$: 5104
Standard

Isemannen i sjätte avdelningen och Slide so easy är ute igen,
ett stort nästa gångar antecknat i blocket.

Jag vet 8e spår, Åby, mm.
Men 18.22 på lördag kommer han åka fram i dödens och reglera hela fältet
och vinna enkelt
Spik på V75 och DD.
__________________
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), zimonzzon85 (+5), Basse (+5)
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-06, 07:22   #3
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 018
Sharp$: 14773
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kocken14 Visa inlägg
Isemannen i sjätte avdelningen och Slide so easy är ute igen,
ett stort nästa gångar antecknat i blocket.

Jag vet 8e spår, Åby, mm.
Men 18.22 på lördag kommer han åka fram i dödens och reglera hela fältet
och vinna enkelt
Spik på V75 och DD.
Min spik också
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-06, 08:31   #4
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Jag spikar Balfour trots att det var länge sedan den startade. I en inte alltför vass guld-
division kan den profitera på en viss startrusning. OK, distansen är inte den bästa men B. är en klasshäst och har vunnit på kort tidigare om inte annat (hade nog vunnit fler lopp på kort om det anmälts ) - kommer till slut som det heter... andra, tredje utvändigt vore perfekt. Dessutom; Bergh har rätt bra form i stallet och brukar ha färdigställt. Känns som
en rolig spik till just nu 4%. Glöm inte att det är hösttrav! Lycka till!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-06, 08:41   #5
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Jag spikar Balfour trots att det var länge sedan den startade. I en inte alltför vass guld-
division kan den profitera på en viss startrusning. OK, distansen är inte den bästa men B. är en klasshäst och har vunnit på kort tidigare om inte annat (hade nog vunnit fler lopp på kort om det anmälts ) - kommer till slut som det heter... andra, tredje utvändigt vore perfekt. Dessutom; Bergh har rätt bra form i stallet och brukar ha färdigställt. Känns som
en rolig spik till just nu 4%. Glöm inte att det är hösttrav! Lycka till!
8an är Danmarks bästa häst. 7an och landsmannen kommer ladda för spets och vem är där och blir den som får ta över? Polarna kanske har gjort upp nånting? Spik 8 eller lås på 7 och 8. Om man vill ha en rolig skräll. Det som är superintressant är att Örjan kör 2 Montdore som är snabb ut oxå och skulle kunna ställa till någonting.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-06, 09:25   #6
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Hörde P. Untersteiner säga att han laddar med Justice Ås. Summa summarum, körning
hej vilt och "den starke vinner"

Lycka till Hubbabubba!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-06, 10:02   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Testar Night Brodde till 6ggr på Unibet, en struken innanför och hoppas på en till sen...finns spetschans efter en bit nu och med en struken till så ökar ju detta scenario...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-06, 10:20   #8
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Intressant med spekulationerna om 7,8 det hade jag inte tänkt på att Juel kör nu så det är två danskar där. De kan absolut tänkas göra upp på förhand om startrusningen där!

1,2,5,7,8 har jag på min preliminärlapp nu. Balfour efter ett halvårs paus tror jag inget på. Mest notabelt i loppet annars tyckte jag var att Jepson får köra Betting Gangster igen efter att ägargänget tydligt och uttalat varit riktigt på krigsstigen mot honom efter att han inte körde enligt order i kriteriet. Jättefin häst för övrigt, men det är väl lite frågetecken för att han ska vara klar favorit här trots bra spår va?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-06, 10:25   #9
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1244
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Testar Night Brodde till 6ggr på Unibet, en struken innanför och hoppas på en till sen...finns spetschans efter en bit nu och med en struken till så ökar ju detta scenario...
Hade man vetat att NB blev släppt till ledningen hade jag kunnat spika den. Kommer från en grym insats, van att gå med skor m.m. Initialt spetsar väl Peter med MT Mighty Winner och i rygg ledaren sitter sonen med pappas andra häst That's Art. Peter har ju sagt att han gärna kör i ledningen så tar han emot NB kan det nog bli lite tempo på loppet o då sitter That's Art rätt bra på det.
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-06, 10:27   #10
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

I sista blir jag väldigt spiksugen på Night Brodde nu efter nedstrykningen. Den här intervjun gjordes innan och redan då var de sugna att ladda framåt. Man At Work kan väl glömma att från kön lyckas plocka ner en ledande NB. Ett halvjämnt lopp som alltid i brons. Men inte så mycket klassklättrare här direkt. Att Unter har tre hästar med från bra spår är visserligen en viss fördel, men jag undrar om det inte är ett minus nästan mot Lugauers här. De lär väl göra upp om att några ska ta det lite lugnare från start och då blir det lättare för de där ute att sno åt sig en bra position. Ledning för Peter med Lugauer som tar en lugn dödens utanpå och loppet är toklåst. Eller så släpps Lugauer om han laddar ordentligt.

- Han var väldigt fin senast på Solvalla och han tävlade faktiskt med fast bomull. Spåret är däremot emot oss och vi får se hur det kan lösa sig därifrån. På Åby brukar det oftast vara en fördel att köra framåt istället för att ta upp från start. På förhand får han ses som platschans, men med lite tur i loppet kan han även vinna trots spåret. Det blir inga ändringar utan skor runt om, helstängt huvudlag och jänkarvagn, säger Marc Elias.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-06, 10:29   #11
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
Hade man vetat att NB blev släppt till ledningen hade jag kunnat spika den. Kommer från en grym insats, van att gå med skor m.m. Initialt spetsar väl Peter med MT Mighty Winner och i rygg ledaren sitter sonen med pappas andra häst That's Art. Peter har ju sagt att han gärna kör i ledningen så tar han emot NB kan det nog bli lite tempo på loppet o då sitter That's Art rätt bra på det.
Liknande tankar samtidigt! Eftersom det är dubbla os tror jag att Peter släpper om Lugauer är resolut, det är ju standard.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mikaels (+5), ab5 (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-06, 10:34   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Liknande tankar samtidigt! Eftersom det är dubbla os tror jag att Peter släpper om Lugauer är resolut, det är ju standard.
Precis mina tankar...vi får si...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-06, 10:56   #13
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Vem säger att inte 4an tar spets i sista med Bergh då? och sen släpper till 8an
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-06, 11:08   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Vem säger att inte 4an tar spets i sista med Bergh då? och sen släpper till 8an
Jepp, finns en massa möjligheter till lite olika scenarier från start och flera av dom mynnar ut i att NB sitter i front efter en bit...sen kan ju det iofs kostat lite väl mycket...som vanligt så "får vi si"...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-06, 12:37   #15
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1244
Standard

Guldloppet känns väldigt svårlöst. Många som kommer tillbaka från vila och antagligen behöver något/några lopp innanför västen. Hyfsat öppen spetsstrid med flera startsnabba hästar som Stepping spaceboy, Justice Ås och Deep sea dream.

Betting Gabgster till 30% känns inte särskilt roligt - Osäkert hur han funkar med dojjor, samt debut i Guld och 4-åring mot äldre har väl inte särskilt bra statistik. Han lär dock sjunka på strecken. Ratar dock tillsvidare.

För tillfället funderar jag på att strecka dessa hästarna:

Stepping spaceboy åker med på läget. Formen är väl ett frågetecken men han brukar gå bra i spets så blir inte förvånad om han leder runt om. Om han nu når dit. Känns intressant på 10-15%

Justice Ås - ingen häst som jag brukar tro på i dessa sammanhang. Har dock gjort det bra på sistone, gillar kort distans, bra spår och snabb ut så borde hamna bra på det. Blir inte förvånad om han sätter nosen först, framförallt när det är många frågetecken på övriga. Kul skräll under 5%.

Deep sea dream - Ungefär samma motivering som till Justice. Borde kunna hamna bra på det och har också gjort det bra på slutet så formen är bra. Vann ju nästan mot Milligan och speciellt hårdare är det väl inte nu.. Känns också intressant om den stannar under 5%.

Mack Dragan - Lite synd att inte Jepson kör men hästen har iaf visat att han står sig bra i dessa sammanhang. Tråkigt läge men blir det lite tempo kommer han in i matchen. Håller han sig under 15% tycker jag han känns mycket prisvärd.

Streckar även Slide So Easy. Tråkigt läge med spår 8 men är väl en av de mer kapabla hästarna. Verkar dock trenda uppåt. Går han över 25% känns han inte särskilt rolig.
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td